Pasaj subteran la Solventul, tramvaie noi şi piste pentru biciclete, pe lista proiectelor europene ale Primăriei Timişoara

La Autoritatea urbană din cadrul Primăriei Timișoara au fost depuse de către Direcția edilitară peste zece fișe de proiecte, care vor trebui prioritizate în vederea depunerii cererilor de finanțare pe Programul Operațional Regional 2014-2020, axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.

Autoritatea urbană este un organism din cadrul municipalității, ce are rolul să selecteze proiectele care vor fi depuse pe POR și funcționează ca un organism intermediar până la finalul perioadei de implementare.

Pe listă figurează, așa cum a informat primarul Timișoarei, mai multe proiecte din cadrul planului de mobilitate urbană: închiderea Inelului 4 pe zona de vest – Pasaj inferior Solventul, reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramei stradale pe Calea Stan Vidrighin, Bulevardul Cetății, Calea Bogdăneștilor, Ana Ipătescu – etapa I, de la strada Transilvania până la Calea Șagului, apoi Calea Șagului – strada Mureș – etapa a II-a, Victor Hugo – Aluniș – Drubeta, o linie nouă de tramvai între Solventul și Gara de Nord, modernizarea stațiilor de transport public, înnoirea flotei de tramvaie, modernizarea Depoului Dâmbovița, amenajarea rețelei urbane de piste de biciclete – etapa a II-a, amenajarea unei rețele regionale de piste de biciclete.

 

„Bicicliștii sunt prietenii mei”

Nicolae Robu s-a referit, în mod special, la amenajările care vor fi făcute în oraș, dar și în afara acestuia pentru a încuraja mersul cu bicicleta: „V-am mai vorbit despre asta, la nivelul Polului de creștere Timișoara vrem să realizăm o rețea regională de piste de biciclete, care, sunt convins, pe de o parte, va fi extrem de utilă pentru cetățenii care se deplasează între diversele comune din acest areal, până la Pișchia, spre exemplu, dar, pe de altă parte, va fi folosită foarte mult și pentru agrement. Tot mai mulți timișoreni au bicicletă, o folosesc și le face plăcere să se plimbe. În weekend sau în vacanțe încearcă să-și petreacă o parte din timpul liber în mod sănătos, cu bicicleta, iar noi vrem să oferim cât mai multe posibilități în acest sens. Bicicliștii sunt prietenii mei, ați putut vedea câte completări am făcut la sistemul de piste și vom efectua dezvoltări și pe viitor”.

Pe lângă cele două sisteme de utilizare a bicicletelor deja existente în oraș, primarul a mai promis și altele, gândite după aceeași logică: „Nu exclud ca în viitorul apropiat să avem și multe alte biciclete pe un sistem mult mai flexibil, pentru că mă preocupă foarte mult să încurajăm folosirea vehiculelor pe două roți în oraș”.

Tot în ideea atragerii cât mai multor fonduri europene, Primăria Timișoara începe depunerea de cereri de finanțare pentru reabilitarea termică a 21 de blocuri, pentru care au fost aprobate documentațiile tehnice. De asemenea, în această săptămână vor fi depuse dosarele pentru două clădiri publice care urmează să beneficieze de eficientizare energetică, și anume Liceul Alimentar și Colegiul Tehnic „Henri Coandă”.

2 Comments
Darius 4 octombrie 2017
Este NECESAR un pod peste Bega, in continuarea B-dului Dambovita, dupa care una din cele doua alternative, ori utilizarea soselei care este cea mai apropiata pentru ocolirea spre pasajul care ar face conexiunea cu Calea Bogdanestilor, ori achizitionarea terenului in suprafata de aprox 12.000 mp, care ar fi linia dreapta peste Solventul intre cele doua obiective! La cate prostii s-au achizitionat, practic bani aruncati, nu cred ca investitiile astea ar fi vreun mare lucru, comparativ cu beneficiile pe care le-ar aduce!
VIC 3 octombrie 2017
PE CAND UN PASAJ PE STRADA BADER LA BARIERA, SAU LA UMT UNDE SUNT ZILNIC AMBUTEIAJE. VAI DE NOI