Grindeanu îi cere primarului Fritz să dea avizele pentru tronsonul noii căi ferate

Sorin Grindeanu semnează vineri contractul pentru infrastructura feroviară Caransebeș-Lugoj

Grindeanu îi cere primarului Fritz să dea avizele pentru tronsonul noii căi ferate.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, atrage atenția asupra faptului că, nici până acum, administrația Fritz nu a dat toate avizele pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, pe tronsonul ce ține de oraș.

Este vorba despre o investiție foarte importantă, din bani europeni, care este întârziată tocmai din cauza blocajului birocratic din Primăria Timișoara.

pasaj baader

Tronsonul ce traversează Timișoara este singurul care nu a primit încă toate avizele de la primăria orașului. Ministrul Sorin Grindeanu a stabilit o întâlnire vineri, 1 septembrie 2023, la sediul municipalității pentru a lămuri situația documentelor lipsă.

“O să am întâlnire cu primarul și echipa dânsului legată de proiectul pe feroviar care traversează Timișoara, care în acest moment nu are toate acordurile de la primărie. Am ajuns în situația pe care nu mi-o doream, și anume să fie ultimul proiect care primește avize. S-au primit avize pe Cluj. Sunt 2 proiecte: Episcopia Brașovului – Cluj și Caransebeș – Arad.

Rostul întâlnirii de astăzi (vineri, 1 septembrie – n.r.) cu domnul primar este să depășim odată aceste obstacole și să dăm drumul la un proiect, important zic eu. Sper să ajungem la o înțelegere astfel încât să se primească avizele și de la primărie, avize pe care le-a mai dat odată în trecut, în paranteză fie spus. Că acest proiect a fost avizat în trecut”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

În proiectul pentru segmental din Timișoara este prevăzut un sens giratoriu suspendat, la intersecția de la strada Baader din Timișoara, proiect despre care s-a discutat de ani buni, când au fost întocmite primele planuri.

Cea mai importantă modernizare este cea a Gării de Nord din Timișoara, care va avea 4 corpuri de clădire modernizate, peroane la standarde europene și multiple funcțiuni.

gara de nord 2

Firmele de construcție au fost desemnate încă din anul 2022, iar acum se lucrează la proiectare pe cele 4 loturi în care a fost segmentată magistrala de cale ferată, cu o lungime de 162 de kilometri, Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad. Modernizarea magistralei costă aproape 9 miliarde de lei, bani asigurați prin PNRR.

Proiectul de reabilitare a magistralei de cale ferată cuprinde și modernizarea a 20 de gări și halte de pe traseu, aflate în județul Timiș. Printre acestea sunt stațiile Timișoara Est, Timișoara Nord, Ronaț Triaj, Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Sacu, Jena, Chizătău, Tapia, Jabăr, Șuștra, Izvin, Ghiroda, Găvojdia, Lugoj, Belinț, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare.

CITEȘTE ȘI: ANM: Temperaturile medii, apropiate de cele normale în următoarele patru săptămâni


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Grindeanu îi cere primarului Fritz să dea avizele pentru tronsonul noii căi ferate

  1. Primarul catastrofă cunoaște cu ce se mănâncă administrarea unui oraș? Face parte din echipa celor care urlau „m..e PSD”, cum să acorde aviz unui ministru PSD? Doar consideră primăria moșia lui! El nu înțelege că este un proiect care va îmbunătăți pe viitor calitatea circulației trenurilor!
    Asta s-a votat, asta au timișorenii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *