Evită acvaplanarea cu anvelopele adecvate!

goodyear

Acvaplanarea este termenul folosit atunci când o cantitate suficientă de apă creează o peliculă între anvelopă și carosabil. Acest lucru este o problemă importantă în timpul șofatului deoarece pelicula creată poate împiedica orice formă de control pe care o poți avea asupra mașinii pe șosea. Riscurile în trafic nu înseamnă doar nerespectarea codului rutier, acvaplanarea fiind în egală măsură un risc iminent pe șosea de care toți șoferii trebuie să fie conștienți. De aceea, rezistența unei anvelope de vară la acvaplanare este una dintre cele mai importante calități.

Care sunt factorii care influențează viteza la care roțile pierd din tracțiune?

– Adâncimea apei de pe carosabil

– Viteza uzuală la volan

– Greutatea vehiculului

– Lățimea anvelopei

– Adâncimea benzii de rulare

– Tipul anvelopei (forma benzii de rulare)

Ce elemente ale anvelopei influențează apariția acvaplanării?

Banda de rulare a anvelopei (la viteze mari și la o cantitate considerabilă de apă)

Profilul anvelopei (pe carosabil ud la viteze mici sau o cantitate mică de apă)

Care sunt cele mai eficiente anvelope care previn acvaplanarea?

Pentru a preveni eficient acvaplanarea este recomandat să alegi un profil de anvelopă direcțional sau asimetric pentru ca dispersia apei să fie eficientă, iar performanțele roților să fie aceleași în orice condiții meteo. Profilul direcțional oferă o dispersie eficace a apei și creează o rezistență de neegalat împotriva acvaplanării. Prin împingerea apei spre exterior, pelicula de apă nu se mai formează între carosabil și roată. Profilul asimetric are blocuri mai mici în interior, lucru care oferă o tracțiune mult mai bună pe carosabil umed. Acest tip de anvelopă este recomandat pentru mașini cu motoare mari, puternice sau pentru mașini care nu mai au dimensiunea de roți recomandată din fabrică (anvelope OE).

NOKIAN

Cu cât profilul anvelopei este mai adânc, cu atât design-ul special conceput pentru a face față acvaplanării va fi mai eficient și va asigura dispersia sigură a apei. La anvelopele îmbătrânite suprafața benzii de rulare se uzează extrem de rapid, banda de rulare fiind prima parte a anvelopei afectată de-a lungul timpul de factorii externi.

Doar unele dintre anvelopele de vară de top oferă aderența pe suprafețele umede ca fiind o specificație majoră. Anvelopele comercializate în U.E. au inclusă în eticheta energetică o categorie care se referă la clasa de frânare pe carosabil umed, lucru care te ajută să analizezi opțiunile și să alegi o anvelopă care oferă performanță bună în timpul acvaplanării sau în condiții similare. Anvelopele de vară 205/55R16, dar și orice altă dimensiune, oferă clase cuprinse între A și G, clasa A fiind cea mai performantă în acest sens.

Un vechicul dotat cu ABS și 4 anvelope de clasa A (la frânare pe carosabil umed) va frâna de la 80 km/h pănâ la stop pe o distanță cu pâna la 18 metri mai scurtă decât același vehicul dotat cu 4 anvelope de clasa G.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *