Simona Bejan, inspectorul școlar general adjunct al ISJ Timiș: „Cred că în educație nu se poate vorbi despre mulțumire” 

Simona Bejan, inspectorul școlar general adjunct al ISJ Timiș: „Cred că în educație nu se poate vorbi despre mulțumire” 

Simona Bejan, inspectorul școlar general adjunct al ISJ Timiș: „Cred că în educație nu se poate vorbi despre mulțumire”.

Simona Bejan, inspectorul școlar general adjunct al județului Timiș, invitată în platoul televiziunii Europa Nova în cadrul emisiunii ”Ancorat în realitate”, a răspuns întrebărilor adresate de moderatoarea tv Alina Damian privind numite subiecte legate de învățământ.

CITEȘTE ȘI: Veste bună pentru românii care au sobe vechi. Ministerul Mediului anunţă programul „Rabla pentru sobe”

Despre rezultatele pe care elevii din județul Timiș le-au obținut la examenele naționale din 2023, Simona Bejan a apreciat că ”în educație nu se poate vorbi despre mulțumire sau că avem rezultate mulțumitoare”:

”Cred că în educație nu se poate vorbi despre mulțumire sau că avem rezultate mulțumitoare. (…)

Județul Timiș are o tradiție bogată în educație, găzduiește licee de prestigiu care au rezultate remarcabile, însă sunt zone ale județului unde factorii externi își pun amprenta pe mediul educațional – probleme socio-economice, sociale -, pe rezultatele elevilor…

La evaluarea națională 2023, unde au participat 5.014 elevi, au fost 3.816 note peste 5, având un procent de peste 76 la sută.

Comparativ cu anii precedenți, este un procent mai bun, însă sunt și lucruri pe care trebuie să le îmbunătățim.

Sunt activități remediale pe care dorim să le implementăm pe parcursul anului, monitorizarea activității didactice…

Factorii externi afectează oarecum accesul la educație și performanța școlară în mediul școlar, în mod special în zonele rurale. ”

”Achiziția elevilor contează, și parcursul, și mediul familial…

Sunt foarte mulți factori care concură la asta.

Avem, pe de-o parte, liceele cu rezultate extraordinare, cu medii de admitere foarte mari, și de cealaltă parte rezultate care nu sunt îmbucurătoare. (…)

Nu se poate spune că sunt extreme, însă acolo trebuie să avem intervenții, acolo unde am considerat că avem cele mai vulnerabile puncte, unde avem riscuri majore, acolo unde putem sprijini nu numai prin actul educațional, ci și prin programele care se implementează la nivel național sau la nivelul județului.

În ceea ce privește rezultatele la examenul de bacalaureat, putem să spunem, contabilizând și promoțiile anterioare și promoția curent, că avem un procent de promovabilitate de peste 75 la sută, iar cei din promoția curentă au undeva la 82 la sută.

Este un procent îmbucurător. Au fost patru medii de 10 la bacalaureat și 20 la evaluarea națională”, a adăugat inspectorul școlar general adjunct.

În ceea ce privește situația abandonului școlar, aflată la polul opus al performanței școlare, adusă în discuție de moderatoarea emisiunii, Simona Bejan a specificat că la nivelul județului aceasta nu este una îngrijorătoare:

”Având în vedere populația școlară, care este mare în județul Timiș, n-am putea să spunem că este îngrijorător.

Însă, pentru noi reprezintă o problemă pentru care de fiecare dată trebuie să intervenim cu mijloacele pe care le avem la dispoziție.

Având în vedere faptul că venim după o perioadă de pandemie, când s-au analizat, pe forme de învățământ, aceste cazuri de abandon și acestea au fost reduse semnificativ datorită învățământului online, începând cu anul școlar 2021/2022 sigur că procentul elevilor care au abandonat s-a mărit puțin.

Nu este un procent foarte mare.

De exemplu, la 50.000 de elevi încadrați atunci erau 0,04%. Ne îngrijorează, sigur, fiecare elev.

Pentru noi, fiecare elev contează.

Este important de a asigura un climat plăcut, o siguranță școlară, dreptul la educație, un echilibru, un mediu de dezvoltare eficient. ”

”Am observat că cea mai mare rată de abandon este pe învățământul gimnazial, lucru nefiresc având în vedere obligativitatea învățământului și parcursul pe care ar trebui să îl aibă ulterior, fie la liceu, fie în învățământul profesional.

Sunt lucruri pe care trebuie să le conștientizăm și de fiecare dată să intervenim”, a precizat Simona Bejan, punctând faptul că, alături de programele dedicate concepute la nivel național și județean, în demersurile de prevenire și de reducere a abandonului școlar, consilierea elevilor de către diriginții și consilierii școlari joacă un rol foarte important.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *