Prefectura deschide serviciu de înmatriculări auto la Lugoj

Prefectura deschide serviciu de înmatriculări auto la Lugoj

Prefectura deschide serviciu de înmatriculări auto la Lugoj.

În acest moment, orice locuitor din județul Timiș care vrea să înmatriculeze un vehicul trebuie să facă un drum la Timișoara. Aici funcționează singurul Serviciu de regim permise și înmatriculări al Prefecturii Timiș. Instituția va mai deschide, cât mai curând, un birou și în orașul Lugoj.

Singura problemă este lipsa de personal.

Prefecții vor putea decide deschiderea, într-un județ, a cel mult două puncte de lucru ale serviciului public pentru permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor în localități diferite de cea în care acesta își are sediul, adică municipiul de reședință, potrivit unei hotărâri ce se aplică deja.

CITEȘTE ȘI: Accident în vestul țării, un autobuz a pătruns pe contrasens (renasterea.ro)

“Cu siguranță vom deschide un punct de lucru în orașul Lugoj. Momentan avem puțin personal, dar se vor face angajări, în așa fel încât să facem față cererilor din întregul județ și să deschidem și la Lugoj”, a declarat, pentru Renașterea bănățeană, Sorin Ionescu, subprefect al județului Timiș.

Pentru a îmbunătăți relația dintre serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor și beneficiarii serviciilor acestora, respectiv în vederea facilitării accesului cetățenilor la acest tip de servicii, în Monitorul Oficial a fost publicată vineri, 7 aprilie, noua HG 325/2023, prin care este vizată schimbarea modului de organizare și funcționare a acestora.

Mai exact, potrivit noului act normativ, prefecții pot stabili, prin ordin, organizarea a cel mult două puncte de lucru ale serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor în localități diferite de cea în care acesta își are sediul (municipiul de reședință).

“Nu este un secret că în acest moment suntem supraaglomerați. Avem un deficit de personal și uneori aducem colegi din alte părți, ca suport pentru a ne desfășura eficient activitatea. Sunt 13 posturi libere în acest moment. Când se vor face angajările, cu siguranță se va lua în calcul și activitatea viitorului birou de înmatriculări din Lugoj”, a declarat Ovidiu Mihoc, reprezentantul Serviciului Comunitar de Permise și Înmatriculări Auto Timiș.

Noua Hotărâre de Guvern stabilește și câteva detalii legate de programul pe care vor trebui să-l aibă punctele de lucru ale serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor. Mai exact, acestea vor trebui să aibă program săptămânal, pe parcursul a cel puțin două zile lucrătoare.

Programul exact al punctelor de lucru va trebui stabilit în funcție de dinamica personalului existentă la nivelul serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor și de numărul de solicitări venite din partea cetățenilor.

Activitățile ce se vor putea desfășura în punctele de lucru ale serviciului de permise auto și înmatriculare a mașinilor vor fi:

  • preluarea documentelor necesare înmatriculării vehiculelor, respectiv emiterii permiselor de conducere;
  • înscrierea în Registrul național de evidență a permiselor de conducere și a vehiculelor înmatriculate a datelor de identificare ale unui vehicul și ale proprietarului acestuia, dar și date legate de permisul auto (de identificare, legate de categoriile de vehicule pentru care există drept de conducere etc.);
  • programarea pentru susținerea probei practice în vederea obținerii permisului de conducere;
  • eliberarea autorizațiilor de circulație provizorie, a plăcuțelor cu numere de înmatriculare sau provizorii ori a dovezilor înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare sau ale permiselor de conducere, după caz.

Pentru a putea lua decizia de organizare a unui punct de lucru, Instituția Prefectului interesată va trebui să transmită o propunere motivată Direcției Generale permise de conducere și înmatriculări, care o va evalua din punctul de vedere al posibilității de asigurare a tehnicii de calcul, precum și al implicațiilor asupra gestionării resurselor umane.

Astfel, cei interesați să-și înmatriculeze mașina sau să obțină permisul de conducere, care nu locuiesc în municipiul de reședință al județului, nu vor mai fi nevoiți să străbată distanțe atât de mari ca în prezent, ceea ce va însemna reducerea timpului pierdut pe drumuri și a cheltuielilor generate de deplasările repetate.

 

 

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *