Primăria Timișoara vrea să reducă birocrația pentru eliberarea autorizațiilor de comerț

Primăria Timișoara vrea să reducă birocrația pentru eliberarea autorizațiilor de comerț

Primăria Timișoara vrea să reducă birocrația pentru eliberarea autorizațiilor de comerț

O variantă actualizată a Regulamentului pentru condițiile de desfășurare a activităților comerciale și de prestări servicii, care vine în întâmpinarea operatorilor economici pentru simplificarea procesului anual de reautorizare  va fi transmisă spre consultare publică de către Primăria Municipiului Timișoara.

„Facem un pas înainte pentru reducerea birocrației și redundanței care caracteriza relația între mediul economic și Primăria Timișoara, cu reguli de bun simț pentru firmele din Timișoara. Cu acest deziderat în minte, am redactat noul regulament. Vrem să nu mai fie nevoie ca o firmă să depună în fiecare an aceleași documente, procesul de reautorizare fiind astfel mult ușurat. De anul viitor, dosarele șină vor fi o amintire”, transmite primarul Dominic Fritz.

CITEȘTE ȘI: Minoră dispărută din Timişoara. A plecat în drum spre şcoală…

În condițiile în care documentele sunt identice cu cele de anul anterior, va fi nevoie doar de declarația pe propria răspundere, actul de identitate al reprezentantului și orice avize noi cerute prin lege de la autorizarea anterioară. Dacă au survenit modificări la documentele prezentate în anul anterior, documentele noi vor trebui prezentate.

De asemenea, acordul pentru desfășurarea exercițiilor comerciale se va emite cu o valabilitate până în data de 31.03 a anului următor, timp în care va putea fi obținută viza anuală. Neachizițonarea vizei anuale poate duce la suspendarea activităților comerciale.

Actualizarea regulamentului include, de asemenea, actualizarea actelor normative naționale, care reglementează eliberarea autorizațiilor, clarificarea unor formulări din regulament pentru a crea predictibilitate și a elimina ambiguități, introducerea reglementărilor pentru servicii funerare și a servicii de tip DDD (dezinsecție, dezinfecție și deratizare) și actualizarea contravențiilor cu noile prevederi.

Se creează prevederi noi pentru a putea fi autorizat, conform legii, comerțul realizat de către asociații, fundații, organizații non-guvernamentale, precum și prevederi pentru anularea acordului de către operatorii economici.

Propunerea poate fi consultată aici: https://www.primariatm.ro/administratie/consiliul-local/proiecte-de-hotarari/?uid=826A02882F2A6ACCC22589160051A9E4


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Primăria Timișoara vrea să reducă birocrația pentru eliberarea autorizațiilor de comerț

  1. Buna ziua, acest individ și acoliții lui chiar ne cred prosti pe toți ?
    Pana anul acesta documentele necesare reautorizarii ( practic vizarea anuală a acordului ) erau : imprimatul (autorizația ) și contravaloarea plății vizei, cu obligația vizarii pana in luna Martie. Dar in cursul anului 2022 “GENIILE” din cadrul PMT ( șefii USR si acolitii acestora( lingăii de serviciu ) sau gândit sa fie mai catolici ca Papa de la Roma și au solicitat toate documentele , practic o noua autorizare, au prelungit cu încă trei luni (pana in Iunie 2022) termenul de vizare și astfel și-au dat cu dreptul in stângul (munca multă in zadar si bătăi de cap in plus pentru agenții economici implicați), rezultatul fiind aproape de zero.
    Dar toate acestea nu reprezintă nimic nou pentru incompetenta USR ista.
    In concluzie “ reducem “ documentele necesare revenim la situația anterioară , DAR solicitam in plus declarația pe proprie răspundere si actul de identitate . Halal reducere a birocrației.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *