Parcarea la liber, zăhărelul pentru timișorenii pe care Primăria îi jupoaie. Taxe, impozite și tarife de coșmar

Parcarea la liber, zăhărelul pentru timișorenii pe care Primăria îi jupoaie. Taxe, impozite și tarife de coșmar

Parcarea la liber, zăhărelul pentru timișorenii pe care Primăria îi jupoaie. Taxe, impozite și tarife de coșmar

Exceptând zona centrală, în restul Timișoarei se suspendă plata parcării până la 1 martie. Mai precis, plata parcării e obligatorie acum doar în așa-numita zonă zero a orașului, semnalizată cu panouri de informare verzi, zonă demarcată de inelul 1 de trafic.

Tarifele aplicabile pentru zona zero sunt de trei lei pe oră pentru modalitățile de plată cu apel Bip și cu card bancar, respectiv de 0,75 de euro pe oră cu SMS, valabile de luni până vineri între orele 8 și 17. În weekend și de sărbătorile legale, parcarea pe domeniul public este liberă.

Dar mărinimia municipalității e limitată calendaristic, deoarece de la primăvară sistemul TimPark va acoperi o parte mai mare din oraș decât până anul trecut.

Timpark se va extinde gradual pe noi străzi

”În perioada aceasta va fi pusă în funcțiune noua structură de gestiune a sistemului de parcări, aprobată prin Hotărâre a Consiliului Local în 7 decembrie 2021 și vor fi schimbate toate panourile de informare din oraș. În ianuarie va fi publicat pe site-ul primariatm.ro proiectul de hotărâre de consiliu local pentru noul regulament. Regulamentul, împreună cu anexele sale, a fost supus unei runde extinse de consultări publice. Prima variantă a fost publicată în septembrie, iar varianta finală va fi inclusă în documentele aferente proiectului de hotărâre.

Sistemul TimPark se va extinde doar pe străzi pe care sunt amenajate sau marcate locuri de parcare, ceea ce înseamnă că în urma extinderii, TimPark va fi funcțional pe circa 15 la sută dintre străzile Municipiului Timișoara, în restul orașului parcarea va fi gratuită. Gradual, în următorii ani, sistemul TimPark se va extinde și pe alte străzi”, anunță Primăria.

Taxe, impozite și tarife de coșmar

Pe de altă parte, prețul biletului pentru transportul în comun din Timișoara a urcat din acest an de la 2,5 la 4 lei, iar abonamentul lunar pe o singură linie face acum 100 de lei, în loc de 60. ”Luxul” de-a fi abonat al Colterm îl costă pe timișorean dublu față de anul trecut, multe taxe și impozite locale au crescut și ele – pe partea de urbanism chiar și cu 300 la sută – dar e bine că măcar omul cu mașină nu e taxat în afara zonei ultracentrale, dacă e destul de norocos să găsească un loc.

CITEŞTE ŞI: Se introduc noi restricții în România: măștile FFP2 sau chirurgicale, obligatorii. Scade baza de calcul pentru incidență

Cu alte cuvinte, Primăria dă cu o mână și ia cu zece într-un oraș în care actuala administrație doar rostogolește niște proiecte ale lui Robu care n-a fost poate o lumină de primar, dar acum pare un vis frumos față de coșmarul tot mai negru de sub domnia lui Dominic Fritz.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *