14 cadre didactice de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Constantin Pufan”, cursuri de formare la Paris și Barcelona

14 cadre didactice de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Constantin Pufan”, cursuri de formare la Paris și Barcelona

14 cadre didactice de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Constantin Pufan”, cursuri de formare la Paris și Barcelona.

Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Constantin Pufan” din Timișoara este o unitate de învățământ special, care școlarizează elevi cu deficințe de auz, Sindrom Down, deficiențe grave și asociate, autism și alte tulburări în dezvoltare.

Preocuparea cadrelor didactice pentru a oferi un proces instructiv-educativ și terapeutic de calitate pentru beneficiarii centrului s-a concretizat în aplicarea pentru obținerea unui grant prin programul Erasmus+, derulat de Uniunea Europeană.

Astfel, în perioada 1 septembrie 2022 – 29 februarie 2024, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Constantin Pufan” din Timișoara a derulat proiectul de Educație școlară „Educația este șansa mea!”, proiect finanțat prin Programul Erasmus+.

Proiectul și-a propus pentru toate cadrele didactice, dezvoltarea competențelor de abordare și utilizare eficientă a noilor tehnologii digitale și a unor metode moderne prin colaborarea cu instituții europene specializate, ceea ce va duce la crearea unei strategii coezive privind actul educațional, creând premisele unei instituții care asigură o educație de calitate pentru toți elevii.

CITEȘTE ȘI: A început amenajarea accesului în șantierul din zona unde vor fi construite tunelurile de pe autostrada A1 Lugoj – Deva 

Astfel în cadrul acestui proiect, 14 cadre didactice din unitatea de învățământ au beneficiat de trei cursuri de formare la Paris și Barcelona.

Ultima activitate din cadrul Proiectului Erasmus + “Educația este șansa mea”, s-a concretizat prin organizarea simpozionului interjudețean “Abordări moderne în psihopedagogia specială” – ediția a II-a.

În cadrul evenimentului s-au prezentat activitățile proiectului, precum și Biblioteca virtuală de resurse educaționale deschise și ghidul “Ghid  practic de utilizare a instrumentelor digitale în educația elevilor cu CES“ realizate în cadrul proiectului.

Prin implementarea acestui proiect se urmărește creșterea gradului de profesionalizare a cadrelor didactice și a calității actului educațional prin dezvoltarea competențelor profesorilor de a utiliza noi strategii de predare, tehnici incluzive și de cooperare, în urma cursurilor de formare la care au participat profesorii.

Un alt obiectiv important al proiectului a fost dezvoltarea competențelor digitale ale profesorilor și elevilor, integrarea resurselor și instrumentelor digitale în procesul instructiv-educativ și terapeutic.

Prin atingerea acestor obiective, activitățile vor deveni mai atractive și interactive ducând la dezvoltarea competențelor digitale, creșterea motivației pentru învățare și a gradului de implicare în activități, ceea ce va duce la îmbunătățirea rezultatelor școlare și a competențelor sociale și emoționale.

În urma implementării proiectului va crește coeziunea grupului de cadre didactice, se va îmbunătăți comunicarea și cooperarea între cadrele didactice.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *