Primăria Timișoara scurtează cu două ore programul de transport pentru persoanele cu dizabilități

Serviciul de transport adaptat gratuit pentru persoanele cu dizabilități va fi preluat de Direcția de Asistență Socială Timișoara

Primăria Timișoara scurtează cu două ore programul de transport pentru persoanele cu dizabilități

 

Începând cu 20 iunie 2023, Primăria Timișoara mută activitatea de programare pentru utilizarea mașinilor STPT, adaptate pentru transportul persoanelor cu dizabilități locomotorii. Modificarea aduce și o reducere cu două ore pe zi, a timpului în care aceste persoane beneficiază de transport special.

Schimbare fără justificare

Dacă până acum de acest serviciu se ocupa direct Societatea de Transport Public Timișoara, de săptămâna viitoare transportul persoanelor cu dizabilități va fi preluat de către Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara. O direcție care nu are nicio certificare sau calificare pentru a dispeceriza aceste mijloace speciale de transport în comun.

CITEȘTE ȘI: Pensionarii dintr-o comună timișeană se sărbătoresc. Atmosfera va fi întreținută de Lucian Drăgan

Astfel, vor apărea mai multe următoarele modificări. Numerele de telefon la care se pot face programările vor fi 0356.981 și 0770.295.610 (numărul de telefon mobil poate fi folosit și pentru transmiterea de mesaje pe aplicația Whatsapp, pentru programare).

Numerele de telefon pentru programare pot fi accesate de luni până vineri, în intervalul 08:00 – 16:00. Până acum, la STPT se accesa numărul de telefon gratuit 0800.410.415, direct la dispeceratul STPT, care funcționează non-stop sau prin e-mail.

Program mai scurt cu 2 ore

Cea mai important schimbare este că se poate solicita programarea transportului cu mașina adaptată începând cu ziua următoare apelului, pentru intervalul orar 08:30 – 18:30. Până acum, serviciul de transport era asigurat de către societatea timișoreană de transport public, în intervalul orar 8 – 20. Cu alte cuvinte, prin trecerea activității sub coordonarea DAS Timișoara, persoanele cu dizabilități locomotorii vor putea folosi transportul de tipul ”punct la punct” cu două ore pe zi mai puțin decât în prezent.

Reducerea programului nu este justificată nicicum, ci doar anunțată. Scurtarea programului nu poate fi pusă pe seama economiei de carburanți, cât timp primarul Dominic Fritz se lăuda, pe 10 mai 2023, că a “redus consumul de carburant la STPT cu 56.500 litri față de anul trecut.”

Tot ca elemente de funcționare, se poate face programare în avans pentru un interval de maxim 7 zile, iar transportul cu mașinile adaptate se adresează persoanelor cu dizabilități care locuiesc în Timișoara.

“Scopul principal este de a asigura o alternativă utilizatorilor cu scaun rulant și persoanelor care realmente nu pot să folosească alte mijloace de transport în comun”, mai transmit, într-o postare publică cei de la Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.

Show electoral, uitat și neonorat

STPT are în dotare patru vehicule prevăzute cu rampă de acces pentru scaune cu rotile. Cu toate acestea, tramvaiele inteligente Bozankaya și autobuzele electrice Karsan, din noile flote ale STPT, sunt prevăzute cu sisteme de urcare și acces a persoanelor cu handicap locomotor și care folosesc scaune rulante. Doar că stațiile de autobuz, firobuz și tramvai nu oferă astfel de punți sau accesorii pentru urcare și coborâre.

În mod ironic, una dintre cele mai mediatizate acțiuni electorale ale USR, în precampania electorală, a fost cea a accesibilizării trotuarelor, a intrărilor în clădiri, dar și a accesului la mijloacele de transport, pentru persoanele care folosesc scaune cu rotile.

În noiembrie 2019, timp de mai multe zile, Ana Munteanu, actualmente consilier local USR în CL Timișoara, a experimentat dificultățile pe care le întâmpină utilizatorii acestor aparate medicale pe trotuare, la treceri de pietoni sau la coborârea și urcarea pe borduri și pasaje pietonale.

De atunci au trecut aproape 4 ani, iar actuala administrație a orașului a avut trei ani pentru a rezolva aceste probleme. Doar că totul a rămas la nivel de demonstrație și de promisiune electrorală. Neonorată, din păcate.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *