Timișorenii, puşi inutil pe drumuri pentru o fițuică

Cumpărarea unui imobil pe raza municipiului Timișoara presupune nu doar disponibilitate financiară, ci și mai multe drumuri pe la diferite instituții locale.

În termen de 30 de zile de la data semnării actului în formă autentică, cetățenii sunt obligați să se deplaseze la Direcția fiscală a primăriei pentru completarea declarației de impunere a imobilului dobândit.

Atât notarul, cât și angajații instituției, îi înștiințează verbal pe contribuabili că impozitul datorat pe imobil se plătește abia începând de anul următor, întrucât, potrivit noilor reglementări fiscale, pe anul în curs este achitat de către vânzător.

Citeşte şi: Doi copii din Timiş, muşcaţi de șerpi! Unde s-a întâmplat

După câteva luni însă, cumpărătorul primește în cutia poștală o recomandată care se ridică doar de la oficiul poștal pe raza căruia se află domiciliul de pe cartea de identitate. Cum mulți dintre cetățeni lucrează peste ora închiderii oficiilor poștale, pentru ridicarea recomandatei trebuie să se învoiască din timpul serviciului.

Citeşte şi: HIV/SIDA face ravagii în judeţul Timiş! Cine sunt bolnavii depistaţi recent

La poștă, surpriză! Recomandata cu pricina este, de fapt, o înștiințare de la Direcția fiscală prin care li se comunică… același lucru, pe care îl știau deja: faptul că nu datorează impozit pe noul imobil decât anul următor. În mod normal, o recomandată nu se lasă în cutia poștală, ci se înmânează personal, de către factorul poștal, însă procedura s-a pierdut undeva pe drum de ani buni.

Citeşte şi: Promoţie în unele supermarketuri din Timişoara: „boli la ofertă” (FOTO)

Prin urmare, timișorenii sunt puși pe drumuri pentru o hârtie care nu le folosește la nimic, în timp ce instituția publică cheltuiește inutil banii cu redactarea și expedierea ei.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “Timișorenii, puşi inutil pe drumuri pentru o fițuică

  1. Stimata d-soara (d-na) … si asta nu e tot ? Daca locuinta … are curent (E-nel … inca cel putin 2 zile pe drumuri),are gaz (e-ON … alte 2 zile pe drumuri),are cablu TV si internet (alte 2 zile pe drumuri),are apa curenta( ai cumparat o casa) (Aqua… alte 2 zile pe drumuri),are canalizare (ai cumparat o casa) (RE… alte 2 zile pe drumuri). Unde mai pui cheltuielile cu transportul pina la cele 5 unitati,plus …o gramada de copii xerox pt. fiecare unitate. Faceti un drum pina la una din unitati si vedeti cit se asteapta la coada …si in ce conditii se asteapta !?! Mai mare …UMILINTA decit sa astepti ore in sir … si sa ti se spuna ca-ti mai trebuie inca o hirtie … n-ai mai INTILNIT !?! Cit despre Primarie … a 6-a uniutate (de fapt prima,respectind cele 30 de zile) … ce sa mai vorbim !?!? Ai nevoie de cel putin 2 zile !?! DE CE SA NU FIE COMPLICAT CIND SE PUTEA ….SIMPLU ? Un „cap limpede” …. ar fi rezolvat problema …simplu ! Asa cum notarul inregistreaza la … cadastru locuinta … tot asa notarul poate trimite la cele 6 unitati sau 4 daca-i locuita la bloc (contra cost … care oricum este mai mic decit …costul actual) … contractul si copia de pe CI …chiar si pe mail … si te scutest de 12 zile de …stat la cozi si …suportat …UMULINTA … unor functionari ! P.S. Dupa 12 zile de umblat ….pe la 6 unitati(cu 6 dosare in plasa !?!) … ai in sfirsit contractele in mina !?! In ceea ce priveste costurile cu drumurile si copiile … aprox. 300 lei. OBS. Intrati pe site-urile celor 6 unitati si … vedti ce acte cere fiecare unitate !? (Hirtie si iar hirtie !) P.P.S. Si iar ma uit la ESTONIA (o tara fosta sovietica !) care … rezolva aceste probleme in … maxim 48 de ore. Are o singura deficienta (sistemul din ESTONIA) … trimite acasa toate actele … pe mail sau …listate la cerere !?! (actele sunt semnate cu semnatura de pe contract !?!). Comentariu este si pe FB

Lasă un răspuns