Intervenții pentru școlarii timișeni care nu pot învăța online

Aproximativ 3.400 de elevi din județul Timiș, reprezentând trei la
sută din totalul educabililor din învățământul preuniversitar, dintre care
2.810 din mediul rural, nu pot face școală în sistem online din cauză că
nu au internet, iar circa 7.300 (4.103 din mediul rural) nu dețin dispozitive
informatice proprii.
Inspectoratului Școlar Județean Timiș a
conceput un plan de intervenție pentru a-i sprijini pe acești copii în
procesul instructiv până la remedierea problemelor legate de conexiunea
la internet, respectiv a intrării acestora în posesia tabletelor promise de
minister.
”Pentru acești elevi care nu au echipamente informatice, nu au
acces la internet e nevoie de intervenția la nivelul localității. După ce se
face evaluarea numărului de elevi pentru care trebuie să se intervină,
unitatea de învățământ, prin profesori, realizează conținuturi
esențializate ale lecțiilor pentru o perioadă de o săptămână.
După ce acestea au fost realizate, sunt tipărite la nivelul unității de învățământ, iar
unitatea de învățământ va găsi varianta cea mai bună și cea mai sigură
de a le transmite elevilor aceste pachete educaționale. Nu agreăm ca
acestea să fie duse la o benzinărie sau la un magazin din sat sau în altă
zonă în care există o mobilitate mare a peroanelor.
Am recomandat ca
acestea să fie ridicate de către părinți de la unitățile de învățământ, să fie puse la dispoziție microbuzele școlare pentru a fi transportate într-un loc
pe care familia îl agrează împreună cu învățătorul, profesorul sau
dirigintele, urmând ca la finalul săptămânii aceleași pachete educaționale
să fie duse la școală în vederea evaluării lor de către profesori.
Continuând în același ritm, un nou pachet educațional va fi transmis
către elevi, pe același circuit. Aceste conținuturi sunt esențializate,
sintetizate. Urmează ca la nivelul județului să realizăm planuri remediale
pentru perioada vacanțelor școlare, pentru a îmbunătăți nivelul
cunoștințelor și competențelor elevilor”, a precizat inspectorul școlar
general Marin Popescu.
De la minister se așteaptă aproximativ 6.300 de
tablete pentru acești elevi, iar pentru remedierea problemei legată de
accesul la internet, strategia inspectoratului școlar este de a lua legătura
cu autoritățile publice locale și cu direcția județeană a serviciul pentru
telecomunicații speciale, în vederea identificării celor mai bune soluții pe
care le pot oferi furnizorii de internet, astfel încât pachetele de servicii
oferite să fie atât calitative, cât și în concordanță cu perspectivele tehnice
ale zonei în care se intervine.
0 Comments

No Comment.