Spitalul Municipal Timişoara a schimbat metodologia de rambursare a cheltuielilor suportate de pacienți. Toate prevederile abuzive și discriminatorii au fost eliminate

Articolul intitulat „Atunci când vine vorba de returnarea banilor cheltuiți pe perioada internării, spitalele își păcălesc pacienții”, publicat în ediția din 13 septembrie a „Renașterii bănățene” n-a rămas fără urmări. Constatând justețea celor prezentate de noi, unul dintre managerii spitalelor timișorene menționate în articol, doamna Olimpia Oprea, care conduce, ca interimar, Spitalul Clinic Municipal de Urgență Timișoara (Clinicile Noi), a reacționat ultra-rapid: a convocat Comitetul Director al spitalului chiar în ziua următoare apariției articolului pentru a decide ce e de făcut.

Ședința s-a concretizat cu noua „Metodologie de rambursare a cheltuielilor suportate de pacienți pe perioada de internare continuă și de zi”, întocmită de conducerea Municipalului, în baza HG 161/2016 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2016-2017.

Astfel, în vechea metodologie a spitalului, aprobată de fostul director al Municipalului, Octavian Mazilu, se făcea, în mod nejustificat, distincție între pacienții internați prin Urgență și cei „evadați” de pe lista de așteptare, care nu mai suportau durerile și solicitau internarea, cerere acceptată doar dacă oamenii consimțeau să semneze o declarație prin care renunțau la rambursarea cheltuielilor făcute pe perioada spitalizării.

Spre deosebire de aceste prevederi abuzive, în noua metodologie nu mai apare această discriminare, toți pacienții, indiferent de modalitatea prin care au ajuns internați, beneficiind de posibilitatea de a-și primi înapoi banii cheltuiți pe medicamente sau materiale sanitare.

Nu mai apare în noua metodologie nici o listă de așteptare și nici o declarație pe care s-o semneze, cu pistolul la tâmplă, pacientul…

De asemenea, a fost eliminată și prevederea care sfida legea, conform căreia „După efectuarea achiziției în nume propriu, pacientul depune la registratura spitalului dosarul în vederea rambursării cheltuielilor în termen de 30 de zile de la externare”.

Așa cum am arătat în articolul precedent, termenul general de prescripție este de trei ani, conform prevederilor Codului civil, astfel încât obligarea foștilor pacienți să depună cererea de rambursare a cheltuielilor musai în 30 de zile era total abuzivă.

Dacă cei de la Spitalul Municipal au reacționat rapid și au înlocuit imediat acea metodologie discriminatorie, la Spitalul Clinic Județean de Urgență – celalaltă mare unitate sanitară din Timișoara a cărei metodologie de rambursare a cheltuielilor cuprinde prevederi abuzive -, nu se modifică, deocamdată, nimic…

0 Comments

No Comment.