Doar 16 tramvaie noi din bani europeni

Până la finalul acestui an, Primăria Timișoara trebuie să aibă depuse solicitările de finanțare pentru banii europeni, pentru proiectele referitoare la mobilitatea urbană durabilă.

CITEȘTE ȘI: Asfaltări într-o comună timișeană

Suma rezervată Timișoarei pentru axa 4 a Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020 se ridică la 55,87 milioane de euro, din care 45 pot fi cheltuite pentru axa 4.1 – mobilitate urbană.

Primăria Timișoara a încercat să depună o solicitare de bani europeni care prevedea achiziționarea printr-un contract-cadru a unui număr cuprins între unul și 40 de tramvaie noi, dar aceasta a fost respinsă de mai multe ori de autoritatea de achiziții publice.

CITEȘTE ȘI: Mare festival într-o localitate timișeană

Municipalitatea încearcă acum o nouă variantă. „În ceea ce privește proiectele cu finanțare europeană, domnul director al Direcției edilitare, Culiță Chiș, m-a asigurat că vor fi depuse cererile de finanțare, pe de o parte, pe axa retro, pentru rambursarea banilor din bugetul local utilizați pentru reabilitarea celor 30 de tramvaie Armonia și, pe de altă parte, sperăm să nu mai avem probleme pentru achiziția de tramvaie noi.

CITEȘTE ȘI: Ofițeri din promoția 2018 a Jandarmeriei Române se specializează într-o localitate timișeană

Nu ni s-a acceptat un contract-cadru atât de larg, de la unul la 40 de tramvaie, deși altădată s-a acceptat, inclusiv nouă, dar și la Cluj, dar acum nu s-a vrut. Vom depune documentația în altă variantă, cu 16 tramvaie noi, cu posibilitate de suplimentare până la 40, în funcție de oportunitățile de finanțare.

CITEȘTE ȘI: Doi timișoreni, campioni mondiali la dans sportiv

Nu sunt destui bani pe axa de mobilitate ca să putem cumpăra 40 de tramvaie, ar însemna să consumăm toți banii pe așa ceva. Insistăm pe contractul-cadru pentru că nu dorim să avem prea multe tipuri de tramvaie în oraș, fiindcă am avea probleme cu mentenanța”, a explicat primarul Nicolae Robu.

Alte priorități: Bogdăneștilor, Cetății, Solventul

Pe lista de priorități a primăriei mai figurează accesarea de bani europeni pentru reabilitarea în întregime a Bulevardului Cetății și a Căii Bogdăneștilor, cea de-a doua arteră urmând să devină „unul dintre cele mai frumoase bulevarde din oraș”. În ceea ce privește Pasajul Solventul, un proiect care – susține edilul – va lua startul pe teren în 2019, acesta va fi realizat din alte fonduri, întrucât problemele legate de proprietatea terenului necesar nu sunt nici acum clarificate.

Dacă se vor suplimenta banii europeni, Robu a menționat prelungirea liniilor de tramvai din fața Gării de Nord până la ieșirea din viitorul Pasaj Solventul.

În altă ordine de idei, dar tot legat de banii din POR, primarul nu este mulțumit de modul în care avansează documentația tehnică pentru rețeaua regională de piste pentru biciclete și a promis o discuție cu toți cei implicați pentru a-i impulsiona.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns