Peste 100.000 de elevi și preșcolari sunt așteptați, în Timiș, să pășească în noul an școlar

Populația școlară din județul Timiș a crescut, în acest an, cu aproximativ 8.000 de educabili față de anul trecut, numărul preșcolarilor și elevilor ajungând la 102.976. Dintre aceștia, 494 sunt repatriați din 35 de țări, inclusiv din state precum Canada, SUA, Australia, Cuba și Brazilia, Timiș fiind județul cu cei mai mulți elevi repatriați după municipiul București.

CITEȘTE ȘI: Concursul Național de Dramaturgie şi-a desemnat câştigătorul

Cei mai mulți elevi provin din Germania (125), Italia (80), Spania (75) și Anglia (52). Elevii repatriați au fost repartizați în funcție de nivelul lor de pregătire, specializarea sau profilul urmat, dar și de solicitările părinților, în acest sens avându-se în vedere factori precum distanța până la domiciliu, limba țării din care provin etc.

Numărul elevilor care vor păși în noul an școlar este mai mare și în ceea ce-i privește pe ”boboci”. Anul acesta, vor păși în clasa pregătitoare 6.091 de copii, cu 145 mai mulți față de anul trecut.

Chiar dacă sunt mai mulți, preșcolarii și elevii vor învăța în aceleași unități de învățământ. În Timișoara, cea mai mare problemă este infrastructura, deficitară ca număr de săli de clasă pentru a-i putea cuprinde pe toți educabilii. În ultimii 30 de ani nu s-a construit nicio unitate de învățământ în municipiu, motiv pentru care o parte dintre elevi vor merge la cursuri după-amiază.

Astfel de situații se regăsesc la Liceul Teoretic ”Grigore Moisil”, Școala Gimnazială nr. 19 ”Avram Iancu”, Școala Gimnazială nr. 24, Școala Gimnazială nr. 27, Școala Gimnazială nr. 7, precum și la Școala Gimnazială nr. 30. Alți elevi vor desfășura activități didactice în construcțiile modulare (denumite, popular, ”containere”) arondate unui număr de opt școli din Timișoara, unele dintre ele fiind încă în curs de avizare pentru funcționare din partea DSP și ISU.

Conducerea  Inspectoratului Școlar Județean Timiș caută, împreună cu Primăria Tmișoara, soluții pentru ca cel puțin elevii din ciclul primar să poată merge la școală de dimineață. ”Ne găsim în aceeași zonă a deficitului de spații de învățământ, deși am tras de nenumărate ori semnale de alarmă. Ne dorim ca toate unitățile de învățământ să poată avea cursuri de dimineață, dar nu în orice condiții”, a specificat inspectorul școlar general Marin Popescu.

În mediul rural, problema majoră e legată de transportul elevilor. Microbuzele școlare existente sunt fie insuficiente, fie nefuncționale, iar operatorii privați și-au desființat anumite rute. Ministerul Educației a promis un număr de aproximativ 75 de microbuze școlare pentru fiecare județ. Cele avute în vedere sunt însă de capacitate mică (8+1 locuri), ceea ce va presupune costuri suplimentare pentru primării, și nu vor putea ajunge la destinație prea curând. Transportul școlar reprezintă, potrivit studiilor realizate de ONG-uri, una dintre cauzele principale ale abandonului școlar în mediul rural.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

0 Comments

No Comment.