CNADNR ne dă cu centura peste nas!

sosea 2

Într-un comunicat aproape eliptic, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) dă vești întregii țări despre Timișoara și, chipurile, despre șoseaua de centură.

După ce au aflat că în orașul de pe Bega centura de sud este una dintre cele mai dorite investiții și că primarul chiar ar vrea să scoată lumea la un miting pentru a obține atenția autorităților centrale, dar și după semnalele date de președintele consiliului județean, care a declarat că Timișoara nu are, practic, nici o ieșire cumsecade către autostradă, mai marii de la autostrăzi și drumuri naționale au făcut un anunț din care nu se înțelege mai nimic.

Am fost „fazați”

„A fost emisă decizia de finanţare pentru proiectul Construcţia autostrăzii Timișoara-Lugoj și a variantei de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostradă” – Faza 1 a proiectului”, ne anunță CNADNR.

sosea 1

„Comisia Europeană a emis în data de 4.08.2016 decizia prin care se aprobă eșalonarea proiectului Construcţia autostrăzii Timișoara-Lugoj și variantei de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostradă, în două perioade de programare, anume 2007-2013 și 2014-2020, decizia stabilind contribuţia financiară din partea Fondului de Coeziune aferentă proiectului – faza 1 POST 2007-2013, în cuantum de 131.739.335 de euro.

CITEŞTE ŞI: „România Este A Noastră!” Protest grandios organizat la nivel național, anunțat pe Facebook

Proiectul are drept obiectiv proiectarea, supervizarea și construcția unei autostrăzi (2X2) între orașele Timișoara și Lugoj, în lungime de 25,625 km și a unei variante de ocolire a orașului Timișoara, în lungime de 9,5 km, la standard de autostradă, fiind divizat în două loturi.

CITEŞTE ŞI: Un transport agabaritic va paraliza circulaţia rutieră în Banat

 

Sectorul Timişoara – Lugoj începe la km 54+000 cu un nod de legătură în apropriere de Drumul Naţional DN6, la km 73+600 autostrada are un nod rutier cu Drumul Judeţean 572, apoi trece la sud de localitatea Șanovița, continuă la km 79+604 cu un pasaj şi se termină la km 79+625. Această secţiune reprezintă Lotul 1 al proiectului. Varianta de ocolire a oraşului Timişoara începe la km 44+500, unde se află nodul rutier cu Drumul Judeţean 691, traseul trece la aproximativ un kilometru nord de Giarmata şi se termină la km 54+000 unde începe autostrada Timişoara –Lugoj şi reprezintă Lotul 2 al proiectului.

Proiectul Construcţia autostrăzii Timișoara-Lugoj și a variantei de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostradă este unul <>, având două etape clar definite din perspectivă fizică și financiară, dintre care Faza I, care constituie obiectul acestei decizii, constă în lucrările realizate până la data de 31.12.2015”, se arată în comunicat.

Traseul pentru varianta de ocolire la standard de autostradă nu încălzește pe nimeni. Conform comunicatului, acesta ar începe de la nodul cu drumul național care merge de la Timișoara spre Pișchia, Fibiș, Mașloc, Alioș și județul Arad, urmând să se termine rapid, după 9,5 km, cam în dreptul localității Remetea Mare. Ce rost ar avea o asemenea șosea în regim de autostradă, pe unde va trece ea, de fapt, și de ce doar conducătorii Ministerului Transporturilor știu.

Chiar și așa, despre centură nu va fi vorba decât peste câțiva ani, asta în timp ce, în aceeași zi, CNADNR anunța, într-un alt comunicat că a fost aprobată finanțarea prin programul european de transport a fazei I a variantei de ocolire a municipiului Suceava, cu aproape 200 de milioane de euro.

Ca să nu mai vorbim de alte șosele de centură, aflate deja în lucru pentru alte orașe, unele cu fonduri exclusiv de la bugetul central…


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 thoughts on “CNADNR ne dă cu centura peste nas!

  1. „Stadiu: In exploatare

    Lungime: 35,1 km

    Termen deschidere: Lot 1 deschis in octombrie 2012, Lot 2 deschis in decembrie 2015

    Tronsonul este impartit in doua loturi:

    Lot 1 Izvin – Giarmata (Centura Timisoara), 9,5 km: Constructori: Spedition UMB, Tehnostade si Carena SpA Impresa di Costruzioni, Cost: 210,36 milioane lei
    Lot 2 Sanovita – Izvin, 25,6 km: Constructori: Tirrena Scavi si Societa Italiana per Condotte D’Acqua. Cost: 94,7 milioane euro fara TVA.

    Lotul 1 a fost deschis circulatiei in octombrie 2012, iar lotul 2 in decembrie 2015. ” Sursa: 130km.ro

  2. Specific miticilor să ne mintă şi să ne înşălue De mult se încearcă distrugerea rezistenței din Banatul istoric,nu au reușit şi nici ăștia nu vor reuși.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *