Probleme grave pentru siguranța pietonilor pe proaspăt inauguratul Bulevard al Cetății

Probleme grave pentru siguranța pietonilor pe proaspăt inauguratul Bulevard al Cetății

Probleme grave pentru siguranța pietonilor pe proaspăt inauguratul Bulevard al Cetății.

Au apărut noi nereguli la dotările și lucrările de amenajare a Bulevardului Cetății, inaugurat cu fast, pe 18 februarie 2024, de către Dominic Fritz, cu alai de elevi, presă și susținători de la partid.

Este vorba despre o problemă gravă de siguranță.

Duminică, 10 martie 2024, în jurul orei 12, un autoturism a ieșit de pe carosabil și a pătruns pe trotuar și pista de biciclete.

Acesta a fost testul pentru balustradele de protecție a pietonilor, proaspăt montate, odată cu restul amenajărilor, printre care și celebrul stâlp, mutat pentru că era prea aproape de linie și îl agăța tramvaiul.

CITEȘTE ȘI: Cum putem reduce riscul de AVC

Norocul în incidentul de duminică a fost că pe trotuar nu se afla niciun pieton sau biciclist, așa că singurii care s-au ales cu un șoc și o sperietură au fost ocupanții mașinii care a ieșit de pe carosabil, a sărit peste bordura înaltă, a rupt balustrada de protecție a pietonilor și a “aterizat” pe pista de biciclete și pe trotuar.

Pe lângă celelalte defecte de proiectare și execuție la mini-magistrala liniei de tramvai 4, de pe Bulevardul Cetății, incidental de duminică scoate la lumina un nou aspect al lucrării scumpe dar făcută de mântuială.

Mai exact, balustradele de protecție a pietonilor și a bicicliștilor sunt din țeavă tubulară subțire și prinse de mântuială, cu șuruburi, de bordură.

Cu toate că aceste balustrade ar trebui să reziste la un impact relative ușor cu un vehicul și să protejeze astfel oamenii de pe trotuar, din imagine se poate observa că balustradele s-au rupt în bucățele iar mașina a ajuns până în mijlocul trotuarului.

Pe balustrade nu este lipit sau imprimat niciun fel de cod sau de etichetă care să indice proveniența acestora sau gradul de rezistență la un potențial impact.

Întregul proiect de reabilitare și reamenajare a bulevardului, cu linii de tramvai, stâlpi, carosabil, semafoare, trotuare, piste de biciclete dar și balustrade de protecție a costat nu mai puțin de 22 de milioane de euro.

De altfel, proiectul este unul de-a dreptul istoric.

E un proiect care a început acum 15 ani, când în decembrie 2009, fostul primar Gheorghe Ciuhandu a aprobat Studiul de fezabilitate în Consiliul Local.

Pe 21 septembrie 2020, fostul primar Nicolae Robu dădea ordinul de începere a lucrărilor.

După 3 ani de șantier, timp în care presa a relatat pe larg și cu regularitate despre întârzierile repetate ale lucrărilor, despre copăceii firavi plantați, dispariția locurilor de parcare, benzile prea înguste și, cireașa de pe tort, stâlpii montați prea aproape de șine – ceea ce a făcut ca tramvaiul în probe să lovească un stâlp, s-au cheltuit peste 110 milioane de lei.

Incidentul de duminică a relevat slaba calitate a balustradelor de protecție.

Deși lucrarea are recepția de bună execuție făcută, astfel de incidente scot la iveală noi probleme în execuție și calitatea materialelor folosite, la nici o lună de la fastuoasa inaugurare.

Sursa foto: Info Trafic Timișoara


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

6 thoughts on “Probleme grave pentru siguranța pietonilor pe proaspăt inauguratul Bulevard al Cetății

    1. ionut @ este prea grea fizica si legile mecanicii pentru tine! O balustrata prinsa in bordura cu 4 sururuburi in dibluri de plastic egal zero barat protectie la impact cu un vehicul. Este utila doar ca pietonii sa nu ajunga pe carosabil. Ar fi cazul sa arunci o privire la sistemul de protectie montat pe podul de tramvaie spre Gara de Nord. Daca ai ceva neuroni functionali vei observa diferenta!

      1. Draga „inginerule” daca te uiti in imagine ai sa vezi ca flansele de prindere au ramas fixate de borduri. Teava a fost retezata in intregime de la nivelul placii si nicidecum smulsa din „diplurile de plastic” din imaginatia ta. As spune sa ramai la lopata ca bordmasina cred ca depaseste abilitatiel tale intelectuale.

  1. Balustradele alea nu au nici un rol de protecție împotriva autovehiculelor care intră accidental în ele, au rol de delimitare a trotuarului de carosabil, să nu ajungă pietonii pe șosea și să nu urce autovehiculele pe trotuar/ pista de biciclete

  2. Ziceti ca este Autostrada acolo! Fratilor, balustrada aia este de delimitare. Este un simplu despartitor a pietonilor de carosabil, si de a nu lasa bizonii sa parcheze pe unde ii duce mintea goala, nimic mai mult.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *