Directorul unui liceu din Timiș și-a trimis secretara să îl reprezinte la conferința ISJTM pentru organizarea Bacalaureatului. UPDATE: Explicațiile directorului și ale reprezentatului inspectoratului

oana cioban
Inspectoratul Școlar Județean Timiș a organizat, sâmbătă, o videoconferință cu toți directorii unităților de învățământ din județ, având ca temă principală prezentarea componenței comisiilor din centrele de evaluare și de examen stabilite pentru Bacalaureat.

Cu acest prilej (sau și de această dată), s-a constat că unii dintre reprezentanții unităților de învățământ nu sunt atenți la ceea ce se discută, având alte preocupări, sau că pur și simplu nu participă.

Un astfel de episod a fost surprins, din întâmplare, și în cadrul acestei conferințe, în momentul în care organizatorii încercau să depisteze sursa microfoniei care împiedica buna desfășurare a conferinței, cauzate de lăsarea deschisă a unuia dintre microfoane.

Așa s-a aflat că directorul Liceului Tehnologic „Cristofor Nako” din Sânnicolau Mare, Oana Cioban, nu era prezentă, trimițând-o în locul ei pe… secretara unității școlare.

Chemată fiind, între timp, de una dintre angajatele liceului, la solicitarea inspectorului școlar general Marin Popescu, directoarea și-a motivat absența spunând că a avut alte treburi de rezolvat.

Neținând cont de faptul că are camera deschisă, directoarea a continuat cu aceeași nonșalanță să ignore discuțiile din cadrul conferinței, fiind angrenată în alte convorbiri cu persoanele aflate în aceeași încăpere și distrasă de anumite înscrisuri pe care le avea în preajmă, pe care arunca câte un ochi din când în când, și nota câte ceva pe ele.

Nu știm dacă această decizie, de a o numi în locul său pe secretara liceului, este una singulară sau o practică constantă a directorului unității de învățământ, însă uitându-ne peste palmaresul școlii, se poate observa că nu prea are cu ce se mândri.

De exemplu, rata de promovabilitate a elevilor la examenul de Bacalaureat este, de ani buni, mică spre… deloc. Anul trecut, procentul a fost de 10,53 la sută, iar în 2018, zero.

Dincolo de acest incident, de menționat este faptul că președinții, vicepreședinții și profesorii care vor face parte din comisiile de examen și de evaluare au fost aleși prin tragere la sorți, prin intermediul unui soft, fiind anunțați ulterior în cadrul conferinței, atât pentru luarea la cunoștință, cât și verificarea datelor lor de identificare (nume, specializare, unitate de învățământ din care provine etc.).

La nivelul județului Timiș, vor funcționa 32 de centre de examen și trei de evaluare.

La centrele zonale de evaluare vor fi trimise, spre corectare, lucrările din alt județ, luni, după încheierea probei scrise la limba și literatura română.

 

UPDATE: Explicațiile directorului și ale reprezentatului inspectoratului

Deranjată de faptul că incidentul în care a fost implicată a fost mediatizat, directoarea Liceului Tehnologic ”Cristofor Nako” din Sânnicolau Mare a solicitat prezentarea punctului său de vedere față de cele întâmplate, ținând să precizeze că absența de la conferințele organizate de inspectorat nu este o obișnuință, acesta fiind un context situațional.

Oana Cioban a explicat că în momentul începerii conferinței inspectoratului cu directorii unităților de învățământ, nu era plecată din unitate, prin urmare nu și-a delegat secretara să participe la ședință în locul său decât pentru câteva minute, pentru a-i arăta inspectorului școlar Dan Băcilă, sosit în instituție pentru a verifica, conform procedurii, modul în care este pregătită instituția, respectiv clasele, în vederea bunei desfășurări a examenului de Bacalaureat. Când s-a auzit chemată de secretară, pentru că inspectorul școlar general îi solicita prezența la conferință, s-a întors cât a putut de repede în sală. ”Azi-dimineață eram în școală cu reprezentantul inspectoratului școlar, care îmi controla clasele, cât sunt de bine pregătite.

Știa de conferință, dar, neîncepând la ora anunțată, mi-a cerut să-i arăt cum am pregătit clasele. A trebuit să merg cu dumnealui prin școală…”, a explicat Oana Cioban. Cât despre faptul că nu a fost atentă în timpul conferinței, fiind distrasă de alte activități, directoarea și-a motivat atitudinea spunând că purta un dialog cu inspectorul de față și că își lua notițe despre componența comisiilor prezentate în cadrul conferinței. ”În sală eram cu domnul inspector, care îmi cerea detalii despre ce să scrie în fișe… Și eu scriam ce profesori trebuie să urmăresc în ședință, evaluatori, asistenți… Exact asta îmi notam ”, a adăugat directoarea.

Contactat telefonic, inspectorul Dan Băcilă a afirmat că situația nu a fost relatată corespunzător în presă, deși anumite detalii dezvăluite nu s-au sincronizat întru totul cu afirmațiile directorului.

”La ora 9 eram în Sânnicolau Mare, am vizita un liceu care urmează să organizeze examenul de Bacalaureat, iar în jur de ora 10 m-am deplasat spre al doilea, Cristofor Nako. Pentru că a fost furtună ieri seară la Sânnicolau, toată împrejmuirea școlii era plină de crengi, de frunze, de păsări moarte… Erau deja trei oameni care măturau în exterior, în interiorul școlii erau două secretare, contabila, administratorul, trei îngrijitoare, cred că am văzut și doi informaticieni și încă un cadrul didactic.

Era foarte multă lume…

Doamna director circula pe acolo, secretariatul era deschis, unde era pregătită intrarea dumneaei în ședință. Pentru că am înțeles că nu s-a intrat la fix din câteva probleme tehnice, am vizitat parterul și doamna director, pentru că nu a început ședința, îmi zice <<haideți să vă arăt și etajul>>. Am urcat la etaj, am vizitat cele trei săli de concurs pregătite, am discutat câteva lucruri și ne pregăteam să coborâm. Doamna secretară, în timpul acela, de la parter a anunțat-o pe doamna director că trebuie să vină în sală, pentru că este chemată de domnul inspector școlar general. Am coborât împreună, ne-am îndreptat spre monitor. Se auzea un ecou, voci neclare… S-a înțeles doar când s-a spus <<stingeți microfonul>>.

Doamna director a oprit microfnul și după aceea nu am mai fost atent. Eu am luat loc pe scaun și am discutat cu secretarele și cu informaticiana și cam asta s-a petrecut… Cred că am plecat în jur de 11,30 din școală, iar doamna director a rămas pe scaun. Consider că a fost o neînțelegere a contextului”, a declarat inspectorul școlar Dan Băcilă.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

7 thoughts on “Directorul unui liceu din Timiș și-a trimis secretara să îl reprezinte la conferința ISJTM pentru organizarea Bacalaureatului. UPDATE: Explicațiile directorului și ale reprezentatului inspectoratului

  1. Cum puteti numi acea,nici nu stiu cum sa ii spun,liceu,acolo este un loc unde*cadrele didactice* vin ca sa i a un salariu foarte bun iar *elevii* vin atunci cind mai vin sa mai socializeze,cit despre invatatura,nu are rost sa mai vorbim,*rezultatele vorbeste*.Asemenea stabilimente ar fi trebuit de mult inchise,nu au nici un rol social,sint gauri  negre in care statul pompeaza an de an sume imense fara nici un beneficiu pentru societate.Cine nu crede sa viziteze in cadrul orelor de *curs * acest *liceu*.
     

  2. Asa ati castigat o paine? Pe acest tip de informatie? Cam saracuti la nivel de stiri! De ce nu spuneti si faptul ca un reprezentant al ISJ Timis era in monitorizare in acest liceu si ca dna director nu statea degeaba, ci era cu acest reprezentant, dna secretar fiind acolo sa o anunte in momentul in care se solicita ceva concret cu referire la liceu? De ce nu spuneti si ca in noaptea trecuta a fost furtuna la Sannicolau si ca era firesc ca sa fie facuta evaluarea, mai ales a echipamentul electronic, nerezistent la socuri electrice! V-ati luat paine dintr-un articol de 2 lei! Plus, nu cred ca sunteti indreptati sa faceti judecati de valoare despre ce se intampla intr-o scoala: nu aveti autoritatea profesionala in acest sens! Prea ne dam cu parerea despre orice si credem ca asta poate fi subiect de presa! Ati luat doar capturile care v-au convenit! Sedinta era inregistrata de catre ISJ Timis, dar asta nu inseamna ca dvs aveati dreptul sa utilizati imaginile respective! Daca iSJ este de acord sa le folositi imaginea personala, nu stiu daca dna director v-a acordat acest drept…voi verifica si ma voi adresa Avocatului Poporului pentru a vedea in ce masura dvs aveti dreptul sa….

  3. Si, apropo, dovada ca sunteti lipsiti de profesionalism jurnalistic si filologic: nu stiti sa faceti diferenta intre CONFERINTA si SEDINTA DE LUCRU! La o conferinta sunt prezentate lucrari, puncte de vedere, abordari inovative, etc, la sedinta de lucru sunt transmise informatii despre modul de a organiza si desfasura o activitate! Saraciilor care sunteti voi, saracii!

    1. Din detaliile pe care le-ati oferit, ce-i drept, cu mici greseli de exprimare… de exemplu nu se spune sunteti „indreptati”, ci „indreptatiti”, oricine isi poate da seama ca sunteti la curent cu ce se intampla in liceu… Motiv pentru care subiectivismul dvs este de inteles… Ce nu este de inteles, insa, si nici de tolerat este modul dvs de adresare si de caracterizare a activitatii noastre. Iar finalul, cu „Saraciilor care sunteti voi, saracii!” este…

      In rest, o seara frumoasa sa aveti!

  4. Ce am vazut eu astazi in acest liceu? Oameni dispusi sa ajute, sa fie utili, spatii curate, modernizate, luminoase, cochete, aerisite, dotate cu echipament IT. Amenajare de curte cu gust, adaptata la ceea ce exista, interes pt conditii de invatare. Este un liceu tehnologic, deci focusarea ar trebui sa se faca pe invatarea unei meserii. Orice rezultat la examenul de bacalaureat este un bonus pe care sa il primim cu bucurie! Multumesc, dna director. Se vede ca sunteti interesata de scoala pe care o conduceti, dupa cum se vede ca sunteti acolo, la fata locului. Trag concluzia ca asa numita absenta a dvs era din fata calculatorului, nu din scoala! Am ramas impresionat: prima scoala unde gasesc Imnul de Stat afisat, cu litere mari, pe holul scolii! Foarte placut surprins! 

  5. Am citit acest articol în aceeași zi în care a fost publicat, și deși sunt sigură că ați căzut în capcana presei care urmărește doar titluri senzaționale sau halucinante și hit-uri pe pagina web, o să cad și eu în capcana de a adresa un răspuns (totuși avizat) în această privință, după prima zi de examen care s-a desfășurat în condiții foarte bune, cu o organizare exemplară a centrului de examen, organizare de care d-na director s-a ocupat cu migală în toate aspectele. Incerc, de la prima lectură a articolului, să îmi dau seama care este relevanța promovabilității la bacalaureat în anii anteriori cu organizarea efectivă a examenului în acest an (obiectul ședintei de lucru ISJ și a articolului dvs.). V-aș fi recunoscătoare dacă mi-ați răspunde și mie, la fel cum ați răspuns comentariului favorabil anterior, nelegându-vă de formularea ideilor, ci strict la a-mi oferi raționamentul dvs. pentru acest aspect. De asemenea, dacă nu v-ați informat deja, este vorba despre un liceu la care se intră cu medii de admitere în clasa a 9-a chiar și sub 5, multe în zona 3, în urma unui examen la două discipline din cele trei la care se susține bacalaureatul. Copiii aceștia trebuie aduși pentru a promova bacalaureatul la medii peste 6. Dar trebuie să și vrea asta. Se lucrează cu ceea ce se are. Și la cât de bine arată liceul, vă asigur că nu trebuie să vă faceți griji cu privire la nivelul de disciplină.
    De asemenea, ați făcut o captură de ecran cu imaginea d-nei director. Bănuiesc că aveți acrodul doamnei scris pentru a publica o imagine cu caracter personal, sau că aveți un acord de a prelucra date personale (imagini surprinse în timpul unei ședințe de lucru). În caz contrar, sunteți în ilegalitate.. Dar vă interesează oare asta?!? Imaginea unui om dedicat școlii, care este mereu prezent cu singura problemă că nu poate fi în două sau mai multe locuri simultan..
    În încheiere, ați cam ”dat cu bâtul în baltă”, sau cu „mucii în fasole”, cum se spune pe la noi prin Banat, cu acest articol.. Lasați oameni care se pricep și măcar se informează înainte de a publica ceva, să facă meseria asta, pentru că din update-uri vi s-a cam dus „senzația” știrii.

  6. Avand in vedere ca nu sunteti capabili sa va documentati si implicit sa scrieti un articol, normal, decent si de bun simt era sa incepeti acel update prin a va cere scuze!! Dar ce sa ceri de unde nu.i!! 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *