Ministrul educației nu mai vrea sistem hibrid în școală și este convins că în România nu există localități carantinate

clasa 2

Recentele declarații ale ministrului educației, Sorin Cîmpeanu, cu privire la redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie reliefează nu doar o necunoaștere a realității din teren, dar și defectuoasa comunicare între autorități, perpetuată cu o nonșalanță din ce în ce mai vizibilă în ultima perioadă. În contextul anunțării modului de desfășurare a orelor în semestrul al II-lea, în cele trei scenarii cunoscute deja – verde, galben și roșu -, ministrul educației a precizat că sistemul hibrid (jumătate de educabili în clasă, jumătate online, prin rotație) va dispărea din procesul de instruire.

CITEȘTE ȘI: O șansă fructificată de 40 de afaceri noi

Apărut ca o necesitate, neaclamată însă ca o variantă ideală, în vederea respectării măsurilor de distanțare fizică în unitățile de învățământ ale căror spații de învățare erau prea mici, sistemul hibrid a fost soluția de compromis găsită la momentul respectiv pentru a se putea asigura, măcar prin rotație, prezența fizică a elevilor la școală. Unitățile educative respective au rămas însă cu aceeași structură și în prezent, nu au suferit transformări peste noapte, nu au fost ridicate alte edificii de învățământ mai spațioase. Cu toate acestea, ministrul educației a punctat cu fermitate că sistemul hibrid nu va mai fi aplicat, fără a oferi alte variante fiabile pentru desfășurarea procesului de învățământ în condiții optime în toate școlile și grădinițele. În aceste condiții, pe principiul aplicării sistemului descentralizat din când în când, după cum ne convine, autoritățile locale vor fi nevoite, în următoarele săptămâni, să identifice alte soluții pentru a asigura accesul tuturor educabililor la ore, astfel încât să fie respectate și normele de distanțare fizică, dar și dorința ministrului educației. Este puțin probabil ca Sorin Cîmpeanu, chiar dacă vine din mediul universitar, să nu fi știut despre problema spațiilor educative, dar cu siguranță nu a fost informat asupra situației epidemiologice din țară, deși a participat la consultări pe tema redeschiderii școlilor împreună cu ministrul sănătății, declarând că nu există localități carantinate (!). ”Nu avem nicio localitate în România care să fi depășit șase la mie (referindu-se la pragul de referință al instituirii carantinei – n.r.)”, a afirmat, joi seară, ministrul educației, în contextul în care, luând ca exemplu doar județul Timiș, există patru localități carantinate – Dumbrăvița, Ghiroda, Giroc și Moșnița Nouă. Această lipsă de informare sau de dezinformare relevă de fapt nu doar iresponsabilitatea autorităților, îndeosebi în actuala situație, cât mai ales dezinteresul acestora practicat ca o sarcină de serviciu, în tradiționalul stil românesc ”las’ că merge și așa”.

Reamintim, conform declarațiilor președintelui Klaus Iohannis, școlile și grădinițele ar putea să se redeschidă din 8 februarie, după vacanță, dacă situația epidemiologică nu se înrăutățește, urmând să funcționeze ”semaforizat”: în scenariul verde, toate școlile se redeschid fizic, în scenariul galben vor merge la ore copiii de grădiniță, cei din ciclul primar și cei din anii terminali, iar în scenariul roșu merg la ore doar preșcolarii și elevii din ciclul primar dacă nu se depășește pragul de șase la mia de locuitori, situație în care se instituie carantina, iar unitățile de învățământ se închid. O decizie finală, însă, va fi luată pe data de 2 februarie, potrivit președintelui Klaus Iohannis.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *