Românii vor primi următoarea factură la curent peste 3 luni şi ar putea avea o surpriză mare. Experţii vin cu 3 opţiuni pentru a fi pregătiţi

Hidroelectrica a început să trimită facturile la electricitate. Vor veni eșalonat, ”nu vor veni teancuri de 9-10 facturi”

Românii vor primi următoarea factură la curent peste 3 luni şi ar putea avea o surpriză mare. Experţii vin cu 3 opţiuni pentru a fi pregătiţi

Facturile pentru curentul electric vor întârzia luna aceasta, din cauza multiplelor modificări legislative care vizează piaţa energiei. Pentru consumatori reprezintă o nouă lovitură, după scumpirile din ultima perioadă. Atunci când vor primi factura, oamenii vor fi nevoiţi să plătească pentru o perioadă mai lungă, deci mult mai mult, conform observatornews.ro.

„Implementăm noile modificări legislative, de aceea facturile pot fi emise cu întârziere”. Cu astfel de notificări sunt întâmpinaţi clienţii care accesează aplicaţia mobilă a unuia dintre furnizorii de energie. Nu e însă singurul care are dificultăţi în facturare.

Dana Dărăban, director executiv ACUE: Toţi furnizorii vor întâmpina anumite probleme în implementarea noilor criterii de selecţie a beneficiarilor, de aplicare a plafonului la anumite marje de consum, ceea ce e posibil să ducă, în anumite situaţii la întârzieri. Avem nevoie de cel puţin 30 de zile ca să putem să implementăm schimbările.

Dumitru Chisăliţă, Asociaţia Energia Inteligentă: Consumatorii trebuie să se aştepte să primească facturi doar peste 2 luni, sau chiar 3 luni. Bineînţeles, acele facturi vor fi facturi mari, pentru că vor cumula cantităţi pe o perioadă mai lungă de timp.

Pentru consumatori este o nouă veste proastă, după facturile oricum mai mari emise în ultimele luni.

CITEȘTE ȘI: Primăriile trebuie să aloce cel puţin 30% din buget pentru activităţi sportive pentru copii şi juniori

”Una e să plăteşti consumul pe o lună. Să spunem o mie de lei. Şi alta să plăteşti 4 mii de lei deodată, pentru că termenul scadent este acelaşi. Ai primit la 3 luni, termenul e de 15 zile, ca şi când ai fi primi factura în mod normal.”

”Ar trebui să plăteşti o sumă mult mai mare. Mai ales că, în 3 luni, se schimnă tarifele şi nu ştii. Te pomeneşti cu tarife modificate şi nu ştii de ce.”

Experţii vin cu trei opţiuni pentru a fi pregătiţi

Olivian Savin, FEL România: Consumatorul, în această situaţie în care facturile sunt emise cu întârziere, are 3 opţiuni. Prima opţiune e să adauge nişte bani în contul aferent facturilor. A doua opţiune e de a pune bani deoparte, pentru că el consumă în această perioadă şi aşa îşi va putea plăti factura când va fi emisă. Şi a treia opţiune e să ceară plata eşalonată a facturii.

Însă niciun furnizor nu garantează eşalonarea plăţii.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *