Tramvaie noi de 100 de milioane de lei, cu bani europeni

tramvaie 1

Consilierii locali timișoreni au aprobat proiectul de înnoire a flotei de tramvaie din Timișoara, etapa I, în vederea finanțării acestuia în cadrul Programului Operațional regional 2014-2020.

Valoarea totală a proiectului se ridică la 96,37 milioane de lei (TVA inclus), iar contribuția municipalității timișorene va fi de 16,98 milioane de lei, reprezentând achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului, precum și contribuția de doi la sută din valoarea eligibilă.

CITEȘTE ȘI: O comună din Timiş se modernizează cu mulţi bani de la guvern. Sunt vizate toate satele aparţinătoare

Prin proiect se propune achiționarea a șapte tramvaie articulate cu podea coborâtă, acționate prin invertoare și motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la rețea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice, cu post de conducere la un singur capăt și uși de acces pe partea dreaptă față de direcția de mers înainte. Prețul maxim pentru un tramvai este de 13,75 milioane de lei (cu TVA), adică aproape trei milioane de euro.

Conform materialelor anexate la hotărârea de consiliu local, Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) este operatorul de transport public pentru municipiul de pe Bega, operând curse cu tramvaie, troleibuze și autobuze pe raza orașului, dar și pe șase rute care deservesc comunele din Asociația Metropolitană de Transport, precum și pe două rute între oraș și Aeroportul Internațional „Traian Vuia”, care sunt tratate ca rute pur municipale.

Începând cu anul 1995, au fost dobândite cu titlu gratuit sau contra cost, un număr mare de tramvaie second-hand care în scurt timp după punerea în exploatare (1-4 ani) au prezentat diverse defecţiuni care au determinat oprirea din circulaţie, respectiv cheltuieli semnificative de reparaţii.

Tramvaiele asigură transportul pe zece linii comerciale, ale căror trasee au o lungime totală de 38,469 kilometri linie dublă, respectiv 76,938 linie simplă, din care, în prezent, sunt efectiv în exploatare
33,172 kilometri linie dublă, respectiv 66,344 linie simplă.

Vârsta medie a parcului de tramvaie utilizat în prezent de STPT este de 41,5 ani, tramvaiele fiind produse între anii 1962-1973, astfel că, începând cu anul 2010, acestea îndeplinesc condiţiile legale de casare.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Tramvaie noi de 100 de milioane de lei, cu bani europeni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *