Parcările dintre blocuri, o problemă greu de gestionat

parcare timisoara 7

În orașul de pe Bega, care are unul dintre cele mai ridicate grade de motorizare din România, problema parcărilor se discută de mai mulți ani. Verva celor care își exprimă părerile vizavi de această problemă crește direct proporțional cu numărul de autoturisme, însă în privința unor rezultate concrete satisfacția rămâne la un nivel destul de scăzut.

Promisiuni administrative

Viziunea administrației publice locale în materie de parcare a autoturismelor cetățenilor care locuiesc în blocurile construite pe vremea socialismului înfloritor nu este încă pe deplin cristalizată. Iată ce declara ieri primarul Nicolae Robu: ”Vom face două mari parcări în Cartierul Soarelui, în locul eliberat prin demolarea garajelor.

CITEȘTE ȘI: O moldoveancă a blocat o stradă din Londra cu un Lamborghini Aventador acoperit cu cristale Swarovski negre (Video)

Acest proces continuă în mai multe cartiere și i-am cerut domnului Răvășilă (Florin Răvășilă, director al Direcției clădiri terenuri I Est din Primăria Timișoara – n.r.) să intervină și în cartierele Lipovei, Șagului și Dâmbovița, să facă notificările respective și să trecem la demolare. De altfel, sunt multe notificări deja făcute. Vom continua campania de realizare a parcărilor, le facem pentru cetățeni.

CITEȘTE ȘI: Urmărire ca-n filme cu focuri de armă, în Timișoara. Şoferul fugar a condus kilometri întregi fără o roată (Video)

De când au fost construite blocurile, acum aproximativ 50 de ani, în majoritatea covârșitoare a cvartalelor nu nu s-a mai făcut nici o intervenție, iar oamenii nu au unde să-și țină mașinile, le parchează în praf sau noroi”.

În ceea ce privește construirea unor parcări cu două niveluri, această promisiune a fost redirecționată, explică Robu: „Acolo unde putem, vom face parcări supraterane. Vom cere din start acordul locatarilor, ca să nu pățim ca în Calea Martirilor, unde cei din zonă nu au fost de acord. I-am înțeles și am convenit pentru o anumită parcare la sol, care pe ei îi satisface”.

Un sondaj controversat

O altă idee care a fost vehiculată la nivelul conducerii municipalității timișorene este cea a închirierii locurilor de parcare din cartiere.

În acest scop, primarul Nicolae Robu a lansat un sondaj, ale cărui rezultate vor fi vizibile în câteva zile: „Am amenajat în cartierele Timișoarei mii de locuri de parcare în cei șase ani de când sunt primar. Totuși, deficitul este în continuare foarte mare.

Și există inclusiv unde am făcut amenajări. Tot mai mulți cetățeni, în diverse contexte și pe diverse canale, îmi cer să poată închiria un loc de mașină proprietate personală, dar nu mai mult de două pentru o locuință, pentru mașinile înmatriculate pe județul Timiș. Îmi fac datoria să vă consult: ce părere aveți?”.

Modul în care a fost pusă problema a dus, din nou, la discuții aprinse pe tema „timișorean de baștină versus… vinitură”. Redăm, în continuare, câteva dintre acestea: „Sunt pentru închiriere, dar prima condiție să poți închiria este ca mașina să fie înmatriculată pe Timișoara. Felicitări pentru inițiativă”; „Nu este o soluție.

Și să vezi certuri după aceea. Cineva își închiriază un loc iar acesta stă gol că el e la mare. Și vin eu în vizită la un prieten și îmi sare tot blocul în cap că nu am voie să parchez acolo. Găsiți altă soluție, dar nu dați oamenilor situații în care vor fi agresivi unii cu alții.

Nu ajută”; „Mai degrabă s-au vopsit linii albe pe jos decât să se fi creat locuri de parcare noi. A crea spații noi de parcare înseamnă a construi clădiri supraetajate/subterane care să adăpostească mașinile. Iar dacă mașinile ar fi ferite de văz, am mai vedea și noi orașul” etc.

Deocamdată, alte soluții în afară de demolarea garajelor nu au fost aplicate în Timișoara, oricât de multe idei mai mult sau mai puțin originale ar fi expuse public. În ceea ce privește construirea de parcări cu mai multe niveluri, aceasta este cu adevărat sublimă, dar… lipsește cu desăvârșire.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Parcările dintre blocuri, o problemă greu de gestionat

  1. Demolarile de garaje reprezinta un scop in sine,nu rezolva in niciun fel problema locurilor de parcare…Daca se demoleaza 4 garaje,rezulta 5 locuri de parcare,deci demolezi 4 garaje ca sa obtii in plus un loc de parcare(un garaj are 17 mp,iar o masina de dimensiuni medii ocupa cam 14 mp).cine are garaj,are cel putin o masina,dar majoritatea au doua sau mai multe,deci demolarea nu rezolva nimic,doar aduce niste bani firmei care o face.Sunt o sumedenie de terenuri virane cu balarii,de ce nu ae construieste nimic pe acele terenuri,nu sunt mai la indemana decat demolarile?Logic ar fibsa se construiasca intai acolo,dar la noi e ceva logic?Sunt o gramada de locuri de parcare blocate cu tot felul de rable care nu au fost miscate de ani de zile,de ce nu se elibereaza acele locuri?e mai la indemana demolarea?Pe Aleea Viilor,a fost amenajata o parcare ecologica,care este goala tot timpul,pt ca toti isi parcheaza masinile pe carosabil,inclusiv in curbe….Nu ar trebui clarificate astfel de aspecte,inainte de a se juca cineva de a Demolition man?

  2. Intre blocuri sa fie inchiriate locuri de parcare numai pentru masinile familiei. Sa nu se dea locurile de parcare rezidentiale pentru masinile de serviciu. Si atunci va fi loc destul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *