Podurile din Timișoara se reabilitează… cu gândul

lucrari pod 8

Nu ploua şi nici nu era foarte frig ieri, pe la orele amiezei, dar pe două dintre marile şantiere publice din Timişoara nu era nici picior de constructor!

CITEȘTE ȘI: Arme şi telefoane după gratii, în penitenciar

Ne referim la podurile Eroilor (din zona Iosefin, în dreptul vechiului amplasament al întreprinderii ELBA) şi Ştefan cel Mare, de pe Bd. Ioan Dragalina. Este drept, în construcţii pot exista faze de repaos după anumite etape ale execuţiei, aşa că nu ne-am fi legat de subiect dacă nu captam chiar ieri declaraţia laudativă a primarului Nicolae Robu despre… mersul voinicesc al lucrărilor la ambele poduri.

Cele două poduri vor fi… patru

„De fiecare parte a podurilor existente se construieşte câte un pod nou, aproape la fel de lat, fiecare, ca şi cel existent, astfel încât, în final, rezultă un pod de două ori şi jumătate mai lat decât cel actual.

CITEȘTE ȘI: Cei şapte primari care au speriat vestul

Plecăm de la 10,5 metri şi în final vom avea un pod de 25 de metri. Drept urmare, lucrările acestea nu sunt aşa, o joacă, cum li se pare unora, ci, iată, se poate spune că după 50 de ani deja se construiesc noi poduri în Timişoara.

Că le facem lipite de cele existente, asta, sigur, este o particularitate. În final nu se va vedea că avem un pod nou, ci că avem un pod mai lat. Da, este o realitate, însă, din punctul de vedere al lucrărilor care se efectuează, se construiesc două noi poduri pe lângă fiecare dintre cele existente.

CITEȘTE ȘI: VIDEO. Cele mai sexy femei din politică » Topul în care apare o imagine și cu Liviu Dragnea

Prin urmare, e ca şi cum s-ar construi patru noi poduri”, susţinea ieri primarul Timişoarei.

Lucrările merg cu spor doar în… declaraţia primarului

Nicolae Robu şi-a continuat ideea, povestind despre lucrările complexe care, chipurile, se derulează în etapa actuală a celor două şantiere:

„La Eroilor se finalizează acum reparaţia la partea inferioară a podului şi se consolidează grinzile, tot spre final, spre deschiderea centrală, cu benzi din fibră de carbon, respectiv se îmbracă grinzile cu pânză de carbon.

La podul Dragalina încă se mai lucrează la devierea reţelelor electrice, prin executarea de săpături pentru paturile de cabluri care se montează.

Se efectuează şi un foraj orizontal dirijat, pentru subtraversarea liniilor de tramvai, în vederea trecerii acestor reţele de pe o parte pe cealaltă.

Pentru a nu se sparge la suprafaţă, se merge pe tehnologia cârtiţei”, a afirmat ieri edilul-şef.

La o jumătate de ceas de la declaraţia lui Robu, însă, după cum se poate observa în fotografii, la niciunul dintre cele două poduri nu lucra absolut nimeni!

Nici pe poduri, nici sub ele, nici la săpături pe mal, întru amplasarea cablurilor. Sub pământ e posibil să fi lucrat, totuşi, nişte cârtiţe naturale, după tehnologia numai de ele ştiută…

Reabilitarea Podului Ștefan cel Mare e efectuată de o firmă din Arad, iar cea a Podului Eroilor se află în seama unei companii cu sediul în Timişoara.

Contractele au fost adjudecate de către executanţi pentru 6,34, respectiv 3,6 milioane de lei.

Potrivit termenului contractat, lucrările ar trebui finalizate peste circa un an.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *