Obligată de instanță, Primăria Timișoara modifică organigrama

Demarează o nouă ediție a programului „Timișoara decide!”

Obligată de instanță, Primăria Timișoara modifică organigrama.

În ultimii doi ani, Primăria Timișoara a pierdut mai multe procese intentate de foști angajați, dați afară de actualii edili, și de către Sindicatul Liber al Salariaților PMT. Acum, pentru a intra în legalitate și a-i reangaja pe cei care au câștigat procesele, primăria inventează o nouă direcție și organizează o dezbatere publică pe această temă.

Direcția fantastică de lucrări sportive și transport feroviar

Administrația Fritz a ajuns în această situație hilară, din cauza propriilor decizii dovedite abuzive, prin care a desființat posturi și servicii din cadrul primăriei, pentru a se scăpa de anumiți angajați incomozi. Acestora li s-au adus acuze privind diverse abateri, unele de-a dreptul aiuristice, sau că ar fi fost “apropiați și promovați” fără competențe de către fosta administrație a orașului.

Renașterea bănățeană a relatat despre desfășurarea și deznodământul proceselor-foileton dintre primărie și sindicatul angajaților, în ultimii doi ani (Primăria Timișoara pierde definitiv procesul-foileton al organigramelor. Tribunalul Timiș a desființat un concurs de angajare (renasterea.ro) ).

Astfel s-a ajuns la circumstanța în care Primăria Timișoara a anunțat luni, 22 mai 2023, că a elaborat proiectul de hotărâre privind înființarea Direcției Generale Proiecte și Lucrări Municipale pentru Sport şi Transport Feroviar, ca urmare a obligației de punere în aplicare a unor hotărâri judecătorești definitive.

Ce legături nebănuite ar putea exista între lucrările pentru sport și “transportul feroviar” (!) este un mister pe care doar administrația Fritz îl poate lămuri, căci în realitate cele două domenii nu au nimic în comun unul cu celălalt.

CITEȘTE ȘI: S-a lansat licitația pentru lărgirea șoselei Timișoara – Dumbrăvița – Autostrada Vestului

“În momentul de față, organigrama aprobată prin HCLMT nr. 90/2022 nu mai cuprinde structurile Direcția Drumuri, Poduri, Parcaje și Rețele de Utilități și Biroul Autorizare Activități Comerciale, în consecință, nu mai există nici funcția de director general la Direcția Drumuri, Poduri, Parcaje si Rețele de Utilități, nici funcția de șef birou la Biroul Autorizare Activități Comerciale. De asemenea, nu există nici alte  funcții publice vacante echivalente în cadrul aparatului de specialitate al Primarului ale căror condiții de studii și de vechime să fie îndeplinite de către reclamanți, potrivit fișelor de post aprobate.

Noua structură va avea ca atribuții atingerea țintelor UE cu privire la transportul feroviar și reducerea emisiilor poluante rezultate din activitățile de transport, precum și aplicarea cerințelor formulate în Strategia Națională pentru Sport 2023 – 2032, care transferă tot mai multe atribuții și competențe înspre administrația publică locală”, a transmis oficial, luni, 22 mai 2023, Primăria Timișoara.

Simplificând mesajul, primăria a fost obligată prin hotărâri judecătorești să reangajeze mai multe persoane care și-au pierdut posturile tocmai prin desființarea Direcției Drumuri, Poduri, Parcaje si Rețele de Utilități și a funcției de șef al Biroului Autorizare Activități Comerciale. Inițial, instanța de judecată a dispus reangajarea pe vechile funcții, doar că acestea au dispărut odată cu lichidarea celor două structuri.

Modificări în aparatul primarului și dezbatere publică

Doar că lucrurile sunt ceva mai complicate și nu se rezolvă prin simpla înființare a noii direcții “struțo-cămilă”, care se va ocupa și de lucrări sportive și de transport feroviar.

Conform celor comunicate de către reprezentanții primăriei, înființarea Direcției Generale Proiecte și Lucrări Municipale pentru Sport şi Transport Feroviar presupune şi reorganizarea activității Aparatului de specialitate al Primarului întrucât înființarea se realizează prin preluarea unor posturi, structuri  şi atribuţii ale unor compartimente din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului.

Cele două proiecte de hotărâri au intrat în procedura de transparență și pot fi consultate pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara, la linkul: https://www.primariatm.ro/administratie/consiliul-local/proiecte-de-hotarari/?uid=5706BF4E92E7DE6AC22589B7003AA595  .

Orice propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare se pot trimite, în termen de 10 zile de la publicarea proiectelor, la adresa de email [email protected] .

Mai trebuie spus, că întreaga operațiune de înființare a noii direcții, reorganizarea aparatului de specialitate al primarului și dezbaterea publică sunt doar o tergiversare a punerii în aplicare a sentințelor definitive privind schimbările de organigamă, dar și a celor prin care salariaţii care au fost mutaţi pe alte posturi sau chiar daţi afară, trebuie să fie readuşi pe poziţiile pe care le ocupau sau pe altele echivalente.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *