Propunerea de titularizare pe jumătate de normă este nelegală, pentru că Ministerul Educației a invocat greșit legea

Propunerea de titularizare pe jumătate de normă este nelegală, pentru că Ministerul Educației a invocat greșit legea

Propunerea de titularizare pe jumătate de normă este nelegală, pentru că Ministerul Educației a invocat greșit legea

În proiectul privind metodologia încadrării personalului didactic din preuniversitar, pus în consultare publică pe site-ul Ministerului Educației în vederea adoptării, sunt propuse o serie de măsuri în acord cu Legea 198/2023, intrată în vigoare în septembrie, care însă nu poate fi pusă în totalitate în aplicare în absența unor acte normative subsecvente.

Această metodologie a întocmirii proiectului de încadrare a personalului didactic este unul dintre aceste acte subsecvente care stabilesc modul în care se aplică anumite dispoziții cuprinse în noua lege a educației.

Printre măsurile propuse, figurează posibilitatea de titularizare în învățământul preuniversitar pe jumătate de normă, dat fiind faptul că posturile complete sunt puține la număr la nivel național. Titularizarea presupune angajarea profesorilor pe o durată nedeterminată de timp.

Potrivit metodologiei propuse, fiecare unitate de învățământ va trebui să întocmească un proiect de încadrare a profesorilor pentru anul școlar următor, care cuprinde toate posturile didactice de predare/catedrele ocupate, rezervate şi vacante complete și incomplete și care, la finalul etapelor de mobilitate didactică, devine plan de încadrare.

La art. 6, alin. 2 din metodologie, se menționează faptul că în vederea ocupării prin concurs naţional, consiliile de administraţie ale inspectoratelor școlare pot constitui, la nivelul unităților de învățământ, catedre vacante viabile din cel puţin o jumătate de normă didactică de predare, ”potrivit dispoziţiilor art. 207 alin. (4) din Legea nr. 128/2023”.

lege

Invocarea Legii 128/2023 este, însă, lipsită de temei juridic, întrucât ea se referă la modificarea unor articole dintr-o ordonanță a Guvernului privind fondurile europene și nu are nicio legătură cu învățământul.

Ceea ce se poate presupune este că, în acest caz, cei care au redactat conținutul metodologiei au greșit legea, intenționând, probabil, să facă referire la Legea 198/2023, care este noua lege a învățământului preuniversitar.

CITEȘTE ȘI: Primarul Fritz anunță desființarea a 50 de posturi din Primăria Timișoara

Indicarea unui act normativ greșit încalcă dispozițiile legale în materie constituțională și a tehnicilor de redactare legislativă.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *