Iar ne umplem de autostrăzi în vestul ţării! A6, scoasă de la naftalină

Guvernul are în plan construirea de noi tronsoane de autostrăzi, premierul Mihai Tudose precizând, într-o declarație televizată, că este vorba de proiecte în valoare de zece miliarde de euro.

„Vom scoate România din zona în care a fost în ultimii 27 de ani, cu o autostradă de la Ungheni la Iaşi, în zona Oituzului până la Braşov, şi de acolo să se conecteze cu restul, să putem ieşi din ţară. Apoi, un drum rapid sau autostradă care să plece din Suceava spre Focşani, prin Buzău, până la Bucureşti o parte şi cealaltă parte spre Constanţa”, a declarat Mihai Tudose.

Premierul a amintit şi despre „o autostradă despre care nu s-a vorbit, care să plece din Bucureşti – Craiova, prin Caraş-Severin, până la Timişoara”.

„Şi la sud de Carpaţi tot ţara noastră este. Toate acestea sunt discutate cu BERD, cu Banca Mondială şi ne apucăm de treabă. Am vobit şi la Bruxelles, o să vorbim şi noi cu domnul preşedinte Juncker. Este vorba de zece miliarde de euro. Între timp, trebuie să continue şi să începem efectiv anul ăsta Braşov- Bucureşti, ca să fie gata. Asta în domeniul infrastructurii rutiere”, a mai spus premierul.

Şeful guvernului le-a trimis şi o ameninţare ironică şefilor de la autostrăzi care încearcă să-i prezinte evoluţia lucrărilor de infrastructură în tronsoane: „Eu nu vorbesc în tronsoane. Le-am spus colegilor mei că nu sunt sănătoşi la cap, o autostradă pleacă dintr-un oraş şi se duce în alt oraş, nu-i autostradă un tronson care pleacă de la kilometrul cutare şi ajunge la kilometrul cutare. Am zis că dacă-l prind pe vreunul la o astfel de inagurare, îl dau afară”.

Autostrada „despre care nu s-a vorbit” este, de fapt, autostrada A6, trecută sub tăcere de mai mulți ani de autoritățile din domeniu.

Conform site-ului 130km.ro, Autostrada Sud (A6) este o șosea de mare viteză propusă inițial încă din 2004 pe traseul București – Alexandria – Craiova – Calafat, cu extindere spre Drobeta Turnu-Severin – Lugoj (pentru joncțiunea cu Autostrada A1 pe traseul Lugoj – Timișoara – Arad – Nădlac).

Lungimea totală preconizată ajungea la 260 de kilometri, pe un traseu avut în vedere între Lugoj (prin Caransebeș, Orșova și Drobeta Turnu-Severin) și Calafat. Primii 11 kilometri ce fac legătura dintre A1 (Balinț) și centura Lugojului au fost deschiși circulației în decembrie 2013.

Pentru autostrada A6 nu doar că au fost vehiculate public diverse variante de finanțare, dar s-a și comandat un studiu de prefezabilitate, la sfârșitul anului 2012. În toamna lui 2014, Ministerul Transporturilor a tranșat problema, anunțând că nu are bani pentru A6, aceasta urmând să fie înlocuită cu un drum expres. Modificarea a apărut și în faimosul Masterplan de transport, un document care a avut atâtea variante încât, probabil, nimeni nu mai știe care este cea valabilă sau dacă documentul de la guvern coincide cu cel trimis la Bruxelles.

Într-o variantă din toamna anului 2016, Masterplanul General de Transport prevedea construcţia a 6.800 de kilometri de artere rutiere, dintre care 1.220 de kilometri de autostradă şi 1.900 de kilometri de drumuri expres, precum şi modernizarea a 5.000 de kilometri de cale ferată, 15 aeroporturi şi 32 de porturi. Toate ar trebui să fie gata până în anul 2030.

Reamintim că în 2017 au fost dați în folosință 15,4 kilometri de autostradă, iar în ritmul acesta, cu toată bunăvoința premierului Tudose, pare greu de crezut că legarea Banatului de Oltenia pe o șosea de mare viteză se va întâmpla prea curând.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 Răspunsuri “Iar ne umplem de autostrăzi în vestul ţării! A6, scoasă de la naftalină

  1. Iarasi schimbari la masterplan… doua trei nus gata ne apucam de alta. Eh păi asa e la noi von alti la putere dam tot peste cap….. romania nici in 2030 nu va termina autostrada

Lasă un răspuns