Copiii cu deficiențe de vedere vor avea o școală de nivel european

ADR Vest

Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest) și Consiliul Județean Timiș au semnat contractul de finanțare pentru proiectul care vizează reabilitarea, consolidarea, modernizarea și accesibilizarea spațiilor educaționale din cadrul Liceului Teoretic Special „Iris” din Timișoara, cu realizarea de măsuri de sprijinire a eficienței energetice prin gestionarea inteligentă și utilizarea energiei din surse regenerabile.

Semnatarii contractului au fost Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș, și Sorin Maxim, directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest – Organism Intermediar pentru POR 2014- 2020 în Regiunea Vest. Proiectul beneficiază de finanțare prin Regio – Programul Operațional Regional (Regio-POR) 2014- 2020, Axa prioritară 3 – Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiții 3.1 – Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice și în sectorul locuințelor.

În urma implementării, se estimează că la Liceul „Iris” va exista o scădere a consumului specific total de energie primară (din surse neregenerabile) de la 348,87 kwh/mp/an la 96,66 kwh/ mp/an. Vor fi realizate lucrări de anvelopare, prin reabilitarea termică a suprafețelor opace și vitrate, reabilitarea termică a planșeului peste subsol și a învelitorii imobilului. Șarpanta existentă a clădirii va fi demolată și va fi realizată o nouă șarpantă.

De asemenea, investiția are o componentă care vizează utilizarea surselor regenerabile de energie, prin amplasarea de panouri fotovoltaice și solare, pentru încălzire, respectiv răcire, prepararea apei calde de consum și energie electrică.

Ca rezultat estimat, 32,59 la sută din consumul de energie primară ar urma să fie realizat prin utilizarea surselor regenerabile. Proiectul prevede totodată accesibilizarea spațiilor pentru persoanele cu dizabilități locomotorii.

Valoarea totală a proiectului este de 7.764.316,58 lei, din care valoarea finanțării nerambursabile este de 5.833.893,31 lei. Durata de implementare a proiectului este de 33 de luni.

Creșterea calității vieții pentru elevi

Înainte de semnarea contractului de finanțare, președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra, a declarat: „Proiectul a fost depus în octombrie 2017, iar acum îl avem pregătit pentru semnare.

Liceul teoretic special Iris este o instituție de învățământ aflată în subordinea Consiliului Județean Timiș, care oferă condiții de instruire și educație copiilor cu deficiențe de vedere profunde și medii, precum și nevăzătorilor.

Acest liceu are un număr de aproximativ 220 de elevi, care provin din județul nostru, dar și din țară, atât din mediul rural, cât și din cel urban. Consiliul județean va contribui cu aproape două milioane de lei la proiect, reprezentând cheltuieli neeligibile.

Prin acest proiect vom rezolva toată situația de la Liceul Iris, ceea ce înseamnă și consolidare, nu doar eficientizarea energetică. La nivelul CJT sunt zece școli speciale pe care le întreținem și mă bucur că reușim să atragem și fonduri europene pentru a moderniza aceste clădiri”.

Elena Rein, directorul Liceului „Iris”, a explicat: „Suntem foarte fericiți că am ajuns în această etapă a proiectului. Pentru mine, personal, este o realizare, pentru că proiectul a coincis cu primul meu an ca manager al Liceului Iris. Încă de la început, pe lângă multitudinea de noutăți cu care am avut de-a face, am găsit sprijin la reprezentanții consiliului județean, cu care am colaborat și cărora le mulțumesc. În ultimul timp, s-a mărit foarte mult numărul elevilor cu deficiențe asociate celor de vedere – autism, sindrom Down, deficiențe locomotorii – și îi școlarizăm și pe aceștia, având ușile deschise către ei. Proiectul aduce foarte multe beneficii pentru copii și punctez câteva: lărgirea ușilor le va permite copiilor în cărucioare să se deplaseze cu ușurință, accesibilizarea toaletelor reprezintă ridicarea standardului de viață pentru ei, amenajarea celor patru rampe la tot atâtea puncte de acces în școală este un punct foarte important pentru condiții mai bune de viață. Pentru noi, toate aceste lucruri pe care nu le întâlnim zi de zi reprezintă, poate, lucruri mărunte, dar pentru ei înseamnă o creștere a calității vieții. De asemenea, spațiile vor fi moderne și vom îndeplini standardele de siguranță a elevilor”.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *