O șosea de nici 30 de kilometri, prăfuită de un deceniu al neputinței

De 12 ani, în Timișoara se fac demersuri dintre cele mai concrete pentru construirea șoselei de centură care va ocoli partea de sud a orașului și care ne va scuti de traficul greu și poluarea aferentă acestuia.


CITEȘTE ȘI: 

Poliţiştii au făcut descinderi în scandalul curselor ilegale de maşini şi focurilor de armă


 

Dacă ar fi să o luăm de la… Adam și Eva, despre varianta de ocolire a orașului de pe Bega, în integralitatea sa, se tot discută din 1997, dar un asemenea istoric ar fi deprimant și ar face ca speranțele celor acum cărunți de a vedea șoseaua înconjurând „rotund” Timișoara să se năruie de-a binelea.

Mai multe generații de politicieni locali, precum și miniștri ai transporturilor de toate culorile politice s-au perindat la putere și au încercat să-și asume construirea unei artere cu – până la urmă – două benzi, de nici 30 de kilometri, dar nu au reușit.

La ora actuală, în sfârșit, lucrurile se întâmplă, iar contractul pentru proiectarea și execuția centurii de sud a fost semnat anul trecut, în luna decembrie, de reprezentanții Ministerul Transporturilor.

Viitoarea șosea ocolitoare, care va trece prin sudul capitalei Banatului, va avea câte o bandă pe sens, 12 poduri și pasaje și mai multe intersecții la nivel.


CITEȘTE ȘI: 

Polițiștilor de la Secția 1 trebuie să le desenezi, ca să priceapă


 

Traseul se desfășoară pe teritoriul administrativ al județului Timiș, pe raza municipiului Timișoara și a localităților Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă și Ghiroda, urmând să facă legătura cu centura de nord (Calea Lugojului – Calea Aradului), care a fost inaugurată în 2009 și măsoară 12,6 kilometri.

Cât poate dura o licitație?

Licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Sud Timișoara a fost lansată la finalul lunii aprilie 2017, dupa ce anterior Compania de Drumuri anulase o licitație pentru proiectarea drumului direct la patru benzi. Conform cerințelor din caietul de sarcini, platforma drumului va avea o lățime de 10 metri, din care 2 x 3,5 metri vor fi benzile și 2 x 1,5, acostamentele.

De la lansarea licitației și până la desemnarea câștigătorului au trecut circa zece luni, iar contestațiile care au urmat au mai consumat alte zece luni. Peste un an și jumătate a trecut, astfel, în zadar, demonstrând, încă o dată, dacă mai era necesar, că legislația din țara noastră în materie de achiziții publice are hibe serioase.

Mai este de lucru

O altă problemă care stă în calea centurii o constituie exproprierea celor 548 de parcele de teren care se află pe traseu. Primăria Timișoara a organizat, împreună cu o firmă desemnată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), o primă întâlnire cu proprietarii imobilelor afectate de construcția centurii de sud, precum și cu orice alte persoane interesate.

Dacă ar fi să ne luăm după termenele din contractul semnat cu constructorul, pe la sfârșitul lunii iunie a acestui an, acesta ar trebui să se afle deja pe teren, cu tot cu buldoexcavatoare, camioane și muncitori, astfel încât întreaga șosea să fie terminată la mijlocul lui 2021. Puțin cam târziu pentru anul în care Timișoara va fi Capitală Culturală Europeană…


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

5 Răspunsuri “O șosea de nici 30 de kilometri, prăfuită de un deceniu al neputinței

    1. Si daca e proprietate privata, ce?Ati avut ponturi ca se va face centura candva si acum repede sariti sa faceti averi!Nu cumva esti unul din ei?
      A zis si Iliescu ca proprietatea privata e un moft!
      Aici vorbim de utilitate publica, cetatene!
      Dar asa e in zona, lacomie mare!

  1. Aceasta este o lucrare de utilitate publica, nu ne intereseaza sa ingrasam toti speculantii de terenuri neurbanizate care vor sa se imbogateasca acum pe seama statului!
    Ati stat cu ele parloaga cu anii asteptand castana!
    Eu v- as da minimum minimorum.

  2. Problema cea mare referitor la exproprieri e ca se plateste mp dupa grila notarilor publici care este foarte jos si nu dupa pretul pietei.Unele persoane au cumparat pamant pe unde trece centura ,deja din anul 2000,oferind 4 USD la momentul acela.Unde se mai ia in considerare,ca terenurile la Centura Timisoara Nord sunt 30-40 EURO pe mp.

Lasă un răspuns