RATT are vocație pentru construcții și subvenții. Pe când și pentru transport public?

tramvai 5

Condus în ultimii ani la nivel de firmă privată care e musai să fie eficientă, altfel o paște eliminarea de pe piață, RATT pare să fi uitat – după cum remarca și primarul Nicolae Robu, înainte să-i treacă pe lângă bloc linia de minibuze – că menirea-i fundamentală este transportul public.

Această activitate nu prea are cum să fie din cale-afară de rentabilă, iar dacă municipalitatea dorește străzi mai goale, gaze de eșapament mai rarefiate și timișoreni gata să salte-n „Armonii” nu are decât să subvenționeze gros transportul în comun, beneficiile urmând să se întoarcă, până la urmă, tot la cetățeni.

CITEŞTE ŞI: Accident bizar. Un biciclist a murit după ce roata din faţă a făcut explozie

Tot primarul Timișoarei remarca – trecând peste expresiile mai aspre – faptul că directorul RATT se ocupă cam mult de construirea de muzeu, biserică și campus monastiresc, în loc să-și vadă de șine, fire, vagoane și macazuri sau de respectarea graficelor de circulație, în așa fel încât să nu mai înghețe, respectiv să se înăbușe electoratul prin stațiile sărace-n copertine.

Vatmanii se vor întoarce din Rusia

Iată, însă, că Regia Autonomă de Transport din Timișoara uimește din nou publicul, cu un proiect de hotărâre inedit. În atenția consilierilor locali va fi adus unul referitor la aprobarea studiului de oportunitate pentru… construirea de locuinţe de serviciu şi servicii-suport în regim S+P+10E+Er de către RATT.

„Propunerea de a dezvolta și construi locuințe de serviciu pentru personalul propriu este o prioritate de maximă importanță și urgență, în urma constatării unei migrații masive de personal, atât în străinătate, cât și la companiile private competitoare. Construirea de locuințe de serviciu va face atractive locurile de muncă oferite de către RATT, pe perioade îndelungate, pentru personalul propriu, dar va fi și un instrument de atragere de forță de muncă calificată din alte părți”, se arată în referatul atașat la proiect. Cu alte cuvinte, vatmanii de la RATT nu vor mai pleca să-și caute norocul aiurea-n tramvaiele rusești, cum i s-a explicat primarului Robu lipsa de personal. În studiu sunt incluse nici mai mult, nici mai puțin decât șapte blocuri cu zece etaje, care vor costa de mii de ori mai mult cât primele de Crăciun și de Paști neacordate angajaților RATT de peste un an.

Nu în ultimul rând, RATT propune și un grandios buget de venituri și cheltuieli pentru anul în curs. Veniturile totale ar urma să fie de 103 milioane de lei, din care două treimi, adică 66,9 milioane de lei, ar urma să provină din subvenții de la bugetul local. Din totalul subvenției, 60,5 milioane de lei vor fi dedicate acoperirii facilităților acordate diverselor categorii de cetățeni. De asemenea, în bugetul de venituri și cheltuieli figurează plăți restante în valoare de 64,1 milioane de lei, precum și creanțe restante de 3,14 milioane de lei. Pentru anul în curs, câștigul mediu brut pe salariat la RATT va fi de 3.190 de lei.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *