Primarul Fritz anunță desființarea a 50 de posturi din Primăria Timișoara

Primarul Fritz anunță desființarea a 50 de posturi din Primăria Timișoara

Primarul Fritz anunță desființarea a 50 de posturi din Primăria Timișoara

Miercuri, 15 noiembrie 2023, pe adresele de email din sistemul de intranet al Primăriei Timișoara, primarul Dominic Fritz a transmis un anunț către cei aproximativ 500 de angajați, prin care sunt înștiințați că numărul total de posturi va fi redus cu 10%.

Totodată, în același mesaj, edilul prezintă un proiect de organigramă, a patra în trei ani, din care reiese că dispar 50 de posturi și se vor desființa 3 direcții.

Mesajul primarului Dominic Fritz a produs o undă de șoc în rândul angajaților din instituție.

Redăm, mai jos, mesajul trimis celor din primărie, unde vina pentru desființarea posturilor este aruncată, evident, pe Guvernul României, care ar fi forțat administrația locală să recurgă la reogranizare printr-o “măsură abuzivă și în parte chiar neconstituțională”.

“Stimați colegi,

vă transmit atașat propunerea de organigramă pe care o voi face Consiliului Local, în urma Ordonanței de Guvern care ne impune următoarele:

• să reducem numărul total de posturi cu 10%

• să desființăm posturile de șef birou și structurile lor

• să creștem numărul minim de posturi pentru un serviciu la 10+1

• să reducem numărul de posturi de conducere la maxim 8% din posturi

Subliniez din start că măsura guvernului mi se pare una abuzivă și în parte chiar neconstituțională. Știu că o nouă organigramă aduce multă agitație. Lipsa de stabilitate, continuitate și predictibilitate în felul în care ne organizăm poate duce la o performanță administrativă mai proastă.

Sunt conștient că pentru mulți dintre dvs. această reorganizare înseamnă o schimbare care nu este binevenită, pentru unii chiar o reducere de salariu sau nevoia de a găsi un nou job.

Mi-aș fi dorit să putem lucra în continuare în forma pe care am definit-o anul trecut. În condițiile date de lege, însă, noua organigrama în forma atașată este o soluție cât s-a putut de responsabilă și practicabilă.

Concret, ea înseamnă:

• se desființează 50 de posturi din aparatul de specialitate, din care 17 posturi momentan ocupate. Unele dintre persoanele ale căror posturi se desființează vor putea găsi posturi echivalente, însă multe posturi vacante au fost desființate și ele. Vor exista examene de departajare acolo unde se reduc posturi de același grad.

• Unele birouri se comasează cu alte structuri și devin servicii, altele devin compartimente.

• Se desființează 3 direcții, se înființează 1 direcție

Proiectul de HCL intră astăzi în transparență, va fi votat în decembrie și va intra în vigoare în ianuarie. În perioada imediat următoare, vom avea discuții individuale cu fiecare structură ce presupune reorganizarea pentru ea.

Până atunci, vă rog să continuați munca importantă pe care o faceți în cadrul structurilor existente.

În ciuda opiniei populare, viața în administrația publică este plină de schimbări – unele dorite, altele impuse. Este datoria noastră să le îmbrățișăm oricum.

Vă mulțumesc pentru implicare și profesionalism,

Dominic Fritz”.

Primăria Timișoara s-a consacrat printr-un veritabil foileton al organigramelor.

Până acum, sindicatul liber al salariaților a contestat trei dintre organigramele administrației Fritz și a câștigat definitiv în instanță anularea organigramei din anul 2021. Pe rol se află procese care vizează organigramele din anii 2022 și 2023.

CLICK pe imagine!

organigrama

“Dacă pe lângă posturile vacante se desființează și posturi ocupate, eventual eliberarea din funcția publică deținută, lucrurile sunt foarte grave.

Așteptăm să se publice pe site-ul primăriei proiectul de hotărâre și să fim neapărat invitați la consultări.

Suntem îngrijorați atât pentru viitorul profesional al membrilor noștri de sindicat cât și al celorlalți angajați care și-ar putea pierde locul de muncă, prin măsurile propuse”, ne-a declarat Tiberiu Negrei, liderul Sindicatului Liber al Salariaților din Primăria Timișoara.

Ca urmare, și Primăria Timișoara a fost obligată să elaboreze o nouă organigramă, în conformitate cu prevederile legislative din actul normativ menționat. Proiectul de Hotărâre de Consiliu Local privind aprobarea organigramei intră de astăzi în procedură de transparență și este publicat pe site-ul instituției, la următorul link:
https://www.primariatm.ro/administratie/consiliul-local/proiecte-de-hotarari/?uid=E0FFE07613AB0E89C2258A68003FC336

Începând de astăzi, timp de 10 zile, cetățenii pot face propuneri și observații pe marginea documentației.

Sursa foto principală: Inquam/Cornel Putan

CITEȘTE ȘI: Universitatea de Vest din Timişoara, prima la nivel național pe domeniul Fizică, în clasamentul ”Nature”


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

5 thoughts on “Primarul Fritz anunță desființarea a 50 de posturi din Primăria Timișoara

  1. Bravo Fritz! Fostul primar a creat o mulțime de posturi de sefi de birou când era rector. Birou cu un singur post ocupat și doua vacante. Probabil asa a facut si- n primarie.

  2. Doamne ajuta! Ca e plin de șefi care plimba dosare intre neamuri. Sper sa se si realizeze asta, ca i plin orasul de lucratori la stat care nu au habar ce insesmnă sa muncesti cu responsabilitate si raportari lunare.

  3. Probabil ca în urma multor angajări și transferuri a unor persoane care simpatizează cu actuala conducere e necesar sa dispară cei care au muncit o viata în primărie și care șanț apolitici. As spune mai multe dar poate mai târziu! Șanț multe de spus!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *