„Vrem să asigurăm livrarea pentru restaurantele din Timișoara care nu au acest serviciu”. Interviu cu Radu Bălăceanu, Country Manager foodpanda România

Apetitul timișorenilor pentru comenzile online de mâncare crește constant, spune Radu Bălăceanu, Country Manager foodpanda România.

După aproape doi ani și jumătate de prezență în Timișoara, platforma pe care acesta o conduce a ajuns să colaboreze în prezent cu 21 de restaurante din oraș, dar numărul acestora va crește cu aproximativ 50 la sută până la finele anului, după cum a declarat Radu Bălăceanu, într-un interviu acordat în exclusivitate pentru „Renașterea bănățeană”.

Cu câte restaurante din Timișoara colaborați în prezent și care sunt acestea?

foodpanda și-a extins activitatea în Timișoara din primăvara anului 2014, iar în prezent, platforma colaborează cu 21 de restaurante de top din oraș, printre care se numără și Chopstix, Gloria, Pizza Ricci, Pizza House Lake, Shanhay Bar, Frango, L’amorosa, Pizza La Maria, Ten Pizza, Pizza Nuova Mama Mia, Anatolia, Very Italian Pizza și Magnum Fresh. De la începutul lunii septembrie, foodpanda va asigura livrarea pentru alte cinci restaurante din oraș, astfel că totalul va ajunge la 26, odată cu lansarea acestui proiect. În plus, vom include pe platformă și Spartan, unul dintre cele mai cunoscute lanțuri de food din Timișoara.

Care este profilul consumatorului din Timișoara? Vă rog să precizați vârsta, venitul mediu, nivelul de studii, de câte ori comandă mâncare online într-o săptămână etc.

Bănățenii sunt extrem de activi și au apetit din ce în ce mai mare pentru comenzile de mâncare online. În Timișoara avem una dintre cele mai mari rate de fidelizare a consumatorilor foodpanda, după București. Însă, spre deosebire de celelalte orașe, unde tendințele de consum sunt relativ constante, în Timișoara observăm schimbări permanente, când vine vorba de preferințele culinare. Singurele variabile care se mențin sunt cele care conturează portretul consumatorului fidel. Astfel, cei care comandă cel mai des mâncare de pe Internet sunt persoane cu o viață activă și au studii medii sau superioare. Consumatorul fidel are vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani și comandă online, în medie, de trei ori pe săptămână.

Cine comandă cel mai des mâncare online? Femeile sau bărbații din Timișoara? Care este ponderea fiecărei categorii?

Din datele analizate de noi, cei care comandă online cel mai des sunt bărbații, care au o pondere de 55 la sută din totalul clienților, restul fiind femei.

Ce mâncăruri se comandă cel mai des în Timișoara? În ce zone se fac cele mai multe comenzi?

Așa cum am precizat anterior, timișorenii sunt foarte schimbători când vine vorba de preferințele lor culinare. Astfel, dacă anul trecut pizza și shaorma erau pe primul loc în topul celor mai comandate preparate, anul acesta mâncarea asiatică este la mare căutare.

De la începutul anului și până în prezent, cele mai comandate mâncăruri pe platformă, în Timișoara, au fost pastele de orez cu pui și pastele cu legume. Singurele preparate care au rămas în top și anul trecut și în 2016 sunt meniurile cu crispy strips.

Însă, odată cu introducerea altor restaurante pe platformă, probabil că topul se va schimba, iar mâncarea cu specific mediteranean, cum este cea de la Spartan, va avea priză și la publicul foodpanda din Timișoara, ca și în București și Cluj-Napoca.

Câți bani dau, de regulă, timișorenii pe comenzile lor?

În Timișoara, valoarea bonului mediu s-a menținut pe un trend ascendent, ajungând, în prezent, la peste 50 de lei, cu circa 10 la sută mai mult față de media înregistrată în vara anului trecut. Însă, ne așteptăm ca această medie să crească direct proporțional cu numărul de restaurante noi introduse pe platformă.

Care au fost cele mai mari trei comenzi pe care le-ați înregistrat? Când au fost plasate comenzile și pentru ce produse?

Cea mai mare comandă, în valoare de 352 de lei, a fost plasată anul trecut și a inclus mai multe sortimente de sushi. Al doilea cel mai mare bon din Timișoara s-a înregistrat în acest an și a fost în valoare de 347 de lei.

Persoana care a plasat această comandă a ales tăiței picanți cu pui și vită, orez Jasmine cu fructe de mare, pui dulce-picant, orez Jasmine cu curry, alge de mare, orez Jasmine cu legume, urechi de lemn, creveți, pachețele de primăvară, vinete în stil Sichuan, vită în sos chinezesc, aripioare picante, sos de soia și pui cu bambus.

A treia comandă ca valoare, de aproape 290 de lei, a fost tot în acest an și a inclus mai multe porții de filetto al pepe verde (mușchi de vită cu sos de piper verde), omletă cu șuncă și cașcaval, cartofi prăjiți, iar la desert clătite bănățene și clătite cu finetti.

Creșterea valorii maxime a comenzii se datorează faptului că, în ultima perioadă, corporatiștii din Timișoara au început să folosească din ce în ce mai mult foodpanda. În plus, având în vedere faptul că sectorul IT este în plină dezvoltare, ne așteptăm să primim comenzi din ce în ce mai voluminoase din clădirile de birouri din acest oraș. Cred cu tărie că tendința va fi una ascendentă pentru că aceștia vor aprecia cel mai mult usurința de plasare a comenzilor prin foodpanda.

Când comandă timișorenii cel mai des de mâncare de pe internet? Dar cel mai puțin?

Timișorenii comandă cel mai des mâncare de pe platformă în special în zilele ploioase. Totuși, dacă ne raportăm doar la rezultatele înregistrate în zilele cu vreme bună, cele mai multe comenzi se plasează joia, vinerea și sâmbăta, iar duminica, lunea și marțea sunt cele mai puține, pentru că mulți clienți foodpanda preferă să mănânce în aceste zile ce au gătit acasă în week-end. Acestă tendință se explică prin faptul că unul dintre cele mai importante obiceiuri ale românilor este masa de duminică în familie.

Care au fost cele mai neobișnuite mâncăruri comandate de timișoreni?

Printre cele mai neobișnuite preparate culinare comandate în Timișoara se numără pizza cu brânză proaspătă de vaci, mere și scorțișoară; kuzu ciger, un preparat culinar din ficat de miel, cu orez, ceapă, cartofi prăjiți, varză roșie și morcov; piept de pui cu sos de vișine sau piept de pui cu ananas, caşcaval și broccoli.

Câte restaurante din Timișoara vreți să aveți listate pe platformă până la finele anului?

Vrem să ne extindem în Timișoara și să avem cât mai multe restaurante pe platformă, dar, pentru noi este mai important decât numărul restaurantelor să avem parteneri de încredere, care să le ofere bănățenilor cele mai bune servicii. Până la finalul anului vom ajunge la 30-35 de restaurante partenere.

Ce planuri mai are foodpanda în Timișoara, în următoarea perioadă?

Pe lângă creșterea numărului de restaurante partenere, vrem să testăm serviciul de livrare propriu pentru restaurantele din Timișoara care nu au acestă opțiune.

Punem accentul pe portofoliul actual de restaurante, care este foarte important pentru clienții noștri și vrem să răspundem cu succes tuturor exigențelor lor.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “„Vrem să asigurăm livrarea pentru restaurantele din Timișoara care nu au acest serviciu”. Interviu cu Radu Bălăceanu, Country Manager foodpanda România

  1. Buna seara , ma numesc Mariana .
    Avem un restaurant -PIZZERIE , traditional Italian .
    Am vrea sa colaboram cu dumneavoastra .

Lasă un răspuns