Directorul STPT nu uită cine l-a făcut mare: nici un activist PNL n-a fost detașat la controlul biletelor!

Directorul STPT nu uită cine l-a făcut mare: nici un activist PNL n-a fost detașat la controlul biletelor!

Periodic, pe pagina de Facebook a Societății de Transport Public Timișoara (STPT), apar postări prin care timișorenii sunt anunțați că s-au reluat “acțiunile de control, informare și prevenție în rândul publicului călător”, acțiuni la care participă, alături de agenții de control, și directori, șefi de secție și de compartiment și alți angajați TESA (Tehnic, Economic și Socio-Administrativ).

Zilele trecute, în articolul intitulat “Șeful STPT îi trimite să spele autobuze pe subalternii care nu percutează la solicitările sale”, v-am relatat că directorul general provizoriu al STPT, Patriciu Rușeț, susține că, de fapt, doar agenții de pază și intervenție cu rol de controlori au dreptul să verifice biletele de călătorie, iar toți ceilalți angajați care ies pe traseu în acele acțiuni speciale “se urcă în mijloacele de transport în comun și verifică curățenia, dacă scaunele sunt rupte, dacă scaunele sunt murdare”, fiindcă “ei n-au dreptul, n-au voie să controleze biletele”.
Directorul STPT nu uită cine l-a făcut mare: nici un activist PNL n-a fost detașat la controlul biletelor!

Minciuna are picioare scurte

Cât adevăr există în declarațiile lui Patriciu Rușeț se poate vedea citind cuprinsul adresei 3389 din 14.02.2022 trimisă de Serviciul Intern de Preveniren și Protecție al STPT (n.r. – am păstrat ortografia originală) către Serviciul Resurse Umane și aprobată de directorul general provizoriu:

„În momentul de față numărul agenților de securitate cu atribuțiuni de control titluri de călătorie fiind numeric redus iar activitatea acestora însemnând acțiuni de prevenire și control având drept scop reducerea călătoriilor frauduloase, identificarea și descurajarea persoanelor cunoscute ca fiind hoți din buzunare, a persoanelor care consumă băuturi alcoolice, imigranți sau persoane fără adăpost de a folosi mijloacele de transport în scopul de a înfăptui infracțiuni sau de a crea disconfort călătorilor. Pentru a avea o eficiență maximă la aceste acțiuni, precum și creșterea veniturilor din încasări, prin prezenta solicităm suplimentarea cu angajați din cadrul societății, pentru a fi mărit numărul echipelor de control titluri de călătorie”.

Așadar, toți acei angajați care au fost obligați de șeful STPT să participe la “acțiuni de control, informare și prevenție în rândul publicului călător” asta fac: controlează biletele de călătorie, nu verifică starea scaunelor din mijloacele de transport. Or chiar directorul general provizoriu Patriciu Rușeț susținea sus și tare că acest lucru nu este legal…

Directorul STPT nu uită cine l-a făcut mare: nici un activist PNL n-a fost detașat la controlul biletelor!

 

Cine nu se gudură pe lângă partid ajunge la controlul biletelor

Gogoșile înșirate de tânărul liberal ajuns director general au înfuriat un vechi angajat al STPT, care, sub rezerva anonimatului, ne-a povestit cum stau de fapt lucrurile: “A dat decizie de detașare la control de bilete unor ingineri, inclusiv șef de secție, care nu se gudură pe lângă partid, oameni bine pregătiți care își fac treaba. Mi se pare strigător la cer să semneze o așa decizie unui inginer care are o vechime în societate mai mare ca vârsta lui Rușeț.

Nici o fufă dintre cele care plimbă hârtii sau directorii angajați direct pe post de directori nu au fost detașați, doar cei care nu se pot umili destul în fața lui. Toți cei care au fost detașați sunt oameni pregătiți și capabili, dar conducerea politică nu are nevoie de ei. Încearcă să-și îndepărteze concurența. Le-a făcut program de 12 ore, cei mai mulți nu sunt capabili să umble pe picioare atâtea ore.

Dintre activiștii de partid ai PNL nu este detașat niciunul, avem directori, șefi de secție, mai tineri ca aceia detașați, care au făcut campanie electorală pentru PNL prin lipirea afișelor, telefoane date subalternilor pentru a sugera pe cine să voteze etc. Nu este nici un penelist detașat, pe Rușeț nu l-a văzut nimeni pe traseu.

A scos pe traseu un șef de secție de 50 și ceva de ani foarte bine pregătit profesional, când avea șef de secție de 20 și ceva de ani și directori de sub 30 de ani. Pe aceia trebuia să-i scoată. Și nu program de 12 ore, este infernal să urci și să cobori toată ziua, fizic este imposibil. Urci și cobori mereu din mijloacele de transport, așa se face control, urci, mergi o stație-două, cobori, aștepți altul și tot așa 12 ore.

Eu consider acțiunea lui drept o metodă de a-i îndepărta, de a le sugera să plece din societate. Sunt cei capabili, care muncesc. Așa a făcut și Goia când a devenit director: potențialilor rivali, ingineri, le-a oferit loc de muncă la control, ca singurele locuri disponibile. Nu consider corectă decizia asta: dacă apăreau și piloși, da, nu poți zice nimic, dar așa? Nu le-a dat de ales, s-au trezit cu decizia. Nu oricine poate face control, cine se angajează pe un așa post știe că poate face asta, dar pentru cei care au un alt loc de muncă este greu… (…)

Minte referitor la verificarea stării tehnice: oare acele mijloace de transport nu intră în depou, la revizie? Revizia se face în garaj! Dacă mașina, tramvaiul are scaune rupte sau murdare, tot cu alea intră și în depou, ori se văd mai bine afară? Zilnic, fiecare vehicul intră pe hală la revizie zice-se, cum intră așa iese, personal de mentenanță este insuficient și acela folosit în alte scopuri. O dată pe lună fiecare vehicul are așa-zisa revizie tehnica de gradul 1 și trebuie să fie verificat de la A la Z și, poftim, îi scoatem acum pe ingineri afară să vadă starea tehnică!”.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

16 thoughts on “Directorul STPT nu uită cine l-a făcut mare: nici un activist PNL n-a fost detașat la controlul biletelor!

  1. Minciuni gogonate , protejează pitipoancele care plimba hârtii și ceilalți trebuie sa muncească cât pentru trei .

  2. Transportul public are nevoie de specialiști , profesioniști . Oamenii politici cu clica lor ne-au îngropat , lăcomia lor nu are limite . Lăsați profesioniștii sa-și facă meseria , nu mai puneți bete in roate !

  3. Cat timp sunt angajati pe criterii politice niciodata nu va functiona bine .Razbunarile si ura au distrus STPT.Ne mai miram de ce pleaca valorile la alte firme.

  4. In perioada alegerilor își sunau subalternii sa le atragă atenția la culoarea pe care pun votul .Acum sunt protejați , le-a ieșit !

  5. Angajații de la mentenanța , foarte putini de altfel sunt puși sa mature și sa spele mijloacele de transport ,cine sa mai facă revizie , dacă la unul care muncește sunt 3-4 șefi care te supraveghează ?

  6. Se promovează nepotismul , pilele , relațiile , simpatiile in defavoarea profesioniștilor . Când te uiti ce șefi sunt numiți te apuca lehamitea , pleacă din societate și puținii rămași care au pregătire și viziune privind transportul public .

  7. Articolu acesta pare interesant
    Pop ai uitat cand la garaj trebuia sa primesti spaga pentru reparatie autobuz ?
    Mangu tot un plangacios ai ramas?
    Ai uitat cand a venit Bitea la Ratt ca erai catelu lui ? Visele nu devin realitate sa te fi director la curatenie

  8. Totul a început pe vremea lui Goia care a avut trei priorități, toate doar pentru propriul sau câștig. 1. A desființat depoul din Badea Cațan, pe jumătate din suprafață construind biserica și parohie pentru fiul preot.
    A refuzat cumpărarea de tramvaie noi, cele de la ajutoare, niste gunoaie aduse de un alt politruc Popovici de la CJT nu au fost nici măcar inscripționate la interior în limba romana la început.
    Toate condițiile pentru concursul de director erau ‘fabricate’ de el însuși astfel încât nimeni nici măcar sa nu își poată depună candidatura. Doctor în științe inginerești cu teza făcută de alții impusese ultima oara ca și condiție de concurs 25 de ani de experienta manageriala pe funcția … .de director. Nici măcar vesnicul Dragila nu îl putea concura! Oare tinerelul Ruset cu vârsta de 30 de ani câte secole de experienta are?!

  9. De la Goia , ne tot rostogolim la vale , iar numirile politice nu ne ajuta sa ne revenim , ne afunda și n-ai greu .

  10. Măi, Marcel, nu este nici o rusine sa faci curătenie….mai ales dupa gunoaie.Si chiar am reusit asta,fara a avea vreodata pretenții de director.

  11. Numa ‘ lasă-i încet ca spun tot ! Trebuie pus omul potrivit la locul potrivit ca lucrurile sa meargă bine . Cât despre căței și cățele e plină curtea , n-ai loc de ei , oameni fără caracter . Scursuri cu pretenții pe mari funcții , asta am devenit .

  12. Mașinile de servici care conform regulamentului intern STPT trebuie folosite in scop de servici ..Domnul Ruset le folosește in scop personal , pentru carat mobila la gagicile lui , gunoaie , crengi și altele …angajații care au nevoie de suportul mașinilor de servici sunt puși pe lina de așteptare ,

  13. Pai și mașina de la circulație -TM59- prestează servicii taxi pentru unul pt altul .In societatea asta reguli exista numai pt fraieri . Relațiile , pilele , gagicile sunt deasupra regulilor .

Lasă un răspuns