Șefa creșelor l-a rănit în orgoliu pe Robu și a zburat din funcție, dar ilegalitățile rămân pe loc

chelbu si robu

Scandalul declanșat în Primăria Municipiului Timișoara (PMT) de dezvăluirile în exclusivitate pe care le-am făcut în ultimele două săptămâni a lăsat-o fără funcția de conducere pe una dintre piloasele ajunse șefe în cea mai importantă instituție a orașului.

Ne referim la tânăra directoare interimară a Serviciului Public Creșe, Patricia Chelbu-Goje, demisă în plină conferință de presă de către primarul Nicolae Robu, pentru că nu și-a predat CV-ul în vederea publicării acestuia pe site-ul primăriei, la fel cum au făcut ceilalți ocupanți ai funcțiilor publice de conducere.

Vă reamintim că, în urma celor două articole pe care le-am publicat în „Renașterea bănățeană” – „O anonimă ajunsă șefă este protejată de mafia angajărilor din Primăria Timișoara” și „În numele tatălui, al soțului și al mamei! Cu un CV bazat pe joburi în familie și ZERO vechime în specialitatea studiilor, o piloasă a fost angajată ilegal de Primăria Timișoara și numită directoare de Nicolae Robu” -, primarul Robu a semnat o notă internă prin care a obligat toate persoanele cu funcții de conducere din primărie să-și predea, până joi, 7 martie, la Serviciul Resurse Umane, CV-ul la zi, în vederea publicării acestuia pe site-ul primăriei.

Decizie ad-hoc

Când a aflat, în timpul conferinței de presă de ieri, că tocmai funcționara de la care s-a declanșat întregul scandal nu a catadicsit să se conformeze dispozițiilor sale, Nicolae Robu a luat foc. A cerut să i se aducă o explicație scrisă chiar în acel moment, iar după ce explicația a venit – „Patricia Chelbu nu a primit nota internă cu CV-ul și din motivul acesta nu l-a predat la Serviciul Resurse Umane” – și-a început tirada:

„Am luat decizia de a o schimba din funcție pe motivul acesta. Nu știu dacă ce s-a întâmplat la angajare e legal sau nu-i legal, de astea se vor ocupa alții, care au menirea să stabilească legalitatea sau ilegalitatea, însă de modul în care procedează această persoană evident că pot să mă ocup eu, asta ține de prerogativele mele și, prin urmare, o schimb din funcție. Punct! E o sfidare să vii și să spui că tu n-ai știut! Decizia e luată. E o decizie definitivă, nu mă răzgândește pe mine nimeni!”.

Orgoliul, mai presus de orice

Așadar, Nicolae Robu nu a demis-o pe Patricia Chelbu-Goje din funcția de director interimar pentru că s-ar fi încălcat legea în momentul în care a fost angajată, ci pentru că tânăra manelistă l-a rănit în orgoliu. Sigur, scopul scuză mijloacele, iar faptul că impostura mai primește uneori și câte un șut în fund trebuie salutat. Doar că, dincolo de sfidarea la adresa primarului, care nu e pedepsită de lege, rămân detaliile pe care le-am prezentat în articolele precedente, referitoare la culisele angajării Patriciei Chelbu-Goje în primărie.

Întotdeauna adevărul doare

Dacă în conferința de presă din 5 martie, Nicolae Robu a declarat că e receptiv la ceea ce i se sesizează, indiferent din partea cui vine sesizarea – adică inclusiv din partea jurnaliștilor -, în conferința de presă de ieri, primarul m-a atacat, fără să mă numească:

„Nu stabilește legalitatea un jurnalist, mai ales că cel care a scris, că am fost informat cine este… Nu-mi pierd vremea să comentez ce spune el, pentru că e un om de o speță… Nu e de comentat despre acel personaj.

Dar problema poate fi reală și problema în sine mă preocupă pe mine. Părerea mea despre acest personaj este prea proastă ca să-i dedic timp”.

Așadar, domnul primar, cu care am avut un singur dialog, timp de vreo 30 secunde, în urmă cu câțiva ani, pe tema interimatului perpetuu al lui Dorel Cojan la șefia Poliției Locale, a fost „informat” despre mine și și-a format o părere extrem de proastă în ceea ce mă privește.

Dacă Nicolae Robu a discutat cu personajele din preajma sa, gen Rodica Aurelian, Rodica Surducan, Lelica Crișan și alte „rodici” și „lelici” care au fost protagoniste în articolele mele, atunci treaba e clară, nici nu avea cum să-și facă o altă părere, sunt convins că susnumitele au pozat și pozează în fecioare neprihănite în fața cavalerului în armură și pe cal alb de la butoanele primăriei.

E adevărat și că eu nu particip la conferințele de presă ale domnului Robu, chiar dacă apreciez comediile de bună calitate, deci primarul nu avea cum să interacționeze cu mine…

„Nota explicativă”, în bătaie de joc

În fine, după ce mi-am șters lacrimile… de râs, am răsfoit și foile pe care le flutura ieri victorios dom’ primar, foi conținând explicațiile scrise ale șefei Serviciului Resurse Umane, Rodica Aurelian (cea promovată ea însăși fraudulos în funcția de conducere și numită, ulterior, de Robu șefa comisiei de etică din instituție!), cu privire la angajarea în primărie a Patriciei Chelbu-Goje.

Le-am răsfoit și m-am amuzat din nou copios: madam Aurelian l-a aburit pe patru pagini pe onor primarul urbei, iar campionul onestității a înghițit gălușca pe nemestecate, ba a servit-o și presei ca dovadă supremă de transparență.

Un concurs inventat

O să-i explicăm cu liniuță domnului primar. Mai întâi, doamna Aurelian zice așa: „Din verificările efectuate asupra documentelor existente la Serviciul Public Creșe Timișoara, doamna Chelbu-Goje Patricia a fost angajată pe funcția de inspector de specialitate gradul profesional debutant, în urma promovării concursului organizat în acest sens de Serviciul Public Creșe Timișoara”.

După cum se observă, Rodica Aurelian nu precizează în ce dată a fost organizat respectivul concurs în urma căruia Patricia Chelbu-Goje a devenit inspector debutant, un concurs anterior celui organizat în februarie 2017.

Eu am luat la puricat site-ul primăriei, secțiunea „Resurse umane – concursuri funcții publice vacante” și nu am găsit-o pe tânara respectivă.

I-am trimis și un SMS doamnei Aurelian, rugând-o să îmi trimită link-ul de la concursul respectiv, în caz că-mi scăpase mie, dar n-am primit nici un răspuns de la șefa Resurselor umane.

Dacă domnul primar are mai multă trecere la doamna Rodica, poate o convinge să divulge și detaliile cu privire la acel „concurs” – gen data anunțării, dată desfășurării, lista posturilor vacante, bibliografia, condițiile de ocupare a postului, rezultatele concursului – că așa, doar să scrii în nota aia explicativă că a fost un concurs la o dată neprecizată nu înseamnă că ai adus argumente legale, ci doar că le inventezi.

Madam Aurelian mistifică evidența

Punctul doi: „La sfârșitul perioadei de debut, doamna Chelbu-Goje Patricia a susținut examenul de promovare în funcția de inspector de specialitate gradul imediat superior – II, în baza unui referat de evaluare (…)”.

concurs promovare
Examenele de promovare sunt menționate ca atare pe site-ul primăriei, toate celelalte sunt concursuri de ocupare a posturilor vacante, așa cum a fost și cel desfășurat în 15 februarie 2017

De data aceasta, doamna Aurelian se referă la concursul despre care am scris în articolele precedente, cel din februarie 2017, pe care-l botează însă „examen de promovare”, în ciuda faptului că a fost vorba de un concurs clasic de recrutare, de angajare, nu examen de promovare, acest lucru reieșind clar din anunțul postat pe site-ul primăriei, în data de 20 ianuarie 2017, în care erau prezentate detaliile cu privire la concursul ce urma să se desfășoare în data de 15 februarie 2017!

Aici domnul Robu nu mai are nevoie de ajutor de la doamna Aurelian, se poate uita și singur pe site…

Are studii, n-are vechime!

În al treilea rând, Rodica Aurelian se învârte în jurul cozii și îi transmite domnului primar că „Doamna Chelbu-Goje Patricia nu ocupă postul de director al Serviciului Public Creșe Timișoara, ci prin delegarea atribuțiilor exercită cu caracter temporar funcția de conducere de director până la ocuparea postului prin concurs”, folosind prilejul și să i-o servească subtil acestuia: „Menționez că până la această dată nu ați dispus scoaterea la concurs a postului de director la Serviciul Public Creșe”.

Și mai precizează doamna Aurelian că Patricia Chelbu-Goje are studiile de licență și de master necesare pentru numirea interimară în funcția de director. Da, așa e, le are, altceva n-are: experiența de doi ani vechime în specialitatea studiilor!

Asta am scris în articolul care l-a determinat pe primar să solicite notă explicativă din partea Rodicăi Aurelian: „(…) Am continuat să citim Legea 188/1999 și am ajuns la articolul 57, care, la alineatul 6, litera a, spune așa: <<(6) Condițiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare participării la concursul de recrutare organizat pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere se stabilesc astfel: a) 2 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice, pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere de: șef birou, șef serviciu și secretar al comunei, precum și a funcțiilor publice specifice asimilate acestora>>.

Da, știm, doamna Chelbu-Goje nu dobândise funcția publică de conducere prin concurs, ci o exercita temporar prin dispoziție de primar, dar haideți să vedem ce spune și articolul 92, alineatul 1, al legii mai sus amintite: <<Exercitarea cu caracter temporar a unei funcții publice de conducere vacante sau temporar vacante se realizează prin promovarea temporară a unui funcționar public care îndeplinește condițiile de studii și de vechime în specialitatea studiilor pentru ocuparea funcției publice (…)>>”.

Nu poți să numești un director interimar fără ca persoana în cauză să aibă și vechimea prevăzută de lege pentru funcția de director plin!

Primarul „a uitat” de directoarea de creșă

Așa că ne întoarcem de unde am plecat. O fi zburat din funcție doamna Patricia, dar nu și din primărie, la fel ca directoarea creșei Făt-Frumos, Nineta Tenczler, rămasă pe funcție și cu CV-ul ținut în continuare la secret, în ciuda sentinței definitive date de Curtea de Apel Timișoara, prin care primăria a fost obligată să facă publice studiile acesteia!

În „nota explicativă” nu scrie nici un cuvânt despre modalitatea în care a ajuns doamna Tenczler directoare de creșă sau despre motivele nepunerii în executare a unei hotărâri judecătorești…

Robu invocă procurorii, dar aceștia sunt în… grevă

Subalternii săi folosesc sentințele instanței pe post de hârtie igienică, iar Nicolae Robu susține că nu eu stabilesc legalitatea lucrurilor care se întâmplă în primărie, ci instituțiile abilitate.

Așa e, eu nu pot face mai mult decât să relatez ce se întâmplă în instituția de pe bulevardul C.D. Loga și atât.

Cât despre organele abilitate, adică procurorii timișoreni, dumnealor nu trebuie deranjați, că sunt încă în grevă.

Azi își fixează banderole albe pe braț, mâine poate își pun bentițe colorate în păr și tot așa. Când să mai aibă timp și de ilegalitățile flagrante din Primăria Timișoara?!


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

11 thoughts on “Șefa creșelor l-a rănit în orgoliu pe Robu și a zburat din funcție, dar ilegalitățile rămân pe loc

  1. Urmatorul speram sa fie de origini urbane. Aparent cei transhumati din sat in oras nu sunt in stare sa gestioneze. E nevoie de un local ! Un timisorean, non rob, non grindean, non ciuhand..poate un on cinstit de data aceasta.. eu l-am avut profesor pe rob, era slab pregatit de atunci..nu stiu cum de l-ati votat, ce-i drept parea cinstit dar pur si simplu e orgolios nu e inteligent din pacate.

  2. Nemernicul asta de robu se crede imparat.
    A facut numai porcarii , practic primaria aia este plina de pile, curve, rude si protejati pupincuristi.
    90% din incassari merg pe salarii imense, hipergonflate, pentru o multime de trantori si trantorite.
    Intre timp, orasul este scufundat in mzierie si gunpoaie, lipsa iluminat public, un transport public execrabil s.a.m.d.

    Ganditi bine la urmatorul vot !

  3. Mda. Daca ar fi sa caracterizam primarul actual al Timisorii intr-un cuvant, acesta ar fi SUPERFICIALITATE. Nu este nici o problema sa fi asa, dar nu cand raspunzi de administrarea unui oras. Lipsa de interes pentru problemele cetatenilor, refuzul de a vedea realitatea, tot felul de aranjamente, slaba pregatire, nu pot fi compensate prin infoierea catre „ziarist”. Dealtfel, o tactica foarte proasta, mai lipseste sa ne spuna ca nu a facut treaba pentru ca nu a fost lasat de presa.
    Sunt tare curios cine l-a „informat despre ziarist”. Mai ales ca a fost intrebat despre fapte si Robu a raspuns despre cum este sau nu un ziarist.
    Era relativ simplu de evitat orice discutie, daca isi facea treaba. Atat si nimic mai mult. Ar fi putut sa nu mai ia spagi, de la firmele de livrari consumabile, pana la prestatorii de servicii. Ar fi putut sa faca si ceva constructiv pentru oras.
    Dar nu, prefera sa ne spuna cum „dusmanii ii poarta pica” si ca ar fi facut de toate, daca nu ar fi fost judecat gresit in presa (in cazul de fata, demonstrat cu acte ca este o nerespectare a legii).
    Sigur ca da, va credem pe cuvant, Robu Nicolae…
    Sunteti o rusine de primar pentru acest oras.

