RCA mai scump chiar și cu 40% pentru șoferii cu accidente grave în istoric. Noi reguli la polițele de asigurări

Regulile pe baza cărora se calculează preţurile asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA), prin aplicarea diferenţiată a malusului în funcţie de severitatea accidentului vor fi modificate de Autoritatea pentru Supraveghere Finaciară (ASF).

CITEȘTE ȘI: Un cetăţean german a ajuns într-un oraș din vestul României şi a sunat la 112: „Am plecat din Germania și nu știu unde am ajuns”

Astfel, autoritatea a publicat în dezbatere un proiect care modifică Norma 20/2017 privind asigurările auto din România urmăreşte modificarea sistemului bonus-malus, prin penalizarea celor care au provocat accidente din care au rezultat vătămări corporale cu patru clase la reînnoirea poliţei RCA. Totodată, şoferii care nu au înregistrat evenimente vor primi reduceri.

Documentul complet poate fi vazut aici: Proiect Norma de modificare a Normei 20-2017_- 26 11 2020

Principalele propuneri de modificare și completare a Normei nr. 20/2017 privind asigurările auto din România:

– clarificarea condițiilor de autorizare și practicare a asigurării RCA, în sensul în care autorizarea nu se aplică doar pentru practicarea RCA în România, ci permite asigurătorului RCA să practice această activitate pe întreg teritoriul UE;

– clarificarea termenului în care informațiile cu privire la încheierea contractelor RCA și daunele avizate sunt transmise către baza de date cu asigurările RCA încheiate pe teritoriul României (baza de date AIDA ce este dezvoltată și administrată de către BAAR);

– clarificarea condițiilor în care contractele RCA pot rămâne în vigoare în cazul transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului asigurat și în special în cazul vehiculelor pentru care se efectuează transferul de proprietate ca urmare a încetării unui contract de leasing financiar;

– completarea obligațiilor asigurătorilor RCA de a transmite informații cu privire la stabilirea gradului de răspundere în producerea accidentului și la modul de soluționare al cazurilor de culpă comună;

– clarificarea modului de evaluare a prejudiciilor pentru lipsa de folosință a vehiculului avariat, inclusiv înlocuirea temporară a acestuia prin stabilirea documentelor în baza cărora contravaloarea acestor prejudicii poate fi solicitată și clarificarea modului de calcul a perioadei pentru care se acordă despăgubiri;

– modificarea sistemului bonus-malus în sensul aplicării diferențiate a malusului în funcție de severitatea accidentului, respectiv dacă în urma producerii acestuia au rezultat sau nu vătămări corporale sau decesul unor persoane;

– introducerea posibilității completării formularului de „Constatare amiabilă de accident” prin intermediul unei aplicații electronice agreate în comun de către asigurătorii RCA.

În privința sistemului bonus-malus, șoferii care provoacă accidente auto cu vătămări corporale sau decese de persoane vor fi penalizați cu 4 clase de malus, față de 2, câte prevede Norma în prezent.

„În cazul neînregistrării unor daune plătite în perioada de referință, asigurații beneficiază de o reducere a primei de asigurare prin avansarea în următoarea clasa din cadrul sistemului bonus-malus. Clasa de bonus-malus se păstrează pe perioada anului calendaristic în care se încheie contractul RCA indiferent de perioada asigurată.

 

Citește mai mult AICI


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns