Turismul online, în vizorul Protecției Consumatorilor Timiș. Spații de cazare fără forme legale

Comisarii timișoreni de la Protecția Consumatorilor își îndreaptă atenția și asupra comerțului online. ”În perioada aceasta verificăm spațiile de cazare promovate online. Ca primă concluzie putem spune că în majoritate acestea nu au forme legale.

De asemenea, ofertele privind activitățile pentru copii pe perioada vacanței nu au forme legale. În primul semestru al acestui an, am înregistrat 15 reclamații privind comerțul online, dintre care trei referitoare la turism”, a precizat Claudiu Sorin Sușanu, comisarul-șef al Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Vest.

CITEȘTE ȘI: Transportul județean pentru elevi, anulat?

Potrivit acestuia, cetățenii nu ar trebui să vireze nici o sumă pentru achiziționarea unui produs comercializat pe internet fără a avea documente care să ateste plata. De asemenea, se impune o minimă verificare inițială a firmei vizualizate pe internet, care trebuie să aibă trecute la contact toate elementele de identificare: CUI, adresă, fax, etc.

Vânzare directă vs. online

Consumatorii pot fi păcăliți de către comercianți atât în magazine, cât și la livrarea prin curier. O deminstrează un control recent derulat la nivel național de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), care a vizat privind respectarea prevederilor legale la comercializarea online, precum și prin vânzare directă a produselor cosmetice, iar în ambele situații au fost descoperite nereguli. În cadrul acțiunilor au fost verificaţi 917 operatori economici, din care 904 la vânzarea directă și 13 la vânzarea online, iar la aproape 60 la sută dintre cei vizați au fost depistate abateri de la prevederile legale. Comisarii au aplicat 645 de sancţiuni, din care 328 de avertismente şi 317 amenzi contravenţionale, în valoare de 1.612.400 lei. De asemenea, s-au dispus 189 de măsuri de oprire temporară de la comercializare pentru produse cosmetice în valoare de 442.480 de lei și 68 de măsuri de oprire definitivă, pentru produse cosmetice cu data de minimă durabilitate depăşită (expirate) sau depozitate în condiții improprii, în valoare de 19.866 lei, la vânzarea directă și patru măsuri de remediere, prin corectarea sau completarea informaţiilor postate pe site-urile de prezentare şi publicitate, la care s-au constatat abateri.

În ceea ce privește vânzarea directă, în județul Timiș, comisarii de la Protecția Consumatorilor au constatat lipsa traducerii în limba română a informațiilor destinate consumatorilor, neîncadrarea în data de minimă durabilitate specificată și nerespectarea prevederilor Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii (ex: diferențe între prețul de la raft și cel de la casa de marcat, inexistența la raft a produsului de referință, în cazul pachetelor promoționale astfel încât consumatorii să poată identifica avantajul ofertei etc.)

Referitor la comerțul online, au fost verificați 13 profesioniști, cu site-uri de prezentare şi publicitate, la patru dintre aceștia depistatându-se abateri de la prevederile legale, aceștia neîndeplinind cerințele în materie de informare clară a consumatorilor.

Contactează autorul la: [email protected]


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns