Subiecte mai uşoare pentru candidaţii de la evaluarea naţională

evaluare

Luni, absolvenţii claselor a VIII-a s-au aflat în faţa primului examen important din viaţa lor, cel de evaluare naţională. La un centru de examen din Timişoara, în timpul probei de limba şi literatura română, un tânăr a fost prins cu un telefon celular şi a fost eliminat din examen. Potrivit metodologiei, elevul poate să participe în continuare la următoarea testare, însă la limba şi literatura română va fi punctat cu nota unu.

Au fost emoţii mari, atât pentru candidaţi, cât şi pentru bunici şi părinţi, care au venit, încă de la primele ore ale dimineţii, să-şi susţină copiii.

Prima probă scrisă din cadrul testărilor a fost cea de la limba şi literatura română, care a început luni, la ora nouă. La evaluare s-au înscris 4.647 de elevi, iar ieri la testare au fost prezenţi 4.539, 108 absentând de la prima probă.

În sălile de examen, candidaţii au avut asupra lor doar instrumentele de scris și actul de identitate, accesul cu telefoanele mobile fiind interzis. Elevii au avut la dispoziție două ore să rezolve subiectele primite.

Chiar dacă au terminat mai repede, ei nu au putut să părăsească sala decât după ce a trecut o oră de la primirea subiectelor. Luni, la ora 11, în faţa Liceului Pedagogic „Carmen Sylva” (unitate de învăţământ devenită centru de examen), se aflau zeci de părinţi, bunici care-şi aşteptau copiii să iasă din sălile de examen. Discuţiile erau aprinse, se dezbăteau subiectele date. Fiecare părinte spera ca fiul sau fiica sa să se descurce cât mai bine.

Subiecte uşoare?

În jurul orei 10,15 au început să iasă primii candidaţi. Unii elevi au susţinut că subiectele au fost mai uşoare decât s-au aşteptat. O tânără de la Liceul Teoretic „Jean Louis Calderon”, absolventă de clasa a VIII-a, ne-a spus:

„A fost mult mai greu la simulare. Acum m-am descurcat mult mai bine şi sper să iau o notă bună „.

Alţii candidaţi le explicau părinţilor ce au făcut în timpul examenului şi unde au avut de întâmpinat mici probeleme.

Ce spun dascălii?

Gheorghe Bloancă, inspector şcolar în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Timiş, ne-a declarat: „Anul acesta, la evaluare, subiectele au fost foarte clar formulate şi nu lasă loc la ambiguităţi.

Cerinţele au fost formulate într-un mod bine gândit, pe înţelesul copiilor de pregătire şcolară medie. Sigur există elemente de dificultate, dar nu excesive. Este vorba de partea de gramatică, prin care se va face o departajare a candidaţilor”.

„În contextul în care obiectivul principal al studiului limbii române este dezvoltarea capacităţii de comunicare, subiectele au fost foarte bine corelate. Elevii de clasa a VIII-a au primit basmul la ultimul subiect, iar la cel de-al doilea au avut un eseu despre ia românească”, a mai precizat inspectorul şcolar.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *