O șefă din administrația Fritz este anchetată de DNA Timișoara

O șefă din administrația Fritz este anchetată de DNA Timișoara

O șefă din administrația Fritz este anchetată de DNA Timișoara

După opt luni de la publicarea de către ziarul nostru a articolului intitulat Concurs cu dedicație pentru Mărioara: un post inventat de șef în Timișoara, la vârful direcției de asistență socială din cadrul primăriei este deranj mare. Asta pentru că structura locală a DNA a trimis, în 25 ianuarie 2024, următorul mail pe adresa Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara (DASMT): “În interesul soluționării dosarului penal cu numărul de mai sus (n.r. – 74/P/2023) și în temeiul art. 169-170 C. proc. pen., vă solicităm să ne remiteți, în copie, întreaga documentație care a stat la baza scoaterii la concurs și a ocupării postului de conducere de Șef serviciu II din cadrul Serviciului Prestații și Beneficii Sociale pentru Persoanele Vârstnice”.

 

O șefă din administrația Fritz este anchetată de DNA Timișoara

Sursele noastre din interiorul DASMT susțin că tensiunea este mare la nivelul conducerii instituției, în condițiile în care directorul general Esztero Emese este conștientă că a încălcat legea în momentul în care a inventat respectivul post de conducere pentru o subalternă de-a sa, Gabriela Mărioara Teslaru. Aceasta este absolventă de asistență socială și a fost șefă, până la 1 mai 2023, a Centrului de zi pentru bătrâni, iar ulterior a ocupat ca interimar, prin dispoziție a directorului general Esztero Emese, fix funcția de conducere pentru care s-a organizat simulacrul de concurs intrat în vizorul DNA Timișoara, cea de șef al serviciului inventat de prestații și beneficii sociale pentru persoane vârstnice.

O șefă din administrația Fritz este anchetată de DNA Timișoara

Chiar dacă întreaga desfășurare a evenimentelor am prezentat-o, în exclusivitate și pe larg, în articolul pe care l-am publicat în primăvara trecută, reluăm acum ilegalitățile comise de directorul general Esztero Emese, un executant obedient al ordinelor primite de la șefii Primăriei Timișoara. Așa cum am arătat deja, într-un articol precedent, cu ajutorul neprecupețit al lui Esztero Emese, fosta consilieră personală a primarului Dominic Fritz, Dana Lazăr, și-a securizat jobul la stat în urma unui alt concurs cu dedicație organizat de DASMT.

 

Un serviciu inventat…

Dar să revenim la concursul organizat în luna mai 2023 și să vă reamintim ce scriam la acel moment.

Mai întâi demonstrația privind inventarea unui nou serviciu:

Unu. Postul de conducere de șef serviciu NU este prevăzut în HG 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale. Articolul 9 din această hotărâre de guvern precizează că personalul de conducere include: a) directorul sau șeful de centru; b) coordonatorul personal de specialitate; c) contabilul-șef, daca centrul are personalitate juridică. Nici un cuvânt despre șeful de serviciu. Este adevărat, apariția nereglementată legal a șefilor de serviciu în cadrul serviciilor sociale nu este apanajul Timișoarei, se întâmplă și la alte structuri de profil din țară.

Doi. Termenul de <<prestații sociale>> – adică ajutoarele în bani sau în natură acordate unor categorii sociale defavorizate – a fost înlocuit nu de-abia în Legea 355/2022, ci în urmă cu… 12 ani, când în Legea 292/2011 a asistenței sociale termenul de mai sus era înlocuit cu sintagma beneficii de asistență socială. Acesta este, de altfel, termenul corect, nu cel menționat de doamna Esztero Emese în raportul de specialitate, <<beneficii sociale>>.

Trei. Luând în considerare cele expuse mai sus, dincolo de nereglementarea legală, denumirea serviciului nou creat – Serviciul prestații și beneficii sociale pentru persoane vârstnice – este una pleonastică, din moment ce <<prestații sociale>> și <<beneficii sociale>> exprimă unul și același lucru în limbajul de specialitate din domeniul asistenței sociale.

Patru. Denumirea noului serviciu nu este doar pleonastică, ci cuprinde și un neadevăr, atâta vreme cât nimeni din această structură nu se ocupă cu administrarea beneficiilor de asistență socială, adică nu are în atribuții acordarea ajutoarelor în bani sau/și în natură. Pentru aceste lucruri există o altă entitate, Serviciul beneficii sociale, aflată în subordinea directorului general adjunct Simona Potîng, care se ocupă de acordarea beneficiilor de asistență socială tuturor categoriilor defavorizate, inclusiv persoanelor vârstnice aflate în dificultate.

Cinci. Raportat la vechea organigramă, acest nou serviciu cuprinde aceleași structuri deja existente: Centrul de zi pentru bătrâni și Compartimentul îngrijire la domiciliu (ambele grupate în Complexul de servicii pentru persoane vârstnice <<Sfinții Arhangheli Mihail și Gavril>> și conduse de un șef de centru), Centrul de socializare și petrecerea timpului liber – Clubul pensionarilor și Căminul pentru persoane vârstnice <<Inocențiu M. Klein>>, amândouă având câte un șef. De asemenea, toate aceste structuri se află în subordinea unuia dintre cei trei directori generali adjuncți, ne referim la Marius Murariu. Cu alte cuvinte, ceea ce aduce în plus înființarea noului serviciu este doar… postul de conducere – încă o dată, unul neprevăzut în Nomenclatorul serviciilor sociale! – entitățile enumerate funcționând până acum fără să aibă nevoie de acest nou șef apărut din neant!

Șase. Atribuțiile noului șef de serviciu enumerate în raportul de specialitate sunt, și acestea, inventate. Astfel, angajarea viitorilor îngrijitori informali ai persoanelor vârstnice nu va fi făcută de noul șef de serviciu, ci, la fel ca la orice angajare, de către Serviciul resurse umane. Cât despre <<instruirea>> îngrijitorilor informali și <<controlarea periodică>> a activității acestora, aceste sarcini puteau fi îndeplinite foarte bine de șeful de centru deja existent sau, eventual, de un coordonator al personalului de specialitate compus din asistenți sociali. Cu alte cuvinte, nu inventezi un post de șef de serviciu, aflat în organigramă imediat după directorul general adjunct DOAR pentru a <<instrui>> și <<controla periodic>> îngrijitorii informali!”.

 

și un concurs trucat

Iar apoi modalitatea în care a fost trucat concursul pentru postul de conducere, concurs anchetat acum de DNA: “Acum, după ce v-am explicat cum a fost inventat un nou serviciu exclusiv pentru a putea fi înființat un post de conducere, vă vom prezenta argumentele care ne fac să fim convinși de aranjarea concursului pentru ocuparea funcției contractuale de șef al acestui Serviciu de prestații și beneficii sociale pentru persoane vârstnice (luni, 15 mai, de la ora 10, este programată proba scrisă). Ca să fie mai simplu de înțeles, le vom prezenta, din nou, pe puncte.

Unu. În anunțul de organizare a concursului postat pe site-ul DASMT se prevăd următoarele condiţii de participare specifice: <<studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă în domeniul asistenței sociale; master absolvit în domeniul științelor sociale>>. Nu se menționează niciunde care este legea care prevede că doar absolvenții de asistență socială pot ocupa acest post de șef serviciu, pentru că, așa cum am menționat încă de la început, <<șeful de serviciu>> nu există în Nomenclatorul serviciilor sociale. De altfel, directorul general interimar Esztero Emese, cea care girează organizarea acestui simulacru de concurs, a rămas mută ca peștele când am rugat-o, pe WhatsApp, să îmi precizeze unde se precizează în legislație că doar absolvenții de asistență socială pot participa la acest concurs.

Doi. Dacă am considera că postul de conducere de șef serviciu poate fi asimilat, la o adică, cu funcția de director sau șef de centru, atunci intră în scenă alineatul 4 al articolului 9 din HG 867/2015, care spune așa: <<Candidații pentru ocuparea funcției de conducere trebuie să fie absolvenți cu diplomă de învățământ superior în domeniul psihologie, asistență socială și sociologie, cu vechime de minimum 2 ani în domeniul serviciilor sociale, sau absolvenți cu diplomă de licență ai învățământului superior în domeniul juridic, medical, economic și al științelor administrative, cu experiență de minimum 5 ani în domeniul serviciilor sociale>>. În timpul documentării acestui articol, am discutat atât cu surse din învățământul superior în domeniul asistenței sociale, cât și cu profesioniști din branșă, care ne-au declarat, la unison, că organizatorii concursului nu puteau restrânge condițiile de participare doar la studii de asistență socială, din moment ce în gama de servicii destinate persoanelor vârstnice și-ar găsi locul, de exemplu, și un serviciu de îngrijiri paleative sau de îngrijire pentru asistați cu afecțiuni în fază terminală, unde ar putea fi/ar trebui să fie șef și o persoană cu studii medicale.

Trei. Din aceleași discuții purtate cu specialiștii în asistență socială, am aflat că bibliografia aferentă concursului este una sumară, tocmai pentru a-i ușura misiunea unicului candidat. Astfel, acestui singur candidat (al cărui nume îl veți afla până la finalul articolului), absolvent, evident, de asistență socială, nu i se cer, din toată Legea 292/2011 a asistenței sociale, nici măcar trei capitole, ci doar trei secțiuni din trei capitole. Iar din Legea 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, care ar trebui să fie visată de personalul de conducere al entităților care se ocupă de aceste persoane, au fost selectate doar două secțiuni dintr-un capitol și încă un capitol”.

În 1 Decembrie 2023, pe grupul de WhatsApp al DASMT, directorul general Esztero Emese le aducea la cunoștință subalternilor un aspect de o mare importanță: microrecitalul de pian al primarului Dominic Fritz din Piața Libertății.

O șefă din administrația Fritz este anchetată de DNA Timișoara

O lună mai târziu, același director general este invitat să dea cu subsemnatul în fața procurorilor anticorupție, iar întrebarea care se pune este următoarea: cunoaște Esztero Emese partitura sau va cânta după ureche?


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

20 thoughts on “O șefă din administrația Fritz este anchetată de DNA Timișoara

  1. pfiuuuu… cand sa uniti salveze mai cu spor, ce sa vezi, revolutia bunei guvernari nu alta😂🤣😂🤪

    #da’ spre corecta informare, beneficiaza de prezumtia de nevinovatie, nu? ah, la usere era cu prezumtia de Vinovatie cand era vb de altii, deci sa mearga in instanta sa-si dovedeasca nevinovatia! cu frigz cu tot, ca la dragggniaaa s-a justificat ca „n-avea cum sa nu stie”. dar pana una alta, fara penali in functii publice! DNA sa vina sa va ia!😂🤣😂🤪

    ps: ultracinstitul si ultracorectul frigz nu stia nimic, nu?!? sau acum nu se pune, numa’ la lae se pune?😂 da’ io cred ca abia acum se pune pe principiul „nu stiu ca nu-s de-aici, io sunt din Lörrach, germanica”

    #ipocrizia asta… urata trasatura de caracter. de la asta deriva exceptionalismul, apoi urmeaza totalitarismul si oprimarea celorlalti… cam ca la aia care propovaduiesc prosteala verde in timp ce ei se plimba cu „private jet”-ul

    #🤪

  2. Fără vraji in tot Banatul este un singur om ultracinstit. Va rog nu-l eliberați pe fostul primar Robu de acest onorabil titlu.

  3. Pacat ca, intr-o institutie creata pentru batrani, copii, persoane defavorizate, atentia angajatilor e indreptata tot catre lupta pentru putere, salarii umflate, angajarea de personal nepregatit. Este aceeasi structura ca in comunism cu sefi preaslaviti care conduc prin frica, o retea de legaturi complicata care lasa loc de multe semne de intrebare. Promisiunile Primarului nu se vor realiza daca aceste structuri nu vor fii distruse si numiti oameni copetenti, asa cum a promis.

  4. Dar de fapt ce s-a intamplat? Au organizat 1 concurs, la care s-a prezentat 1 persoana care indeplinea conditiile cerute? Care este problema? SA FIE CLAR: daca se vrea („organele” nu dorm!!!) se pot inventa dosare si paragrafe care sa incrimineze pe oricine. Si oricand. Adevarata intrebare este / asa in prag de alegeri!!!/ CINE RAVNESTE LA POSTUL IN CAUZA???Mai precis la postul de director general al serviciului de asistenta sociala? Ca stim foarte bine: serviciile sociale sunt mana cereasca pentru cei porniti a sifona banii publici. Sa nu uitam: vine campania, se cheltuie bani cu caruta. Dupa, aceste sume trebuie recuperate, bunaoara! Cam asa sta treaba. Ca sa fiu si mai „rau”: oare cine finanteaza aceste „anchete”? Si de ce? Ca taaaaare pute a comanda politica, monser!

    1. @maricica

      Daca dupa ce ai citit articolul, te intrebi ce s-a intamplat de fapt, inseamna ca faci parte din categoria analfabetilor functional, asa ca inteleg de ce esti incapabila sa asimilezi informatiile prezentate in text. Te compatimesc, dar nu te pot ajuta.

      1. Sunt in masura sa combat punct cu punct toate cele enumerate in articol, dar nu pot aloca timpul necesar.Acum. Pe de alta parte ati trecut cu eleganta nonsalanta peste ultimele doua intrebari. Care nu sunt deloc poetice…. Chiar va imaginati ca Serviciul Juridic din Primaria Timisoara nu a incadrat cele relatate in material intre paragrafe juridice solide? Fara a consulta / nici nu am competenta!/ in detaliu documentele, sunt ferm convins ca dpdv juridic totul sta in picioare si cu regret o spun, orice pseudo-ancheta nu este decat o tentitiva de discriminare si manipulare.Aici voi incheia.

        1. @maricica
          Esti in masura sa combati tot ce am scris, dar nu ai timp 🙂 Buna scuza. Referitor la intrebarile „deloc poetice” peste care am trecut, ce pot sa zic? Declina-ti identitatea – nu neaparat aici, daca esti sfios/sfioasa, ci printr-un mail trimis pe adresa [email protected] -ca sa iti pot da ocazia sa demonstrezi si in instanta faza cu finantarea articolelor mele.
          E lipsit de sens sa ma apar pe site in fata unei „maricica” care scrie la persoana intai masculin.
          Tu nu esti sigur/sigura daca esti barbat, femeie sau esti o persoana non-binara si ai pretentia sa raspund unor intrebari „deloc poetice” 🙂

    2. Eu am cunoscut o șefă DNA Timișoara încă de când era o biată procurorașă la judecătorie. M-a convins că poate pronunța rezoluții la comandă și pe interes personal, că poate nenorocii vieți și distruge cariere zidite după zeci de ani de studiu ale unor persoane nevinovate
      Iar unii din poliție, unii dintre cei care întocmesc anchetele și rechizitoriile, sunt mult mai incompetenți și corupții.
      Dar ceea ce se petrece în Direcțiile Primăriei este foarte grav. Ar trebui ca toți să sesizeazăm faptele de corupție, neglijență în serviciu și incompetență la care suntem martori.

  5. Un BAGABONT pripășit pe meleaguri mioritice, la fel și dintoasa din GUADELUPE, franțuzoaică nespălata de la Sec.1, au venit să ne învețe cum să ciordim mai bine. Afara din tara cu acești BAGABONTI!!!

    1. ei, daca ar fi niste simpli „bagabonti” ar fi inca bine. dar astia doi au fost trimisi cu misiune pe-aici.

      #neocolonialismul si ai sai reprezentanti in colonii

      #🤪

  6. Maricico,
    Ai perfectă dreptate, vine campania electorală! Tocmai de aceea primarul a scos la concurs postul de director general al direcției de asistență socială, ca post așa zis ,,UNIC,, și concursul s- a organizat, taman în perioada când legea interzicea acest lucru. A fost oare post ,, UNIC,,? Eu zic ca nu, dar organele competente ar putea verifica!🤔

  7. domnule Primar Fritz am urmărit cu mare interes articolul apărut în monitorul municipiului Timișoara oameni pentru oameni voluntarul schimbă vieți este de admirat și apreciat domnule Primar ce fac acesti oameni domnule Primar de ce întotdeauna trebuie să facă voluntari și nu cei ce beneficiază de salarii foarte mari ați inventat posturi la Direcția de asistență socială Timișoara complexul de servicii pentru persoane vârstnice sfântul Mihail și Gavriil ascundeti sub preș tot felul de nereguli facandu-va că nu aveți cunoștință domnule Primar aveți idee ce se discută la ședințele cu ghilimelele de rigoare evident în fiecare dimineață aveți cunoștință câți angajați din cadrul Direcției de asistență socială compartimentul de îngrijire la domiciliu iși duc copiii la grădiniță creșă etc. și nu participa la așa zisa ședință dar sunt plătiți din banii publici știți domnule Primar câți beneficiari sunt pe centru de zi, știți câți angajați sunt pe centru de zi toți evident șefi ,terminați domnule Primar cu protejații din Direcția de asistență socială Timișoara nu mai vindeți iluzii la bătrâni că nu sunt toți senili schimbați domnule Primar denumirea centrului treceți la centru protejațiilor de sub umbrela dumneavoastră aveți nevoie de voturi uitați Ile domnule Primar

    1. am inteles ca „domnul” primar chiar se ocupa de serviciile sociale. momentan a fost ocupat cu a da 40mii ron lunar unui oengheu care se ocupa cu migranti refugiati si solicitanti de azil(„mana intinsa care nu spune o poveste nu primeste pomana”). dar sunt convins ca imediat ce termina cu grija pentru amaratii din alte tari si mai ales pentru ucraineni precum si sifonat de bani publici prin oengheuri, isi va indrepta atentia catre cetatenii orasului. de ce sunt convins? pai a dovedit ca ii pasa atunci cand de ex. a redus(!) cu 2 ore programul de transport pentru persoane cu dizabilitati.

      https://renasterea.ro/primaria-timisoara-scurteaza-cu-doua-ore-programul-de-transport-pentru-persoanele-cu-dizabilitati/

      #🤪

    2. Serviciul prestatiei si beneficii sociale pentru persoane varstnice pastorit de doamna Marioara Gabriela Teslaru,cea care a ajuns sef Servicii peste noapte post inventat despre care se tot vorbeste este locul cel mai cald si sigur si bine platit atat pentru dna.Teslaru,cat si de sustinatorii ei din centru.
      Asteptam fapte concrete domnilor ca ne-am saturat de capusa si de tupeul doamnei Marioara!

  8. Din păcate în direcțiile Primăriei Timișoara, TOATE posturile de la cel mai mic până la vârf sunt “ cu dedicație”, cu precădere în Asistența Socială și Poliția Locală.
    Când am de rezolvat o problemă mă lovesc de analfabetismul
    funcțional, corupția respectivilor și ar fi multe de spus.
    Un concurs corect i-ar lăsa pe majoritatea șomeri, fiind incapabili să utilizeze un calculator sau să cunoască și să aplice corect legislația aferentă domeniului în care lucrează.

  9. S-au angajat persoane care aveau vechime falsă, fictivă, avand aici contracte de munca fictive, simultan fiin plcate in Italia la muncă. Se poate vedea la aeroport.

  10. Câți bani a primit DAS Timișoara sa facă rapoarte de monitorizare mincinoase in cazul minorului Patrick? DAS Timisoara= coruptie + incompetenta,totul cu sprijinul doamnei directoare. Deci…doamna directoare va avea 2 dosare la DNA,deci va fi dublu penală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *