Update. Angajații STPT au organizat un protest împotriva concedierilor abuzive și a condițiilor de lucru și salarizare

Angajații STPT au organizat un protest împotriva concedierilor abuzive și a condițiilor de lucru și salarizare

Angajații STPT au organizat un protest împotriva concedierilor abuzive și a condițiilor de lucru și salarizare

Update

În contextul conflictului de muncă declansat în Societatea de Transport Timișoara (STPT), conducerea Federației Sindicatelor din Transporturi și Servicii Publice – România (FSTSP) s-a întâlnit vineri, 09.02.2024, cu Mihai Ritivoiu, prefectul județului Timiș, pentru găsirea unor soluții de dezamorsare a situației conflictuale.

Prefectul Mihai Ritivoiu a promis să se implice în medierea problemelor din transportul public sesizate de sindicaliști, probleme ce aduc atingere intereselor tuturor cetățenilor din Timișoara.

Anunțul a fost făcut de către Sindicatul Transportatorilor din Bucuresti – STB.

Știrea inițială

Câteva zeci de angajați ai societății timișorene de transport în comun au organizat vineri, 9 februarie 2024, un protest în fața sediului STPT, împotriva concedierii abuzive a vicepreședintelui de sindicat, Sebastian Stănia dar și împotriva altor măsuri ilegale și nereguli luate de către conducerea STPT.

Acțiunea a început la ora 11 și s-au adunat peste 100 de persoane, printre care șoferi și vatmani din Timișoara și din alte orașe ale țării.

Membrii Sindicatului Independent Armonia au ridicat mai multe probleme, pe care le aduc în atenția conducerii societății dar și în cea a Primăriei Timișoara.

Protestatarii invocă concedierea abuzivă a vicepreședintelui, constrângeri și presiuni exercitate asupra altor membri ai conducerii sindicatului, condițiile de muncă precare, precum și nerespectarea legislației privind drepturile angajaților și libera asociere.

protest stpt2

Totul a ieșit la suprafață după ce, pe 22 ianuarie 2024, Sebastian Stănia a fost concediat pe loc, în mod abuziv, pe motiv că ar fi postat în timpul liber, pe o rețea de socializare, mesaje care au adus atingere imaginii STPT. În realitate, acesta a prezentat nereguli majore în ceea ce privește managementul defectuos și nereguli grave în funcționarea societății de transport în comun.

În seara de 23 ianuarie, Sebastian Stănia, șoferul concediat și Emilia Horvath, lider de sindicat, au prezentat într-o emisiune TV la un post regional aspecte extrem de grave, printre care faptul că șoferii muncesc și câte 20 de ore pe zi sau faptul că autobuzele și tramvaiele ies pe traseu cu defecte majore sau că se folosesc anvelope noi atunci când vehiculele sunt duse la inspecția tehnică periodică, iar la întoarcerea la autobază li se montează înapoi vechile anvelope cu un grad de uzură maxim depășit. Ei au mai acuzat și diverse presiuni care se pun asupra liderilor de sindicat dar și asupra angajaților, de către cei din conducerea STPT.

Sebastian Stănia are deja un avocat care îl reprezintă în acțiunea în instanță deschisă împotriva conducerii societății, pentru modul abuziv și motivele invocate în demiterea sa.

Sindicatul Independent Armonia din STPT, în sprijinul căruia au venit colegi de la Federația FSTSP-România și de la sindicatele din București, Arad, Ploiești, Constanța, Brăila, Tg.-Jiu, Cluj, Oradea, Vaslui au tras un semnal de alarmă asupra mai multor aspecte:

– Concedierea abuzivă a vicepreședintelui Sebastian Stănia (art. 220 din CM): Constrângeri, presiuni, amenințări la adresa celorlalți membri din conducerea sindicatului.

– Timpul de lucru: Oameni care realizează 600 de ore lunar, cei care nu primesc decât norma de ore și cer de lucru din liber.

– CCM aflat în derulare, 10 grile de salarizare la o categorie de personal cu diferență de 2.000 lei față de cea de jos, unde se regăsește masa semnificativă a personalului de bord la cea de sus, care este acordată pentru „alte servicii”.

– Starea tehnică deplorabilă a mijloacelor de transport: Vehicule care circulă luni de zile cu aceleași defecte (mentenanța este folosită la curățenie și igienizare).

– Constrângerea angajaților de a face parte din sindicatul reprezentativ, nerespectându-se legislația, dreptul la liberă asociere, programul celor care ar trebui să opereze cererile de retragere.

protest stpt3

Rămâne de văzut dacă directorii STPT refuză sau nu un dialog cu sindicatul, dar oricum protestatarii vor înainta în scris conducerii o notă de protest și o listă de revendicări, cu mențiunea că acțiunile vor continua până când conducerea societății va lua în considerare dolenațele lor și va da curs unor negocieri, se va opri din a mai pune presiune și a mai intimida angajații și se va angaja să respecte timpii de lucru, remunerarea dar și o stare tehnică corepsunzătoare a mijloacelor de transport.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *