Sondaj: Peste 75 la sută dintre părinți consideră că eficiența predării online este mai redusă decât cea la clasă

Peste 68.000 de părinți au răspuns unui sondaj realizat la nivel național de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, lansat săptămâna trecută, cu privire la percepția acestora asupra activităților educative desfășurate în pandemie.

CITEȘTE ȘI: Italia a decis relaxarea restricțiilor anti-COVID. Când vor deveni operaționale noile măsuri

Cei mai mulți dintre respondenți sunt locuiesc în mediul urban și au studii superioare, 81,9 la sută fiind de genul feminin. La ȋntrebarea „Ce ați observat la copilul dumneavoastră, legat de procesul de învățare, desfășurat până în acest moment?”, un procent de 40,1 la sută consideră că, ȋn actualul context pandemic, copilul are un nivel de cunoştinţe optim, dar ”luând ȋn calcul cei 37,3 la sută respondenţi care consideră că propriul copil nu şi-a ȋnsuşit un nivel de cunoştinţe optim precum şi cei 19 la sută care consideră că propriul copil are nevoie de activităţi remediale, rezultă că mai mult de jumătate dintre aceştia nu sunt mulțumiți de nivelul de cunoștințe/competenţe al propriilor copii”, spun reprezentanții asociației.

De altfel, peste 75 la sută dintre părinții interogați consideră că eficiența activităților din mediul online este mai redusă şi mult mai redusă comparativ cu cea desfășurată în sala de clasă. În opinia părinților, nu doar procesul de instruire a fost afectat de contextul pandemic, ci și sănătatea psihică și fizică a copiilor.

Astfel, 55,3 au răspuns se tem că nivelul de cunoștințe dobândit de copil nu îi va permite acestuia trecerea la nivelul următor, 40,5 consideră că vor exista efecte în plan psihologic (anxietate, depresie etc), iar 33,4, că vor exista efecte în plan fiziologic (obezitate, afectare oculară etc). Prin urmare, 67,9 la sută și-au manifestat dorința de reluare a cursurilor în format fizic în zonele în care incidența depășește 3/1000 de locuitori, apreciind că este în beneficiul elevilor. În ceea ce privește modificarea structurii anului școlar, doar 24,3 la sută dintre părinți sunt de acord cu trecerea la trimestre.

”Având ȋn vedere campania iniţiată de Ministerul Educaţiei şi cu sprijinul Federaţiei Naţionale a Părinţilor, ne-am dorit să aflăm punctul de vedere referitor la o eventuală testare ȋn masă cu teste non-invazive, pe bază de salivă, ȋn unitatea de ȋnvăţământ, ţinând cont şi de practicile similare care au apărut la nivelul unor sisteme de învăţământ din Uniunea Europeană. Observăm că mai mult de jumătate dintre respondenți, mai exact 53,2%, spun că ar fi de acord cu testarea copilului doar cu acordul părinților. Procentul celor care răspund ferm că nu sunt de acord cu testarea bazată pe teste non invazive este de 37%. Doar 6,5% dintre respondenţi ar fi de acord cu testarea fară acord parental”, spun reprezentanții FNAP.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

0 Comments

No Comment.