Administrația Fritz a improvizat un serviciu temporar de curățenie

Administrația Fritz a improvizat un serviciu temporar de curățenie

Administrația Fritz a improvizat un serviciu temporar de curățenie

Consilierii locali au salvat, în ultimul moment, situația privind contractul de salubrizare a orașului, după ce edilii nu au fost în stare să găsească un nou operator sau să lanseze o nouă licitație pentru contracte de curățenie a orașului.

Lucru inexplicabil, deoarece edilii au avut 10 luni la dispoziție pentru a lansa licitația pentru un nou contract.

Luni, 4 septembrie 2023, Primăria Timișoara a obținut aprobarea Consiliului Local pentru achiziționarea serviciilor de salubrizare, pentru a asigura continuitatea operațiunilor de curățenie și colectare a deșeurilor în oraș, până la încheierea unui contract nou.

Achiziția temporară de servicii de salubrizare include: măturat, spălat, deszăpezire și înlăturarea gheții de pe căile publice, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe domeniul public la depozitele de deșeuri, precum și ridicarea și transportul deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și întreținerea drumurilor și trotuarelor pe timp de îngheț și polei.

CITEȘTE ȘI: Au fost puse în vânzare biletele pentru Expoziția „Brâncuși” de la Timișoara

Pe 10 septembrie ar fi expirat termenul la care administrația Fritz trebuia să găsească repede o firmă care să vrea un contract de 8 milioane de euro pe un an și jumătate, în caz contrar străzile rămânând nemăturate, iar coșurile de gunoi negolite.

Contractul cu Brantner expiră, iar consilierii locali au salvat situația la limită, votând achiziționarea unor servicii de salubrizare prin „negociere fără publicarea prealabilă”, mai simplu spus un fel de achiziție directă, dar pe foarte mulți bani.

Noul contract, o improvizație comercial-administrativă, va funcționa până la finalizarea procesului de licitație în curs, dar nu mai mult de 18 luni.

Valoarea estimată pentru prestarea serviciilor a fost calculată luând în considerare tarifele din Studiul de Oportunitate aprobat prin HCL nr.339/2023 de Consiliului Local și este estimată la 42 de milioane de lei.

O primă încercare de a “cârpi” situația curățeniei din oraș a avut loc pe 31 august, când proiectul de HCL a fost publicat în aceeași zi pe site-ul municipalității, astfel că aleșii locali au avut la dispoziție doar câteva ore să-l studieze.

Proiectul a căzut însă la vot, adunând doar 13 voturi, o abținere și trei voturi împotrivă. Dintre liberalii prezenți la ședință, doar Cosmin Tabără a votat în favoarea proiectului. Roxana Iliescu (Pro România) s-a abținut.

Împotrivă s-au pronunțat social-democrații Andra Lăpădatu și Radu Țoancă, respectiv Andrei Meșter, exclus din USR. Primarul Dominic Fritz a avut o ieșire nervoasă și le-a reproșat celor care au votat împotriva proiectului că lasă Timișoara fără contract de curățenie.

Aceasta, în ciuda faptului că la începutul lunii august, consilierii locali au votat studiul de oportunitate, caietul de sarcini şi modelul de contract de delegare a gestiunii prin concesiune a activităților de salubrizare stradală și deszăpezire. Noul contract ar urma să fie încheiat pe opt ani, dar licitația pentru atribuirea lui a fost încă lansată.

Explicația oficială pentru care administrația Fritz nu a întocmit un caiet de sarcini și nu a lansat o licitație a fost că s-a schimbat legislația chiar în timp ce era întocmit caietul de sarcini și procedura a trebuit regândită. Totuși, acest lucru s-a întâmplat acum aproximativ 10 luni.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Administrația Fritz a improvizat un serviciu temporar de curățenie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *