Din nou „prințesă” a cartierelor rezidențiale, localitatea Săcălaz. Cum merge dezvoltarea imobiliară

Aflată la fix… 13 minute („mai mari sau mai mici”, cum sunt și cele ale societății publice de transport!) de Timișoara, localitatea Săcălaz ar putea deveni din nou prințesă rezidențială.

Asta pentru că Girocul, Ghiroda și Dumbrăvița sunt acum „full”, conform primarului Ilie Todașcă. Edilul mai spune și că elanul construirii de locuințe a fost regăsit, iar despre acest lucru vorbește și faptul că primăria a eliberat,în 2018, peste 300 de autorizații. Actualmente populația acestei localități din apropierea municipiului este de 7.000 de locuitori, la care ar trebui adăugați 2.000, adică pe cei care nu și-au schimbat domiciliul.

Dacă vorbim despre dezvoltarea rezidențială de după 1990, Săcălazul, dar și satul aparținător Beregsău Mare au constituit o atracție pentru cei care au investit în locuințe.

Se construiește în ciuda realității că infrastructura este mult rămasă în urmă în noile cartiere.

Astfel, doar în PUZ-urile (planuri urbanistice de zonă) noi sunt disponibile 800 de parcele, acestea întinzându-se pe 50 de hectare. Aici va fi un „cartier ca lumea”, a declarat primarul. Revenind la infrastructură, în aceste noi zone, la Săcălaz sunt configurați 60 de kilometri de străzi. 50 de kilometri sunt cu piatră, iar 10, cu pământ. Pe aceste străzi există doar curent electric, utilitate asigurată de dezvoltatorii rezidențiali. Apă și canalizare nu există.

Primăria este chemată să preia aceste străzi și să facă drumuri asfaltate, să extindă utilitățile. Todașcă ne spune, la fel ca și beneficiarilor acestor investiții, că îi lipsesc resursele financiare pentru aceasta. În general pentru o locuință se plătește anual 300 de lei impozit, din acești bani neputându-se face mai nimic.

Un calcul sumar arată că pentru asfaltare și utilități în noile cartiere sunt necesare fonduri de investiții în valoare de peste 50 de milioane de euro.

În aceste condiții, crede edilul, singura modalitate prin care locuitorii din zonele rezidențiale noi să beneficieze de urbanizare ar fi ca guvernul să-i oblige prin lege pe dezvoltatorii imobiliari să realizeze drumuri și să introducă utilități, înainte ca parcelele să fie vândute pentru a se construi locuințe. Acest lucru nu înseamnă însă că primăria nu caută soluții de finanțare pentru rezolvarea acestor probleme generate de dezvoltarea rezidențială…


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “Din nou „prințesă” a cartierelor rezidențiale, localitatea Săcălaz. Cum merge dezvoltarea imobiliară

  1. Cum e posibil o comuna cu 7000 de locuitori si la 13 km distanta de Timisoara nu are transport in comun de 30 de ani transportul e asigurat de baietii cu ocazia nu exista posibilitatea ca linia 13 sa aibe capat de linie la SACALAZ si nu sub pasajul CFR de la iesirea din oras

Lasă un răspuns