Teste PISA 2023: La sfârșitul gimnaziului, cunoștințele elevilor români se află sub media OCDE

pisa 3

Teste PISA 2023: La sfârșitul gimnaziului, cunoștințele elevilor români se află sub media OCDE.

Rezultatele ultimelor teste PISA aplicate elevilor din întreaga lume cu vârsta de 15 ani relevă un nivel scăzut al competențelor tinerilor din România la matematică, lectură și științe.

Testele PISA sunt un program de evaluare internațională a elevilor coordonat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), care urmărește să evalueze sistemele de educație din întreaga lume prin testarea competențelor elevilor de 15 ani la cele trei domenii amintite.

pisa 2

Totuși, comparativ cu alte state, România nu a înregistrat pierderi semnificative în performanțele elevilor comparativ cu rezultatele înregistrate la testarea anterioară, din 2018, având în vedere contextul pandemic care a generat dificultăți semnificative în procesul educațional, la nivel global. Astfel, scorurile medii obținute de elevii din România în 2022, când au fost aplicate testele PISA, au fost similare cu cele înregistrate în 2018 la matematică, lectură și științe.

În România, în perioada 11 aprilie – 30 mai 2022, aproximativ 7.400 de elevi cu vârsta de aproximativ 15 ani (născuți în 2006) din toate județele țării au participat la evaluarea PISA.

CITEȘTE ȘI: Ministerul Sănătății a declarat epidemie de rujeolă la nivel național

Din totalul celor 81 de țări și teritorii participante la testările PISA din 2022, România se situează pe locul 45, cu un punctaj mediu (428) semnificativ mai mic decât media OECD. Diferența de scor dintre copiii avantajaţi şi cei dezavantajaţi a crescut cu 24 de puncte în 2022 față de ultima testare PISA din 2018. Cea mai mare diferență dintre elevi este înregistrată la proba de matematică: 132 de puncte. Mai mult decât atât, diferenţa dintre elevii cu performanţă la cel mai înalt nivel şi cei cu performanţă scăzută este extrem de mare în România.

Doar 5% dintre elevi au obţinut scoruri foarte mari la testările PISA 2022, în  timp ce 33,2% au obţinut scoruri foarte mici. Comparativ, media OECD este de 13,7% elevi performanţi de top şi 16,4% elevi cu performanţă scăzută.

Următorul ciclu de testare va fi PISA 2025. La testarea din 2022, au participat 260 de unități de învățământ din România, 69% fiind din mediul urban. 51% dintre elevii participanți au fost fete.

România participă la Programul Internațional OCDE-PISA din anul 2000. Spre deosebire de ciclurile anterioare, testarea PISA 2022 a fost realizată computerizat, ceea ce a reprezentat o premieră pentru România.

Elevii au putut susține evaluarea PISA în limba română sau maghiară, în funcție de limba în care studiază în școală. În plus față de domeniile tradiționale de evaluare a competențelor elevilor (lectură, matematică și științe), PISA 2022 a inclus și un domeniu inovativ de testare: gândirea creativă. Acest test a avut ca scop identificarea factorilor care sprijină dezvoltarea creativității și a rolului diferitelor activități școlare în acest sens.

pisa 4

Singapore rămâne liderul global la rezultatele obținute la testele PISA, urmat de alte țări asiatice (China, Coreea, Japonia), cu peste 150 de puncte mai multe decât România.

Concluziile OCDE:

– Elevii ai căror profesori erau disponibili atunci când școlile au fost închise au obținut scoruri mai mari la matematică.

– Elevii cu performanțe superioare au raportat că familia lor mănâncă în mod regulat masa principală împreună, își petrece timpul doar vorbind cu ei sau îi întreabă ce au făcut la școală în acea zi. Ei raportează, de asemenea, un sentiment mai bun de apartenență și satisfacție în viață.

– În medie, directorii de școli în 2022 au raportat mai degrabă o lipsă de personal didactic față de anul ​​2018, dar mai multe resurse materiale educaționale decât în ​​2018.

– Cu cât autonomia acordată școlilor era mai mare, cu atât performanța medie la matematică era mai mare, dar acest lucru este posibil atunci când autoritățile educaționale și școlile au mecanisme de asigurare a calității.

– Elevii care au petrecut până la o oră pe zi pe dispozitive digitale pentru activități de învățare în școală au obținut în medie cu 14 puncte mai mult la matematică decât elevii care nu le-au folosit deloc. Interzicerea forțată a telefoanelor mobile în clasă poate ajuta la reducerea distragerilor, dar poate, de asemenea, împiedica capacitatea elevilor de a-și auto-reglementa utilizarea dispozitivelor, concluzionează OCDE.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 thoughts on “Teste PISA 2023: La sfârșitul gimnaziului, cunoștințele elevilor români se află sub media OCDE

  1. romania nu e in ocde, da’ las’ ca e costa rica🤪 cam asta despre ocde.
    iar cu testele PISA… pe ce loc suntem in ue, pe penultimul? asa-i cand votezi aria cercului, romania norrrmallla, romania educata, „digitalizarea” invatamantului, metode moderne de predare, reforme peste reforme si alte vrajeli. sistemul de valori al societatii cuprinde educatia? nope. si-atunci? las’ ca ne salveaza AI-ul, nu? 😂🤣😂🤪

    #tehnofeudalism?

    #🤪

  2. ah, si ce-am mai uitat: cat zice legea ca tre’ alocat pt educatie procent din PIB? 6%? Si cand s-a dat legea, in 2011? si cat s-a alocat cel mai mult in ultimii 12 ani, maxim 3,2%? iote rezultatu, jumate analfabeti functional. #ghinion, vorba unui profesor de fizica. dap, societatea s-a indignat doar cand au facut profesorii greva, auzi acolo, greva! pai si cu cine sa-si lase copiii? pai profesorii nu-s de fapt niste babysitteri cu salariu corespunzator? pai cum! dap, „societate”, „valori”, „democratie”🤪bla bla. idiocracy cu ciucuri si clopotei. #ship of fools

    #🤪

  3. Atata timp cat copii nu sunt pregatiti in scoala sa rezolve exercitii / probleme / teste in maniera PISA NU poti sa ceri REZULTATE de la copii !!!

    asa ca terminati cu miniciuna asta

    pe de alta parte cum poti sa dai burse de merit la copii cu media sub 5 !!!

  4. Atata timp cat la conducerea scolilor sunt pusi prin trafic de influenta, nu se vor obtine nimic.
    Secretarii si primarii de comune stabilesc, cine sa educe …
    O mizerie !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *