La Poliția de Frontieră Timișoara, minciuna stă cu chestorul la masă

La Poliția de Frontieră Timișoara, minciuna stă cu chestorul la masă

Din interacțiunile avute până acum cu diverse instituții publice, am înțeles că, în arsenalul mijloacelor lor de comunicare, lipsa de transparență și minciunile ocupă poziții privilegiate. De exemplu, mimând preocuparea pentru o situație semnalată de un cetățean – aspectul jenant al indicatorului cu drapelul României de la Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Cenad -, Inspectoratul General al Poliției de Frontieră (IGPF) și Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră (ITPF) Timișoara i-au servit omului gogoși umflate. L-au mințit în față fără să clipească.

Același lucru l-au făcut apoi și cu noi, minciunile în formă continuată fiind, se pare, un “modus vivendi” în Poliția de Frontieră.

În 28 septembrie, vă prezentam contrastele sesizate la PTF Cenad de un cititor al ziarului nostru: noi, românii, având un panou cu tricolorul șters și ascuns printre bălării, iar ungurii arborând semne de frontieră impecabile. Vă relatam atunci că, la sesizarea cetățeanului către Poliția de Frontieră, aceasta s-a spălat pe mâini și a pasat răspunderea Primăriei Cenad.

La Poliția de Frontieră Timișoara, minciuna stă cu chestorul la masă

Mai scriam atunci că, la interpelarea noastră, primarul Cenadului, Andrei Tița, ne-a transmis că, de fapt, întreținerea panoului de la PTF Cenad intră în sarcina Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Ulterior, am aflat și apoi am scris că nici varianta primarului Tița nu era cea corectă, reprezentanții CNAIR informându-ne că Poliția de Frontieră este cea abilitată să rezolve problema.

ITPF Timișoara găsește alt „administrator”

În fine, după publicarea celui de-al doilea articol, în 10 octombrie, în care arătam că la locul faptei, la PTF Cenad, a rămas doar un schelet metalic, lăsând impresia că, după ce ieși din Ungaria, intri în țara nimănui, am primit și răspunsul la solicitarea adresată de noi Poliției de Frontieră Timișoara: “Vă rugăm să ne comunicați de ce ați redirecționat petiția cetățeanului (…) către Primăria Comunei Cenad, din moment ce rezolvarea problemei intra în atribuțiile instituției dumneavoastră?”.

Sub semnătura purtătorului de cuvânt al ITPF Timișoara, ni s-au transmis următoarele: “Instituția noastră deține în proprietate trei construcții amplasate pe terenuri înscrise în cărțile funciare deținute de către Primăria Cenad, ITPF Timișoara având drept de administrare asupra terenului pe care sunt amplasate construcțiile în care își desfășoară activitatea lucrătorii Punctului de Trecere a Frontierei Cenad. Menționăm faptul că indicatoarele care semnalizează intrarea pe teritoriul țării sunt amplasate pe suprafața terenului care se află în administrarea CNAIR (pe marginea drumului DN 6)”.

Așadar, IGPF și ITPF Timișoara i-au transmis, în 24 septembrie, petiționarului că indicatorul cu tricolorul șters și îngropat în bălării se află pe terenul aflat în administrarea Primăriei Cenad, iar o lună și jumătate mai târziu, în 12 octombrie, Poliția de Frontieră Timișoara ne-a comunicat senin că același indicator e amplasat pe terenul aflat în administrarea CNAIR. Fabulos.

Unde e litera legii?

De regulă, în răspunsurile și adresele redactate în limbaj de lemn ale diverselor instituții publice, regăsim înșirate de-a valma tot felul de articole și paragrafe de lege, care, pasămite, ar susține argumentația expeditorilor. Ei bine, în nici una dintre adresele semnate de chestori, comisari sau simpli purtători de cuvânt ai IGPF și ITPF Timișoara, referitoare la speța de mai sus, nu apare nici un articol, alineat sau literă din vreo normă legală. Nimic, zero pe linie. Simplă coincidență? Nici vorbă.

Gata cu minciunile, a venit vremea adevărului

Astăzi punem capăt minciunilor în rafală ale conducerii ITPF Timișoara. Cum? Simplu: prezentând ce spune legea. Ne referim, desigur, la HG 445/2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a OUG 105/2001 privind frontiera de stat a României, publicată inclusiv pe site-ul www.politiadefrontiera.ro.

Cităm din articolul 6:

(1) Culoarul de frontieră, fâșia de protecție a frontierei de stat și semnele de frontieră, constituite potrivit legii, se administrează de către inspectoratele teritoriale ale poliției de frontieră sau de către Garda de Coastă, potrivit competenței teritoriale.

(2) Culoarul de frontieră, fâșia de protecție a frontierei de stat și semnele de frontieră trec din administrarea consiliilor locale ale comunelor și orașelor care au, potrivit organizării administrative a teritoriului, limita comună cu frontiera de stat în administrarea inspectoratelor județene ale Poliției de Frontieră Române și se predau pe bază de protocol.

(3) Structurile teritoriale ale poliției de frontieră iau măsuri de marcare a culoarului de frontieră și a fâșiei de protecție a frontierei de stat.

(4) Pentru curățarea și întreținerea fâșiei de protecție, a culoarului de frontieră, întreținerea și repararea semnelor de frontieră sau, la nevoie, pentru înlocuirea acestora, conform prevederilor documentelor bilaterale încheiate cu statele vecine, inspectoratele teritoriale ale Poliției de Frontieră Române sau Garda de Coastă, după caz, întocmesc anual planul de lucrări necesar a fi efectuate și derulează procedurile pentru achiziționarea serviciilor aferente, cu respectarea normelor în vigoare privind achizițiile publice”.

Așadar, legea nu doar că obligă Poliția de Frontieră să întrețină și să curețe culoarul de frontieră sau să repare ori, la nevoie, să înlocuiască semnele de frontieră, ci prevede și un buget pentru aceste operațiuni!

Și atunci cum îi poate transmite IGPF cetățeanului care i-a semnalat aspectul deplorabil al semnelor de frontieră de la Cenad că “în măsura în care costurile pot fi suportate de către structura teritorială (n.r. – ITPF Timișoara), vom participa întotdeauna să menținem la un nivel cât mai decent toate înscrisurile și însemnele din zona de frontieră”, atâta vreme cât costurile nu că “pot fi suportate”, ci trebuie, conform legii, să fie suportate de Poliția de Frontieră?! Nu vorbim despre o opțiune, ci despre o obligație!

Șeful Poliției de Frontieră Timișoara, făcut praf de sindicat

După ce am realizat că șefii Poliției de Frontieră mint de îngheață apele, am căutat pe internet numele chestorului Tiberiu Gim Giurea, cel care conduce Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara. Așa am ajuns pe site-ul Sindicatului Național al Polițiștilor de Frontieră, www.snpf.ro, unde am găsit 19 articole avându-l ca protagonist pe domnul Giurea. Erou negativ, evident.

Cel mai recent material datează din 1 februarie 2021 și este intitulat “Ilegalitățile GIM GIUREA, marcă înregistrată la OSIM”, dar cităm și alte titluri: “Politica, interlopii și chestorii de catifea” (30 noiembrie 2020), “Frontieră, cui mă lași…?! Politicului?” (25 noiembrie 2020), “Ursul păcălit de vulpea de la I.G.P.F.” (9 noiembrie 2020), “Pe principiul <Promovăm nepotismele ca să eliminăm profesioniștii>” (8 ianuarie 2020), “Frăția ghiulurilor” (12 decembrie 2019). În total, cum spuneam, 19 articole.

Articolele de mai sus sunt asumate de Sindicatul Național al Polițiștilor de Frontieră, așadar de oameni care au acces la informații la prima mână, din interiorul instituției, nu de jurnaliști. În mod normal, tot ce apare acolo ar fi trebuit să provoace ori o ripostă din partea chestorului Tiberiu Gim Giurea, care să-și fi apărat onoarea în justiție, ori o reacție a Ministerului Administrației și Internelor, care să-l fi mazilit pe șeful ITPF Timișoara. Nu s-a întâmplat nici una, nici alta. Dar niciodată nu-i prea târziu, nu-i așa?


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

3 thoughts on “La Poliția de Frontieră Timișoara, minciuna stă cu chestorul la masă

  1. 🤣🤣🤣bine că am aflat din lege!😁🤣 Daca citiți OUG, de la început, o să vedeți ce înseamnă exact „semne de frontieră”, ” fâșie de de protecție” și „culoar de frontieră”. Se referă la cu totul altceva🤦. Respectivul marcaj rutier, până la urmă nu cred că e sarcina PF. Dar sesizarea celor cu semnalizarea rutieră poate cădea și în sarcina PF și a autorității locale. PS. Bravo, cetateanului care a semnalat!
     

    1. Si cam la ce se refera „semnele de frontiera”? 🙂
      In OUG 105/2001, se defineste punctul de trecere a frontierei ca fiind orice loc organizat si autorizat de Guvernul Romaniei pentru trecerea frontierei de stat. Or indicatorul din imagine asta semnaleaza: punctul de trecere a frontierei Cenad. Mai mult, la alineatul 2 din art.6 al HG 445/2002, scrie clar ca fasia de protectie, culoarul de frontiera si semnele de frontiera au trecut din administrarea consiliilor locale ale comunelor si oraselor care au limita comuna cu frontiera de stat in administrarea Inspectoratelor judetene ale Politiei de Frontiera. Deci de la Primaria Cenad la ITPF Timisoara. 
      Vorbiti despre „respectivul marcaj rutier”, fara sa stiti ca acesta nu apare in SR 1848 (standardul de semnalizare rutiera), ceea ce inseamna ca nu e vorba despre un indicator rutier, ci despre un indicator care marcheaza intrarea in Romania. De altfel, asa cum am si scris, dupa ce iesi din Ungaria, nu apare nici un alt semn in afara scheletului metalic de pe care au fost date jos autocolantul cu drapelul Romaniei si restul mentiunilor. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *