Bani mai puţini pentru spitalele timişorene

spitalul municipal timisoara 1

Finalul de an vine cu probleme financiare pentru spitalele din România, care se află în situaţia de a nu-şi putea plăti angajaţii. Experţii susţin că această criză s-a produs din cauza majorărilor salariale din sistem.

În prezent, cea mai mare parte din bugetul unui spital se duce pe salarii, în timp ce achiziţionarea de materiale sanitare şi medicamente, este lăsată în plan secund.

Citeşte şi: Vrem revanşa! ACS Poli – FCSB, în Cupa României. Meciul se va disputa la Timişoara

La Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Timişoara nu se pune problema ca angajaţii să nu-şi ia salariile cuvenite. „E adevărat că de când sunt manager de spital, de la 2.000 de angajaţi am ajuns în prezent la 2.600 şi vom mai scoate încă 200 de posturi la concurs. A trebuit să prevedem astfel o majorare substanţială a bugetului nostru. Pentru moment nu avem probleme cu plata salariilor şi nici cu achiziţionarea de materiale sanitare”, a precizat Marius Craina, managerul unităţii spitaliceşti.

În schimb, la Spitalul Clinic Municipal de Urgenţă, Georgeta Sanda Damian, directorul economic al unităţii sanitare, ne-a confirmat: „Din punct de vedere al bugetului, până în luna septembrie ne-am descurcat perfect. În octombrie, am solicitat o suplimentare a fondurilor. E foarte posibil că la jumătatea lunii decembrie bugetul să nu fie suficient pentru plata salariilor angajaţilor. Noi suntem însă optimişti şi sperăm că va veni o rectificare de buget care să rezolve această problemă”, a spus Georgeta Sanda Damian.

Probleme sunt şi la Spitalul de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie „Victor Babeş”, unde, conform celor precizate de managerul Elena Voichiţa Lăzureanu, nu vor fi probleme privind plata salariilor, însă de mai mult timp se simte lisa banilor atât de necesari serviciilor medicale.

„În lunile noiembrie – decembrie vor fi mari probleme cu plata salariilor, pentru că spitalele nu mai au venituri. Creşterile salariale au fost semnificative, s-au mărit cheltuielile cu gărzile, iar acum managerii nu mai au cu ce să cumpere materiale sanitare şi medicamente, pacienţii fiind obligaţi să le aducă de acasă. Există şi cazuri în care acestea sunt cumpărate chiar de medici din buzunarul propriu”, arată Vasile Barbu, preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Pacienţilor.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *