Atenţie la păcăleli când schimbați contractele pentru electricitate şi gaze! Mai multe persoane au fost înșelate

Din acest an, consumatorii casnici pot opta pentru oricare dintre furnizorii de energie şi gaze naturale activi pe piaţă. Numai că nu întotdeauna promisiunile agenţilor de vânzări care reprezintă companiile de profil se regăsesc şi în contracte.

Abordarea la domiciliu a consumatorilor, cu solicitarea documentelor de identitate şi a unei facturi mai vechi, cu o argumentaţie verbală neacoperită de contract şi necesitatea unor semnături ale clientului pe anumite documente, fără a da timp pentru a fi citite şi înţelese, reprezintă „reţeta” aplicată multora dintre noii clienţi, iar o bună parte a lor au ajuns să regrete că s-au lăsat păcăliţi.

Citeşte şi: Elevă de 15 ani, sărutată şi pipăită de un profesor, în fața colegilor (video)

Orice consumator are dreptul să îşi aleagă și să schimbe furnizorul de energie (electricitate și/sau gaze naturale), prin alegerea unei oferte negociate din piața liberă, dar în acelaşi timp are şi dreptul de a nu fi supus unor practici înşelătoare, prin omiterea cu bună ştiinţă a unor informaţii importante sau prin oferirea unor informaţii false.

Preţul e bătut în cuie doar pe perioada contractată

Pe de altă parte, chiar dacă deocamdată clienţii care şi-au schimbat furnizorii de energie electrică sau de gaze pot sta liniştiţi, având în vedere că în contract este precizat clar preţul la care vor plăti facturile, lucrurile se pot schimba în rău după ce perioada contractuală va expira.

Concret, în dorinţa de a atrage cât mai mulţi clienţi, furnizorii de energie au scăzut tarifele şi au încheiat cu consumatorii contracte de furnizare a energiei electrice pe o perioadă de unul sau de doi ani. După expirarea perioadei pentru care a fost încheiat contractul, furnizorii vor putea însă majora preţul şi mai mult ca sigur vor face acest lucru, dat fiind mecanismul de formare a tarifelor, care sunt legate de valoarea la care sunt ahiziţionate energia electrică şi gazele naturale de pe bursa OPCOM sau, mai precis, de pe aşa-numita piaţă pentru ziua următoare.

E.ON acuză practici neconcurenţiale şi chiar înşelătorii

Compania E.ON susţine că a primit foarte multe sesizări de la foştii săi clienţi, care afirmă că au fost induşi în eroare şi au semnat contracte care îi dezavantajează.

„În ultimele luni, numeroase persoane ne-au adus la cunoştinţă că au fost induse în eroare, chiar înşelate, de reprezentanţi ai unor companii de furnizare de electricitate şi gaze naturale, în vederea încheierii unui nou contract. Am luat o serie de măsuri conform legislaţiei din România şi normelor stabilite de Autoritatea Naţională de Reglementare din domeniul Energiei (ANRE), împotriva celor care distribuie mesaje neadevărate şi înşelătoare şi rugăm consumatorii să ne sesizeze practicile neconcurenţiale ale furnizorilor de energie.

Toate sesizările primite de la clienţi sunt redirecţionate către autorităţile statului, iar persoanele care sunt într-o situaţie similară sunt consiliate pentru a fi identificată cea mai bună soluţie”, susţine E.ON, într-un comunicat dat recent publicităţii.

De asemenea, operatorul îi avertizează pe consumatori că pot fi chiar victimele unor escroci care acţionează în numele său în mod abuziv:

„E.ON este furnizor de electricitate, gaze naturale şi soluţii energetice de 13 ani, pentru trei milioane de români, şi nu utilizează parteneri care să solicite reînnoirea contractului de furnizare energie sau a diferitelor clauze ale acestuia. Cei care fac acest lucru în numele nostru acţionează în mod abuziv şi ilegal. Consultanţii noştri pot fi identificaţi uşor, deoarece legitimaţiile, vestimentaţiile şi documentele sunt cu sigla E.ON, iar clienţii pot verifica identitatea acestora prin telefon, la numărul 0265.200.606.

Ca măsuri de precauţie împotriva înşelătoriilor, E.ON recomandă citirea cu atenţie a conținutului tuturor documentelor puse la dispoziţie de reprezentanţii furnizorilor de energie electrică şi gaze. În cazul în care lipsesc informații legate de prețuri, termene de plată, valori ale taxei de reziliere etc. sau există câmpuri necompletate, este preferabil ca potenţialul client să nu semneze contractul, pas pe care ar fi bine să-l facă doar în cazul în care a înţeles condițiile prevăzuite și acestea sunt în folosul său.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

3 Răspunsuri “Atenţie la păcăleli când schimbați contractele pentru electricitate şi gaze! Mai multe persoane au fost înșelate

  1. Super !!!Au sunat ca trebuie sa imi schimb contractul ca imi expira.Nu sunt in romania ASA Ca sa du’s cumnatul. Si sa vezi mi au facut contract Cu asigurare .De 10 Anii Nu sta nimeni acolo Nu e consum dar platesc asigurare 35 de Lei pe Luna.Fara mine sa putut incheia contract dar Nu se poate rezilia. MENTIONEZ ca Nu sta nimeni La adresa respectiva.Mi au incais gazul pt neplata cand aveam peste 600 Lei in avans doar ca bani intrau in contul vechi ,sa platit reconectarea La giseu Nu se poate da informati numai La proprietär,dar se poate face contract Nou fara.Sa va fie rusine sunt foarte dezamagita.

  2. Chestia ca uitați sa specificați ca după perioada contractuala putem schimba iar și iar furnizorul … EON ROMAnia am fost sunat din partea dumneavoastră precum ca ma lăsați fără gaz și lumina Electrică și ca voi aveți distribuția ,pentru ca am alaes un alt furnizor . Rușinică

  3. Contractele de utilitati pentru persoane fizice ar trebui sa contina doar cateva clauze ca:
    -pretul final = lei/MWh (cand cumpar o camasa stiu ca ma costa 50 de lei si nu ma intereseaza cat din acestia reprezinta panza, cat ata si cat cusutul! la fel si la energie, pentru ca sunt zeci de preturi partiale inselatoare!)
    – parametrii de furnizare: tensiune minima/max, putere calorica inf.,etc
    -conditiile de furnizare ( nu demult am stat 48 ore fara curent, cand nu fusese o calamitate meteo, din cauza unei legaturi slabite la stalp, care a fost remediata in 10 minute) si penalitatile datorate de furnizor!
    -conditiile de facturare si plata!

    Asta trebuie sa rezolve urgent ANRE!

    Consumatorii casnici nu pot plati avocati care sa inteleaga toate chichitele!

Lasă un răspuns