Tehnologia schimbă modul în care oamenii învață

Tehnologia schimbă modul în care oamenii învață

Astăzi, mai mult decât oricând, tehnologia joacă un rol important în societate. Se schimbă constant și va continua să schimbe fiecare aspect al modului în care trăim. Este schimbat și modul în care comunicăm, cel în care facem afaceri, modul în care învățăm și chiar modul în care funcționează creierul nostru.

În ceea ce privește învățarea, oamenii au nevoie doar de un computer și de wifi. Ei învață când le este convenabil, acasă sau la o cafenea.

Înainte de expansiunea internetului, obișnuiam să învățăm în mare parte prin cursuri și activități individuale. Odată cu introducerea noilor tehnologii, învățarea s-a mutat de la un efort aproape exclusiv individual, la o activitate de colaborare. Prin învățare colaborativă, înțelegem o situație în care două sau mai multe persoane învață sau încearcă să învețe ceva împreună. Vorbind despre învățarea colaborativă, ne gândim la probleme bazate pe discuții, reflecție și la alte moduri în care cursanții devin o parte activă în procesul de învățare.

Colaborarea nu mai este considerată un supliment frumos, a devenit o caracteristică necesară. Realitatea este că o multitudine de instrumente facilitează sau chiar încurajează cooperarea, de la rețelele sociale până la aplicațiile de mesagerie instantanee. Unele exemple reprezentative sunt Google Drive, Dropbox, Evernote și software-uri populare de gestionare a sarcinilor, cum ar fi Astrid, Todoist sau Trello.

Trecerea de la învățarea pasivă la cea activă sau de la o abordare centrată pe profesor la o abordare centrată pe elev este probabil cea mai pozitivă consecință a tehnologiei. Cursanții nu mai sunt simpli receptori de conținut, care doar iau notițe sau ascultă profesorii sau tutorii vorbind ore întregi fără pauză. Acum au un set diferit de așteptări când vine vorba de învățare. Ei vor să participe sau să aibă un cuvânt de spus și să mențină un sentiment de control asupra lecțiilor lor.

Cursanții activi apelează de obicei la aplicațiile mobile pentru a învăța oricând și oriunde pot. Ei apelează la web pentru a accesa direct informații și, în cele din urmă, pentru a rezolva o problemă. Continuă să apeleze la profesorii sau instructorii lor, dar numai pentru a căuta îndrumare. Și oamenii se transformă în cursanți activi pe parcursul întregii vieți, nu numai atunci când frecventează o școală.

Toate ușile pe care ni le-a deschis internetul, urmează să fie folosite la un moment dat, luminând universul nostru de cunoaștere. Există informații despre aproape orice și posibilitatea de a interacționa cu profesioniști. Putem afla despre stele și universul larg în care plutim, dacă aderăm la un club astronomic precum Astroclubul București, putem începe să gândim mai strategic jucând poker împreună cu profesioniști, pe o platformă precum PokerStars, sau șah, pe chess; ne putem ascuți latura artistică printr-un curs Master Class Academy sau devenim bucătari grozavi în timp ce navigăm pe internet și învârtim mâncarea în tigaie. Prin urmare, tehnologia devine un instrument de învățare activă. Prin intermediul acestuia, cursanții sunt capabili să cerceteze, să comunice și să se distreze în același timp.

Poate chiar mai valoroasă decât colaborarea este capacitatea internetului de a personaliza experiența de învățare. Cursanții din cadrul unei „clase” pot să aibă mai multe nevoi de îndeplinit și nu toți urmăresc același obiectiv de învățare. Fiecare dintre ei are propriul său set de preocupări, agende, abilități, valori și priorități. Acesta este motivul pentru care este extrem de important să fie aplicate diferite tipuri de instrucție pentru diferiți cursanți.

Nicio metodă nu poate satisface toate nevoile lor de învățare. O abordare flexibilă și personalizată a predării de conținut este o necesitate. Oferă studenților diferite căi de a obține conținut și ajută la procesarea, construirea sau interpretarea ideilor. De fapt, un hibrid de auto-studiu, instruire adaptivă și suport de rețea de la egal la egal s-a dovedit eficient în repetate rânduri.

Tehnologia schimbă modul în care oamenii învață

Tehnologia schimbă modul în care oamenii învață și prin apariția fenomenului de multitasking. Multitasking-ul cu tehnologii este perceput ca fiind „ușor”, în special în rândul adulților mai tineri care probabil vor fi angajați în studii educaționale. Cu toate acestea, s-a dovedit că, în majoritatea condițiilor, creierul nu poate face două sarcini complexe în același timp. Poate avea loc doar atunci când ambele sarcini sunt foarte simple și când nu concurează între ele pentru aceleași resurse mentale.

Pentru a oferi cea mai bună experiență de învățare posibilă, profesioniștii învățării trebuie să se adapteze și să găsească noi modalități de a răspunde nevoilor în schimbare ale cursanților într-o lume dominată de tehnologie.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *