Unde s-au dus banii Timișoarei?

Asociația Pro Democrația Timișoara și Centrul pentru Resurse Juridice au realizat un raport asupra modului în care au fost cheltuiți banii de la bugetul Primăriei municipiului Timișoara în anul 2014 (execuția bugetară pe 2015 nefiind terminată la momentul realizării materialului). Totalul sumei de care a dispus municipiul de pe Bega a fost de 248,22 de milioane de euro.

Conform raportului, în anul 2014, Primăria Timișoara (inclusiv structurile subordonate) a realizat achiziţii directe (sub 30.000 euro pe achiziţie) în valoare de 3,539 milioane de euro. În privinţa structurilor primăriei, aparatul de specialitate al primarului a derulat cele mai multe astfel de proceduri (169), urmat de Direcția fiscală (121).

În 2014, ca urmare a realizării de proceduri de achiziţie publică, Primăria Timișoara a semnat 41 de contracte în valoare totală de 53,05 milioane de euro.

În privinţa topului firmelor care au semnat contracte cu municipalitatea şi instituţiile subordonate, pe primul loc se clasează SC Electroputere VFU Pașcani SA (pentru un acord-cadru de prestare a serviciului de reparație generală cu reconstrucție și modernizare a vagoanelor de tramvai GT4 în valoare de 14,56 milioane euro), urmată de SC Prompt SA, care a câștigat contractul de extindere a Corpului B – Secțiile chirurgie, prematuri și laborator de pneumoftiziologie și reabilitare a clădirii existente la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Louis Țurcanu” din Timișoara, în valoare de 8,85 milioane de euro.

În privința transparenței, autorii raportului au concluzionat că autoritățile locale utilizează documente foarte specializate, a căror citire necesită cunoștințe specifice de contabilitate și economie. În mod normal, dezbaterea bugetului și a execuției bugetare ar trebui să vizeze formate prietenoase, care să faciliteze primirea de observații, propuneri și sugestii, pentru ca cetățenii să poată evalua singuri modul de utilizare a resurselor comunității.

În procente, banii Timișoarei au fost repartizați astfel: 25,5 la sută pentru proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile, 24,38 la sută – bunuri și servicii, 19,13 la sută – salarii, 17,68 la sută – subvenții, 5,59 la sută – investiții, 4,48 la sută – rambursări de credite și dobânzi și, pe ultimul loc, cu 1,35 la sută – asistență socială.

Peste 4.000 de angajați pentru binele timișorenilor

Raportul prezintă și numărul de posturi din cadrul Primăriei Timișoara și al instituțiilor subordonate. Totalul de 4.377 de angajați se împarte astfel: aparatul de specialitate al primarului – 479 de posturi, poliția locală – 314, direcția fiscală – 155, evidența persoanelor – 60, asistență comunitară – 740, Centrul „Pentru Voi” – 58, Drumuri Municipale – 334, RATT – 905, Piețe – 61, Colterm – 877, Casa de cultură – 22, Filarmonica „Banatul” – 191, Teatrul german – 87, Teatrul maghiar – 94.

Este posibil ca aceste cifre să fi suferit unele modificări pe parcursul anului trecut, dar, în mare, aproape 4.500 de persoane își câștigă existența pe baza bugetului local, municipalitatea fiind unul dintre cei mai mari angajatori din Timișoara.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 Răspunsuri “Unde s-au dus banii Timișoarei?

  1. Autoritatile s-au pus sa inlocuiasca pavajul din centrul istoric de piatra de sute de ani rezistent la intemperii si cu durata de viata inca lunga cu pavaj din argila care tot se scorojeste si se dezlipeste din cauza proastei calitati atit a materialelor cit si a executiei efectuate.Un exemplu de cit de eficient sint cheltuiti bani publici si cum ne batem joc de patrimoniu mostenit!!!!!!!!!Mai e o intrebare cine a aprobat proiectul?

  2. „Autoritatile locale utilizeaza documente foarte specializate”, iata o rusine pentru acestia. Oare de ce nu folosesc abacul cind fac socoteli si nu transmit vestile cu porumbei calatori, poate in acest fel vor putea intelege si cei de la pro democratia ( ce sacrilegiu in denumire) ?

Lasă un răspuns