  4. Foarte tare, asta cu Legea Salarizarii Unice.. Toti au diverse pregatiri.. Ingineri.. INGINERI.. Mecanici..Informatica..Economie..dar in acte Toti (Aproape toti) sunt INSPECTORI..si Consilieri.. la toate ( aproape toate ) Directiile si serviciile.. Si in baza..unui HCL..ca legea salarizari le permite Si.au Facut SALARII la nivelui lui 2022..
    Ceilalti..care sunt specializati pe meserie..dar nu sunt inspectori pe functie..doar kinetoterapeut..psiholog..asistent social..asistent medical..etc.. etc.. Salariu Mult mai.mic..pentrj ca nu au numirea de Inspector..

  5. Personalul bugetar trebuie redus la cel mult un sfert , valabil si la Primăria Timișoara, de ce , pentru cine mai gîndește este simplu , ne aflăm,chiar dacă unii ( cînd spun unii , ma refer la angajatii la ,, stat ,, ) , deci unii nu isi dau seama , sintem în anul 2019 , nu in anul 1965 , si informatizarea trebuie sa fie generalizată în toate domeniile , dar vine la schimb cu disponibilizări, dar cum la ,, stat ,, competența este la valori maxime , nu va fi greu pentru cei disponibilizați sa isi manifeste aceasta competenta in sectorul privat , unde se spune ca este o mare criza de forta de munca , cit despre nivelul de salarizare , sa spunem doar ca , fata de sectorul privat , este , mult , mult prea mare , si pentru cei nemultumiti , sa participe la concursurile de ocupare a posturilor , la ,, stat ,, , ca doar oricine are șanse, pe măsură competentelor , si doar se stie , este foarte clar , ca aceste concursuri sînt corecte,chiar foarte corecte .

  6. Daca va uitati pe salarizarea personalului contractual (statul de functiuni) din Primaria Timisoara si directiile aferente, ve-ti observa, cu uimire, ca postul de sofer (studii medii sau generale) are salar de baza mai mare decat psiholog (studii superioare). Este normal? …Poate pentru SUPER PRIMAR Robu si Consiliul Municipal ! (sefii au soferi pentru masina de serviciu).

  7. Si copitoasa aureliana e venita cu pluta din Sustra , a descoperit incaltarile si „animalprintul” cand s-a angajat fraudulos in primarie .

  8. Nu am inteles ce treaba are Primaria Timisoara cu , cresele din Timisoara care sunt institutii de invatamant in sine si tebuie sa se afle in subordinea gradinitelor cum au fost pana de curand . De cand a pus primaria mana pe aceste crese sau umolut de sefi sefuleti in aceste institutii cu salarii exorbitante . In marea majoritate a cazurilor aceste crese functioneaza in cladirile gradinitelor ce rost mai au sefii din primarii ? Directorii de gradinite erau si directori la crese . Pana si bucatarii creselor care lucreaza in aceias bucatarie alaturi de bucatarii din gradinite au salarii duble fata de bucatarii din gradinite . O mare mizerie acest departament din cadrul primariei .

    1. Creșele din Timișoara au aparținut de Ministerul Sănătății și niciodată nu au avut aceeași directori cu grădinitele..Grădinițele sunt în subordinea Ministerul educației ..De 2 ani s-au lepădat și au trecut în serviciul primărie ..Este un dezastru !!!. Și de aici înființate posturi și angajate o gramada de așa zise directoare ..

  9. În toate primăriile sunt lelici , rodici dar și SIMONICI , depinde de primari cât de „ aplecați ” sunt către ele dar și depinde de Nasleii care scuipă în urechi , totul e la fel , acelasi mod de lucru nu există diferență , bașca mai merge și cu gâdilatul pentru că unii primari sunt la senectute așa că nimic nou sub soare.

  10. La anul trebuie sa alegem alt primar care sa fie Timisoarean si sa iubeasca orasul acesta minunat de pe Bega… Personalul primariei este supradimensionat si platit cu salarii prea mari. Asa ca se impune reducerea aparatului administrativ cu 25% . urgent..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *