Toate drumurile duc la Dumbrăvița

Toate drumurile duc la Dumbrăvița

Cea mai bogată comună din România se confruntă cu o problemă care pare de neconceput. Vorbim de Dumbrăvița, unde nu mai e la modă doar să ai casă, ci și stradă! Paradoxul este că unii au început să se împroprietărească cu drumuri întregi, în timp ce alții nu au acces la drum și trebuie să le ceară celorlalți dreptul să folosească arterele.

CITEȘTE ȘI: Peste 80 de migranți din Afganistan, India și Bangladesh, depistați în ultimele 24 de ore în Timișoara

Concret, cine vrea să obțină o autorizație de construire trebuie să facă dovadă că are și acces la proprietate. Or, în foarte multe cazuri din vatra nouă a satului, drumurile sunt în proprietatea unei persoane private, care ajung să facă bani frumoși din dreptul de servitute pe care îl acordă celor care vor să-și facă o casă. Adrian Pau, președintele Pro România Timiș, împreună cu consilierra locală Alina Sperlea, spun că această anomalie se întâlnește în mai bine de 50 la sută din cazuri, dacă e să ne referim la vatra nouă a comunei.

Această problemă a drumurilor a fost abordată în cadrul conferinței de presă a partidului amintit, în care a fost taxată atitudinea Primăriei Dumbrăvița în ceea ce privește modul în care e abordată situația acestor drumuri. Concret, multe dintre aceste străzi au ajuns în posesia unor persoane private în urma scoaterii lor la licitație de către ANAF, care dorea să își recupereze datorii de la diverși contribuabili, Printre aceștia se numără și Alina Sperlea, care deținea astfel de străzi.

Consiliera locală susține că o mare parte dintre drumurile rezultate în urma PUZ-urilor făcute le-a cedat la primărie, dar altele au rămas în ceață datorită vidului legislativ. Cert este că ANAF a vrut să-și recupereze banii dintr-un TVA retroactiv pe care îl datora Alina Sperlea (problema se va tranșa în justiție) și a scos drumurile la licitație. Așa au ajuns anumite peraoane să cumpere străzi întregi din Dumbrăvița, iar apoi să scoată bani frumoși din ele.

Printre acestea se numără și celebrul activist civic Cristian Brâncovan, care, potrivit celor susținute de Pro România, a luat o stradă de la ANAF cu un preț de 30 de ori mai mic decât cel evaluat. Acum, Brâncovan ar face bani din acordarea dreptului de servitute. Cei din Pro România spun că în astfel de cazuri responsabilitatea  aparține Primăriei Dumbrăvița, care ar trebui să facă demersurile necesare pentru intrarea în posesia acestor drumuri, astfel încât lumea să nu mai fi nevoită să plătească drept de servitute, iar propritetarii străzilor să nu fie amendați pentru neîntreținerea lor.

După cum susține Adrian Pau, primăria procedează nu doar pompieristic, ci chiar în afara legii: ”În primul rând, trebuie dată o hotărâre de consiliu în acest sens, iar apoi să se constituie o comisie de negociere pentru a aduce lucrurile pe făgașul firesc. Asta ne dorim noi și i-am spus-o și primarului Horia Bugarin”.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

0 Comments

No Comment.