Atribuire cu dedicație: administrația Fritz dă 40 000 de euro pe publicitate pentru “magistrala tramvaiului 4” de pe Bulevardul Cetății

Atribuire cu dedicație: administrația Fritz dă 40 000 de euro pe publicitate pentru “magistrala tramvaiului 4” de pe Bulevardul Cetății

Atribuire cu dedicație: administrația Fritz dă 40 000 de euro pe publicitate pentru “magistrala tramvaiului 4” de pe Bulevardul Cetății

Pe 18 februarie 2024, primarul Timișoarei și echipa sa realizau o inaugurare tovărăşească a circulaţiei tramvaielor pe Bulevardul Cetăţii după ani buni de şantier.

La eveniment au fost aduși copii de la școli, fani ai primarului și cât mai multă presă. Evident că s-a făcut și surpriza unei ture electorale gratuite cu tramvaiul, împreună cu Dominic Fritz.

fritz 29

Programul inaugural de promovare a cuprins și un concurs pentru copii și alte festivisme.

Inaugurarea inaugurării și alte laude pe bani

La aproape trei ani de zile de la începutul şantierului, timişorenii pot circula din nou cu tramvaiele 4 şi 7 pe Bulevardul Cetăţii, care a fost complet refăcut.

Primarul Dominic Fritz a profitat de moment, în ciuda întârzierilor şi a altor probleme întâmpinate cu lucrările, pentru a face o baie de mulţime, în special printre copii, la inaugurarea de duminică, 18 februarie.

De altfel, proiectul este unul de-a dreptul istoric. E un proiect care a început acum 15 ani, când în decembrie 2009, fostul primar Gheorghe Ciuhandu a aprobat Studiul de fezabilitate în Consiliul Local. Pe 21 septembrie 2020, fostul primar Nicolae Robu dădea ordinul de începere a lucrărilor.

După 3 ani de șantier, timp în care presa a relatat pe larg și cu regularitate despre întârzierile repetate ale lucrărilor, despre copăceii firavi plantați, dispariția locurilor de parcare, benzile prea înguste și, cireașa de pe tort, stâlpii montați prea aproape de șine – ceea ce a făcut ca tramvaiul în probe să lovească un stâlp, s-au cheltuit peste 110 milioane de lei.

Mai mult, cu toate aventurile tehnice și cu gafele de proiectare și execuție, lucrarea de pe bulevardul Cetății a beneficiat de sute de relatări în presă și mii de postări, fotografii și filmări pe rețelele de socializare.

Evident, virale au devenit cele cu 20 de semafoare într-o singură intersecție, cele cu bețele pe post de pomi iar vârful de audiență a fost filmarea cu acroșarea stâlpului de către tramvai, în curba de la Ciocanul.

Publicitate obligatorie la proiectele europene

Cu toate acestea, un proiect european are și o componentă obligatorie de promovare. Astfel că luni, 4 martie 2024, Primăria Timișoara a achiziționat, prin cumpărare directă pe SEAP, servicii de promovare a proiectului, în valoare de nici mai mult, nici mai puțin de 199 500 de lei, echivalentul a 40 141 de euro.

Fericita firmă de publicitate câștigătoare va cheltui 200 de mii de lei pe “servicii de informare si publicitate in cadrul proiectului :„Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timisoara, Traseul 4-Bulevardul Cetății”, respectiv: organizarea a două conferințe de presă, inclusiv a unei vizite la locația de implementare a proiectului; realizarea unei randări 3D a investiției ; fotografii; autocolante; achizitie si montare placa/panou temporar 2 buc; achizitie si montare placa permanenta-2 buc; publicare 2 comunicate de presa; realizare campanie integrata de promovare a rezultatelor proiectului”.

Cu alte cuvinte, două conferințe de presă în trei luni, deși primarul a organizat una la fața locului și a făcut postări și s-au scris articole, o vizită la locație, deși au avut loc mai multe, culminând cu cea din ziua inaugurală din 18 februarie, o randare 3D – deși aceasta există deja la proiectant, niște fotografii, niște abțibilduri și…2 comunicate de presă, în condițiile în care primăria, primarul Fritz și viceprimarul Lațcău au emis exact 14 comunicate și zeci de mesaje pe tema șantierului de pe Cetății din 2021 până în prezent. Totul se va face conform cerințelor din manualul de identitate vizuală și comunicare pus la dispoziție de către ADR Vest.

Chiar dacă este vorba de niște lucruri repetitive, care s-au mai spus, scris, filmat și fotografiat, informarea trebuie făcută, pentru că așa sunt cerințele în cazul proiectelor pe finanțări europene.

Deci cei 40 000 de euro trebuie cheltuiți. Firma câștigătoare este tocmai din Oradea, S.C. PROPER PUBLICITARIA SRL, o mică companie cu cifră de afaceri zero între anii 2017 și 2021 și cu zero angajați.

oferta acceptata publicitate 40 000 euro

De abia în 2022, firma avea un angajat și o cifră de afaceri modestă, de 22 171 de lei, un profit de 2 271 de lei și 574 de lei datorii.

O firmă mică, paravan pentru una mai mare

Cum se explică faptul că Primăria Timișoara a dat 200 000 de lei pe un singur contract, acestei mici firme orădene? Răspunsul este: garanția calității.

Asta pentru că hunedorencele Zagrean Giorgiana Silvia, care este administrator și Zagrean Teudora, care este unic asociat și beneficiar la S.C. PROPER PUBLICITARIA SRL, mai au o firmă de publicitate.

Însă această a doua firmă este una cât se poate de prosperă. IL BIRICHINO MODA SRL (fosta BAGHIRA SRL) are sediul la aceeași adresă din Oradea ca și prima firmă, iar administratorul și asociatul sunt aceleași persoane ca și la PROPER PUBLICITARIA, adică Zagrean Giorgiana Silvia și Zagrean Teudora.

Ca o pată de culoare lingvistică, “birichino” în limba italiană se traduce prin “șmecheraș” sau ”obraznic”, în special când se referă la copii.

IL BIRICHINO MODA SRL este o agenție de publicitate prosperă, ceea ce e în totală contradicție cu faptul că cealaltă firmă de publicitate a acelorași persoane de abia acum începe să încaseze sume consistente, chiar de la Primăria Timișoara.

Astfel, IL BIRICHINO MODA SRL a încheiat anul fiscal 2022 cu o cifră de afaceri de 1 123 632 de lei și un profit de 197 830 de lei, adică a realizat într-un an aproximativ aceeași sumă pe care o va încasa la Timișoara de pe un singur contract. Semne bune anul are!

Succesul se explică prin contractele de achiziții directe prin SEAP cu Aeroportul Oradea, cu Asociația Administrativă GAZ SUD Bihor, cu Asociația de Promovare a Turismului în stațiunile BĂILE FELIX și BĂILE 1 MAI dar și cu UNITATEA MILITARĂ 0838 Buzău, cu municipiul Reșița precum și cu o casă de cultură, 3 școli generale dar și cu nu mai puțin de 17 primării de comune. Cu excepția Aeroportului Oradea, toți ceilalți clienți au apărut din anul 2020 încoace.

CITEȘTE ȘI: Doi elevi de clasa a VIII-a din Timişoara sunt campioni naționali la dans sportiv!

La proiectul de promovare a linie de tramvai 4 – Bulevardul Cetății, cea mai interesantă cerință din contract este la punctul 3, unde se spune că se vor realiza 500 de “fotografii reprezentative care să ilustreze evoluția proiectului (“înainte și după”)”.

Chestiune care presupune întoarcerea în anul 2020, când s-a dat ordinul de începere a lucrărilor, evenutal cu o mașină a timpului. Sau apelând la arhiva de fotografii a fostului primar de atunci, Nicolae Robu.

ordin incepere lucrari Cetatii 2020

Altfel, nu se explică cum vor putea cei de la PROPER PUBLICITARIA SRL să ilustreze cu fotografii evoluția proiectului, “înainte și după”, din moment ce oferta lor a fost acceptată de administrația Fritz pe 4 martie 2024, iar contractual nu s-a semnat încă.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 thoughts on “Atribuire cu dedicație: administrația Fritz dă 40 000 de euro pe publicitate pentru “magistrala tramvaiului 4” de pe Bulevardul Cetății

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *