Semaforișoara a rămas incompletă, iar unda nu e chiar verde

De la inaugurarea, cu oaspeți de vază, a sistemului de management al traficului și supraveghere video din Timișoara a trecut mai bine de un an. Reamintim că sistemul implementat din fonduri europene, care a costat peste 24 de milioane de lei, include 134 de intersecții cu 230 de camere de supraveghere, șapte radare de viteză, 13 radare de informare cu panouri de afișare numerică, 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, 17 panouri de afișare a unor mesaje variabile.

Citeşte şi: Momente de groază în trafic, la Timişoara! (foto)

La momentul inaugurării s-au făcut mai multe promisiuni, pornind de la necesitatea îmbunătățirii fluxului rutier și a siguranței cetățenilor. Printre acestea se aflau: scăderea timpului de deplasare între două puncte pe arterele cu traficul cel mai aglomerat; undă verde pentru transportul public (mijloacele de transport în comun urmau să fie dotate cu mini-antene care să asigure schimbarea în verde a culorii semafoarelor); un flux constant și optim al traficului; creșterea siguranței rutiere.

Unda nu e chiar verde

Timișorenii nu sunt, totuși, convinși nici acum că se circulă mai bine prin oraș. Pe unele artere, dacă ai noroc, prinzi „unda verde”, dar, la orele de vârf, situația nu a devenit mult mai roz. Chiar primarul Nicolae Robu și-a exprimat, în luna septembrie a anului trecut, anumite nemulțumiri:

„Eu sunt supărat pe specialiștii care au creat sistemul, pentru că aplică optimul monocriterial. Ei spun că pe ei îi interesează doar ca timpul necesar ca să se ajungă dintr-un punct în altul să fie cât mai scurt. Dar, în acest fel, se ajunge la alte probleme. Ai plecat de la un semafor pe verde, la următorul nu găsești verde și stai puțin.

Pe ansamblu, timpul necesar de la A la B este de trei minute. Dar, cu o altă abordare, cea a undei verzi, chiar dacă stai puțin mai mult la un semafor, când pleci le găsești pe verde pe celelalte. Timpul este mai mare, să zicem de patru minute, dar ai, în schimb, confort, nu ești șicanat în trafic.

Am vorbit de nevoia de abordare multicriterială, dar ei o țin cu timpul mai scurt. Este adevărat că faci unul-două minute în plus, dar ai confortul dat de unda verde, nu soliciți mașina, nu produci noxe și nici zgomot”.

Pe când o funcționare la toată capacitatea?

La ora actuală, s-a trecut peste mai multe impedimente, fiind date în circulație și pasajele Jiul și Popa Șapcă în versiunile lor lărgite, astfel că ar trebui să ne bucurăm din plin de implementarea sistemului. În piețele Mărăști și Iuliu Maniu avem câte o pădurice de semafoare care nu au funcționat niciodată, deși sunt incluse în sistem și au costat bani frumoși.

O singură dată, într-o duminică dimineața, au fost puse în funcțiune cele de la Piața Iuliu Maniu, iar traficul s-a dat peste cap în toată zona, astfel că administratorii sistemului le-au oprit. Marile șantiere sunt finalizate, deci, dacă cei care gestionează sistemul au avut atâta încredere că acesta le va face timișorenilor viața mai ușoară și mai sigură în trafic, ar trebui să le pornească.

Sau, poate, vocile care se auzeau pe vremea când se montau semafoare cu nemiluita (inclusiv în sensurile giratorii) și care susțineau că multe sunt inutile au avut dreptate? Oricare ar fi răspunsul, ar trebui să-l aflăm în primăvară – anotimp care nici măcar nu se mai află atât de departe, când conducerea municipalității a promis că vor fi pornite și semafoarele din Mărăști și Iuliu Maniu.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

5 Răspunsuri “Semaforișoara a rămas incompletă, iar unda nu e chiar verde

    1. Pietonii sunt o specie detestata, de proscriși, ce sa ne mai obosim sa ne pese și sa-i consideram oameni.
      Șoferica, poște mâine vei fi și tu considerat un amărât de pieton, nu uita ca se va găsi și pentru tine un șofer pe măsura.

  1. Trebuie vazut cu cat a scazut rata accidentelor prin semaforizare si atunci sa ne dam cu parerea,oricum trebuie sa circulam cu mai mare respect fata de lege si ceilalti din trafic.

    1. Sa se verifice și cu cât a crescut rata trecerilor pe roșu sau accidentelor de pietoni pe trecerile de pietoni. La trecerea pe roșu, tiMHisorenii sunt campioni de toamna-primăvara.

  2. Orice om cu scaun la cap se interesează de ce performante este capabil un produs înainte sa-l cumpere. Așa și cu sistemul de conducere și gestionare și traficului. Dacă X-manul tiMHisoarei se arată nemulțumit deoarece ce produsul achiziționat nu este ceea ce a dorit, atunci fie verifica caietul de sarcini pentru achiziția produsului sa se asigure ca s-a prevazut corect criteriile de respectat fie își ia chitara și o ia pe vaporetoo spre Bocsig. In orice caz e rușinos sa vi ulterior implementării acestui sistem și după ce ai zăpăcit un oraș întreg luni de zile sa afirmi ca “super” sistemul crează disconfort. La ce s-a cheltuit atâta banet dacă nu e bun?

Lasă un răspuns