Timișoara, în drum spre era digitală

digitala

Timișoara, în drum spre era digitală

Cel puțin așa promit reprezentanții administrației locale, care, împreună cu alți colaboratori, au realizat Strategia de Smart City și Transformare Digitală Timișoara 2022-2027.

Primăria Municipiului Timișoara a construit, împreună cu ecosistemul local de actori ( firme de IT, mediul universitar, ONG-uri și mulți cetățeni interesați) și cu experți internaționali, o strategie completă pentru a aduce orașul în era digitală.

”Strategia propusă intră de joi în consultare publică pentru următoarele 30 de zile lucrătoare.

CITEȘTE ȘI: Timișoara, surpriza neplăcută de pe piața imobiliară

Timișoara este un hub de inovație și cercetare și unul din centrele universitare mari din România. Într-un studiu recent, https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/desi, făcut în Barometrul de Calitate a Vieții a rezultat că, din punct de vedere al unei conexiuni avansate la internet, Timișoara se plasează peste media Uniunii Europene.

Conform barometrului, Timișoara are o conectivitate de 92,4%, comparativ cu UE care are 92% și România 89%.

În urma unei consultări publice cu actorii interesați au fost identificate primele 10 disfuncționalități care vor fi prioritizate. În top se află „stresul cotidian și consumul inutil de timp și resurse” și „existența a două lumi paralele digital/hârtie în domeniul serviciilor publice”, rezultatele fiind disponibile în documentul de strategie.

Procesul de design al strategiei a fost realizat pe o perioadă de 6 luni și se încheie după aprobarea în Consiliul Local. Un număr cât mai mare de actori a fost implicat pentru a asigura ca implementarea strategiei să fie asumate împreună de întreaga comunitate. Transformarea digitală a unui oraș nu poate fi îndeplinită doar de primărie, ci necesită sprijinul întregului ecosistem local.

Strategia este împărțită în 7 domenii strategice mari care vizează viața de zi cu zi a cetățenilor: transparența decizională și guvernarea participativă, servicii publice de calitate, inovația și mediul economic, atragerea și retenția forței de muncă calificate, mediul și salubrizarea, cultura și recreerea, mobilitatea și transportul public.

În total sunt incluse 165 de proiecte strategice din care 27 sunt deja în curs de implementare. Pentru a asigura realizarea și monitorizarea lor, 62 de indicatori de performanță vor fi actualizați anual și va exista un partener care va acționa ca lider pentru fiecare proiect în parte.

Printre cele mai importante proiecte se numără:

Portal Unic care să asigure legătura cetățeanului și a firmelor cu administrația publică locală

City app de informare pentru vizitatori și cetățeni

Portal de evenimente care va deservi atât participanții cât și organizatorii de evenimente

Cartografierea societății civile și a grupurilor de lucru locale

Implementarea bugetului participativ

Macheta digitală a orașului (Timișoara Digital Twin)

Prin această strategie vor putea fi atrase finanțări nerambursabile semnificative prin PNRR și alte programele multianuale lansate de Uniunea Europeană”, transmit reprezentanții PMT.

Propunerea de strategie poate fi citită aici

Proiectul de hotărâre poate fi consultat aici


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns